Gå til innhold

Hvor mye er dere villig til å betale for et spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke veldig rart å operere med en absolutt maksgrense for spill? Hva er begrunnelsen? Prosentandel av netto inntekt? Prisutvikling eventuelt korrigert for inflasjon siden et gitt spill som ble gitt ut for lenge siden? Om et spill er bra nok burde man vel i prinsippet være villig til å bruke "uendelig" mye penger på det?

 

 

300 crowns.

 

Flaks for deg, hadde Fallout 3 vært to kroner dyrere hadde du gått glipp av et flott spill og måtte ha brukt et annet bilde som avatar enn det du nå gjør...

Endret av flopflop
Lenke til kommentar

Store titler? Vel, har blåst 900,- av på Halo 3 Legendary Edition (som forøvrig kostet 1400,- to timer etter at jeg bestilte..), 550,- for Fable 2 LE og venter på Halo Wars LE til 600,- nå. 750,- for Far Cry 2 LE også. Har blåst av hauger av kroner på altfor mange spill, men sier vi 900,- for Halo 3 delt på sikkert.. 2-300 timer underholdning, så er det en timepris på 3 til 4.5,- for å spille det. Jo mer jeg spiller jo billigere blir det! Interaktiv underholdning ftw! :)

 

(ikke si hvor mye jeg kunne ha tjent på den tiden - var telefonselger i sommerferien og tjente rundt 250,- i timen flere dager i strekk med 6 timer dagen!)

Lenke til kommentar
Er det ikke veldig rart å operere med en absolutt maksgrense for spill? Hva er begrunnelsen? Prosentandel av netto inntekt? Prisutvikling eventuelt korrigert for inflasjon siden et gitt spill som ble gitt ut for lenge siden? Om et spill er bra nok burde man vel i prinsippet være villig til å bruke "uendelig" mye penger på det?

 

 

300 crowns.

 

Flaks for deg, hadde Fallout 3 vært to kroner dyrere hadde du gått glipp av et flott spill og måtte ha brukt et annet bilde som avatar enn det du nå gjør...

 

Ærlig talt, det hadde vært greit for deg å prøve å være litt mer nyansert i tankegangen i denne sammenhengen da! Når folk sier at noe er den maksimale prisen de vil betale for et spill, så betyr ikke det at de nekter å betale 2 kroner ekstra. Det handler om hvor høy prisen kan bli før man begynner å tenke seg litt ekstra om før et kjøp. Når jeg sier at min maksgrense for nye konsollspill er 600, så betyr ikke det at jeg nekter å kjøpe f.eks. Rock Band fordi det koster langt mer, eller at jeg ikke vil kjøpe en spesialutgave til 700. Filmverdenen er kanskje svart-hvitt når det gjelder holdninger, men den virkelige verden er litt mer fleksibel enn som så.

Lenke til kommentar
Jeg er glad pc-spill er mye mer fornuftig priset enn konsollspill.

Jeg er glad vi får mye bedre spill til konsoll :) (om det skyldes prisen vet jeg ikke, men ser ikke bort i fra at det har mye med pris og piratkopiering å gjøre)

 

skal jeg ha et spill så betaler jeg det som spillet koster.

tenker ikke på prisen.

Neste gang du skal kjøpe spill, kom til meg. Du kan få betale så mye du vil :)

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Jeg er glad pc-spill er mye mer fornuftig priset enn konsollspill.

Jeg er glad vi får mye bedre spill til konsoll :) (om det skyldes prisen vet jeg ikke, men ser ikke bort i fra at det har mye med pris og piratkopiering å gjøre)

 

skal jeg ha et spill så betaler jeg det som spillet koster.

tenker ikke på prisen.

Neste gang du skal kjøpe spill, kom til meg. Du kan få betale så mye du vil :)

:lol:

Lenke til kommentar

250-300 kr for et tilfeldig spill. 350-400 for noe virkelig bra. Og da må det være en fysisk utgave av spillet, med cover og manual. Betaler maks 250 for en nedlasting.

 

Før kastet jeg penger ut av vinduet på å kjøpe alt for dyre konsollspill, det angrer jeg på.

 

 

Forøvrig synes jeg sammenligning med f.eks. kino blir meningsløst. Det er i utgangspunktet blodpris å betale 100kr for en kinotur (med unntak av svært gode filmer på svært gode kinoer), men på kino får man (bør man få hvertfall...) et enormt skjermbilde med utrolig god oppløsning og super lyd. Hadde jeg betalt kr100 for å kunne sitte i halvannen time og spille favorittspillet mitt i den samme salen? Ja, helt klart, men ikke jevnlig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Betalte 399,- for Gears 2 og har fått ut over 125 timer spilletid av det så langt og jeg må si at for et spill av den type kvalitet ville jeg vært mer enn villig til å betale 600-700,-. Det kommer vel egentlig an på spillet, ville ikke akkurat betalt 50,- for Ridge Racer 6 :p

Lenke til kommentar

Spill er alt for dyrt, noe Valve begrunnet med sin siste rapport under salget de hadde på steam hvor inntjeningene økte med flere 100 % med billigere priser.

 

Personlig er jeg villig til og betale rundt 500 kr for et spill. Koster spillet jeg vil ha rundt eller over 650 kr pleier jeg og heller sjekke flere steder, man finner som regel samme spillet billigere et annet sted.

Lenke til kommentar

500 kr for eit spel går an, men då bør det vere snakk om ganske mange timar med gameplay. Type FPS-spel med ein alt for kort story og ingen eller dårlig multiplayer er ikkje aktuelt. Skal eg spele gjennom eit spel fleire gonger må det vere ganske bra.

 

Under 300 kr er ein fin pris for eit spel, og er tydeligvis også kategorisert som eit billeg spel av mange, jamfør tråden om billege PS3-spel :)

Lenke til kommentar

Det spørs veldig på hvilken kvalitet spillet har da, husker N64 spillene koset som regel 800kr før i tiden. Var absolutt verdt å kjøpe blant annet Ocarina of Time, Majoras Mask, Super Mario 64 osv. Nå så blir jeg kanskje litt mer skeptisk til en pris som er over 500kr. Men jeg kjøper ikke ting spontant, jeg tenker over det så ser det ut som spillet har fått bra reviews og innholdet intresserer meg, kjøper jeg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...