Gå til innhold

Aion - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Minner meg om det samme systemet som Knight Online, hvor man har poeng som man skaffer/mister ved å drepe andre spillere.

Husker også at det var mulig å kjøpe poeng, opp til en vis sum da.

 

Virket helt greit, var et kult system også. I den clanen man var i ble alle poengene fra medlemmene lagt sammen, og clanen gikk opp/ned i rank jo mer poeng man fikk/mistet.

 

Vet ikke om det er lignende i Aion.

 

 

Nesumar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg spiller aion nå så hvis det er noe noen lurer på er det bare å spøre så skal jeg svare eller prøve å finne ut av det og poste svaret her på forumet.

Kunne du lagt ut litt brukerinfo som vi ikke har her? Gjerne hvor lang tid det tar å nå visse levler, generel tidsbruk på quester og penger, etc etc? Eller spiller du på Koreanske test serveren som er x7?

 

@Stifi:

Hvor fikk du tak i Engelske patchen? Lette etter denne hjemmelagede menypatchen i en stund, for en stund tilbake men fant den aldri.

Lenke til kommentar
Jeg spiller aion nå så hvis det er noe noen lurer på er det bare å spøre så skal jeg svare eller prøve å finne ut av det og poste svaret her på forumet.

Kunne du lagt ut litt brukerinfo som vi ikke har her? Gjerne hvor lang tid det tar å nå visse levler, generel tidsbruk på quester og penger, etc etc? Eller spiller du på Koreanske test serveren som er x7?

 

@Stifi:

Hvor fikk du tak i Engelske patchen? Lette etter denne hjemmelagede menypatchen i en stund, for en stund tilbake men fant den aldri.

 

Ok tar det fra starten :) Jeg er nå lvl 17spiritmaster og det tokk ca 5-6 dager med en 4+timer hver dag. Atm er det noe grinding(mere en wow) og de fleste questene gir faktisk ikke xp. Etter som jeg har forstått er det veldig mye chain quester og det er vanlig vis bare siste questene i chainen som gir xp. Dette er noe NCSoft har sagt at de skal fikse til EU/NA så ta med ro alle som ikke liker grinding. Men en ting jeg har lagt merke til er at det er veldig får lvl50, ser masse level 40-47ish men trur jeg bare har sett 1 eller 2 50s. Dette kan komme av at alle er i abys men er da rart at det er så mange lvl 40+ og at da ingen av disse er i abys så jeg vil tipe på at det kan ta litt tid å lvle fra 40-50

 

De fleste questene tar kort tid og er som quester i alle andre mmoer uten om noen par wierd quests der du blir transformert til ett eller anet dyr og om komme deg tilbake uten å dø. Men så får jeg ikke gjort alle questene heller pga at alt står på koreansk, så blir som regel bare løpe rundt og drepe mobs i det område questen har merka(hvis questen har et merke på kartet) og som om en quest trigger. Story questen virker veldig bra, korte og veldig godt laget med voices og alt. For dere som likte stoyren og cutsceens i FFXI kommer dere til å elske Aion.

 

Penger har jeg ingen problmere med så langt har rå til alt på ah jeg trenger. Noe du bruker mye penger på er Pots spesielt mana pots når du er en mage class, dette kommer av at mana regen er virkelig slow og for å få speeda den opp må du bruke /sit som du måtte i FFXI. Men igjen jeg får ikke crafta så alt jeg samler av resurser og drops blir solgt så kan hende at jeg da får pengemangel når jeg når high lvl og ikke har noe craft å støtte meg til.

 

Og et pra punkter jeg kom på at jeg kan fortelle om i farta.

 

Character creator.

character creatoren her er veldig veldig god, har en 30+ hårstiler for eks og mye annet stash du kan forandre på. Alt av kropp og ansikt kan du også forandre med sliders eller hva man kaller det og fra min til max på disse er det stor stor forkjeld. F.eks. AoC der du kunne "besteme" høyden på karakteren din og max og min skilte rundt 10cm, Aion er min høyde rundt 50cm og max rundt 3m så du ser stor forkjeld på karakterene som løper rundt, er usiker på ossen det vil funke i pvp siden små karakterer er vanskligere å targete/få øye på en en sværing men det får jeg vente og sjekke til jeg er i abyss.

