Gå til innhold

GUIDE: Console i Counter-Strike: Source

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Console i Counter-Strike:Source

Av EaK2k

1) Høyreklikk på Counter-Strike: Source og velg "Properties."

1.jpg

2)

Så under "Launch Options" skriver du: -console som er hvis i den røde ringen.

2.jpg

3)

Nå må du binde en knapp til "toggle console." Det gjør ved å gå til CFG mappen i Counter-Strike: Source mappen.¨

Den finner du ved å gå hit: "X:\steam\steamapps\STEAMNAVN\counter-strike source\cstrike\cfg"

X=Disken du har Steam på og STEAMNAVN= brukernavn dit du har Counter-Strike: Source på.

Her skal du lage en nytt tekstdokument, det gjør ved å: "høykrelikk -> Ny -> Nytt tekstdokument" den skal ha navnet: "autoexec" uten "". Nå åpne den og skriv: "bind dinknapp "toggleconsole" dinknapp = er den knappen du vil trykke på for å få opp console!

Som vist her: her har jeg brukt "/" som tilsvarer den knappen som er til venstre for "1" som blir brukt i Counter-Strike 1.6

3.jpg

4)

Siste du må gjøre er å åpne "options" i Counter-Strike: Source spillet, her skal du velge "keyboard->advanced (Se røde ringen) " Huk av "Enable developer console (~)"

4.jpg

EDIT: Bilde feil!

Endret av eak2k
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Skrevet (endret)

Eller så kan du starte opp spillet og skrive inn f.eks i konsollen når man starter opp spillet:

bind F1 toggleconsole

Da slipper man i allefall å redigere den filen :p

Endret av Slettet+56132
Skrevet
Eller så kan du starte opp spillet og skrive inn f.eks i konsollen når man starter opp spillet:

bind F1 toggleconsole

Da slipper man i allefall å redigere den filen :p

Skrive i konsollen før man har redigert så man får konsollen? Eller har jeg gått glipp av noe her?

Gjest Slettet+56132
Skrevet
Skrive i konsollen før man har redigert så man får konsollen? Eller har jeg gått glipp av noe her?

Neinei. Først har du -console i launch options også når du starter opp CSS igjen vil konsollen sprette opp med en gang og da skriver du inn

bind F1 toggleconsole

Da slipper du i allefall å redigere filer og slikt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...