 

Og som nevt litt tidligere er musiken/lydene her utrolig bra. Alt av musikk skaper en veldig god feel som passer område den er i. Og det er ikke en låt som luyper over hele zonen du er i, hver zone har en 5ish områder som har hvær sin låt og hver zone har også en 3 små byer/quest hubs der det er forskjelig musikk.

 

De har også et veldig godt ranking system for pvpen i spillet så du slipper å gå ut av spillet for å se den, det er også guild ranking som jeg også regner med er pvp ranken til alle i guilde satt sammen.

 

Har heller ikke sett eller hørt noe fra RMT(Real Monye Traders) verken mail,tells eller shouts, har heller ikke sett noe bots enda.

 

Det er alt jeg kommer på i farta, men hvis det er noe dere lurer på så post her og så skal jeg prøve å svare så godt som mulig.

Lenke til kommentar
Ut ifra nettstedet virker dette som et flott spill. Men synet kan bedre. Håper de kommer ut med det snart.

 

Meget WoW-ripoff the interfacet. Men det spiller vel ingen rolle om spillet blir bra.

 

Birger :)

 

 

nja minner meg mer omm lineage 2 tbh

 

 

 

En ting jeg lurer på; er det mest fokus på PvP eller PvE?

*krysser fingre for PvE*

 

Er nok et PVPVE spill er jeg redd, endgame er Abyss aka PVP, men det er raidbosser osv , er mer eller mindre nesten identisk til L2 bare mye mer quester :D

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Ok noe flere bilder :)

 

Skjul
Aion0002.jpg

Meg og min lille hund står og koser oss. Det er The Tower of Eternity som er tingen i bakgrunden, det er den som knytter sammen de 2 delene av verdenen og abyss.

 

 

Skjul
Aion0003.jpg

Skjul
Aion0004.jpg

Var ute og fly så møtte jeg denne karen, hann hadde det vist travelt for han fly bare rett forbi meg.

Det skal fårsåvitt være flere typer av slike gigantiske flygende vesner. En trailer et sted ute der viser 3 forskjelige.

 

 

Skjul
Aion0005.jpg

Elefant Ftw!

 

 

Skjul
Aion0009.jpg

Byen jeg driver rundt i for tiden.

 

 

Jeg sto og tokk enda et bilde av tårne forid det er så pent :) så hoppa jeg ut for å poste det her og når jeg kom inn i Aion igjen hadde himlen forandret seg drastisk så måtte ta et nytt bilde. Fra solskin og klar himmel til snø og overskyet på 5min, Global oppvarming??

Bildet er tatt av akkurat den samme delen av himmelen.

Skjul
Aion0011.jpg

 

5min senere.

 

Skjul
Aion00012.jpg

 

Har desvere ikke hat tid til å teste Dying av equipment, skal teste det i løp av helga og komme tilbake til det til uka Riot

Endret av Ramusama
Lenke til kommentar

Fantastiske bilder, for en vakker og rå grafikk. Spillet ser og høres jo helt fantastisk ut!

 

Ps. Ordne bildene slik at de er forminsket, hvor du kan klikke å åpne dem, siden de er for store for tråden.

 

 

Edit: Nvm, så du hadde gjort det nå :)

Endret av Nesumar
Lenke til kommentar

Er noe du får i lvl 10. Har skrevet litt om det i første innlegg uten skjultag.

 

Aion tilbyr også flyging til en viss grad! Dette får man tidlig i spillet. Hver karakter kan fly etter level 10. Dette er begrenset men kan brukes til å finne nye lokasjoner og materieller som ikke kan nås ved å gå på bakken. I begynnelsen kan man bare fly i ett minutt, men når karakteren din vokser i levler så kan de fly lenger og raskere. Der er også items man kan finne som videreutvikler dette.

 

Ramusama, kunne du lagt bildene inn i en skjultag? :)

 

Og Stifi, kan du ikke legge bildene dine inn i èn eneste skjultag i stedenfor flere? ;) blir litt mer brukervennlig slik. På forhånd, takk :)

Endret av Riot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...