Gå til innhold

Aion - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Prøvde Aion igjen nå forrige uke og må si jeg opplever spillet som veldig mye bedre, har en lvl 50 assassin som jeg ikke spiller mye på, men har i stedet begynt å levle chanter'n og har gått fra 38-43 på noen få dager med "Casual" gaming, noe som tok MYE lenger tid før :rolleyes:

Mye høyere drop rates, mye høyere exp fra mobs/quest, og generelt veldig mye mer og finne på etter at expansion (Assault On Balaurea) og patch 2.1 kom ut! NCsoft har tydligvis hørt på mange av spillerne og gjort spillet litt mindre "koreansk"!

 

2.1 Patch notes: http://powerwiki.uk.aiononline.com/aion/Patch+Notes+2.1.0.1

 

Så til de av dere som har lagt spillet på hylla, nå er tiden inne for å prøve på nytt hvis det skulle friste :)

 

Expansion er også gratis og kommer som en patch så vet dere det..

Endret av Putresopp
Lenke til kommentar

Har faktisk savnet Aion en god del. Likte spillet veldig godt, men det som ødela hele opplevelsen var treg levling og for lite quester ved tanke på at det var så utrolig mange group quester du måtte gjøre. Husker at mange i guilden var å gjorde group quests eller bare farmet elite mobs noe som jeg ikke kunne være med på siden jeg ikke hadde høy nok level. Har heller aldri vært den som liker å spørre/mase om hjelp til quester, særlig når jeg vet andre folk har gjort dem så mange ganger før.

 

Kanskje jeg skal prøve spillet igjen og håpe at det virkelig er blitt bedre, hvis ikke får jeg bare vente å håpe på at GW2 blir bra.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg lurer på om noen her kan fortelle meg hvordan Aion er nå. Jeg spilte ved lauch, men gikk lei pga av mye grinding og nødvendigheten av å gjøre group quests for å kunne levle videre. Så hva har endret seg?

 

Er det lettere å levle? Har de lagt til flere quester? Har det vært noen endringer i crafting systemet?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Vel, etter en del mailvekslinger med NCsoft support fikk jeg logget meg på min NCSoft master account. Når jeg logget på og skulle se på min Aion Game account viste det seg de hadde bannet accounten min, enda den har vært inntaktiv i over et og et halvt år, og jeg har aldri gjort noe ulovlig (modding, cheating, hacking, spamming osv.). De fant ut etter litt mer mail veksling at accounten min var innaktiv da de bannet den. Jeg vet ikke hvorfor de bannet den, men det driter jeg egentlig i, sikkert en bug/feil. Uansett, nå holder de på å fjerne perm bannen, og jeg installerer Aion as we speak. Men en ting som faktisk irriterer meg er at jeg ikke får noe gametime eller noe annet for å liksom gjøre opp for feilen de har påført meg/min account. Kall meg kravstor, men når jeg spilte wow, og blizzard brukte laaaang tid på å svare på overføre charactere fra realm til realm, eller skifte navn etc. så fikk jeg alltid noen form for "unskyldingsgave", f.eks. gratis overføring av charcateren osv. Husker en kompis av meg fikk en måneds gametime da blizzard hadde sperret ene characteren hans.

 

Hadde et lite håp om noe unskyldningsgave fra NCSoft, men det har de visst ikke tenkt å gi meg :p Faktisk har ikke de skrevet NOE som kan tolkes som en unskyldning. De skrev bare at de hadde funnet bevis på at accounten var innaktiv når den ble bannet, og de skulle derfor fjerne bannen.

 

Jaja, nå BØR spillet være bedre enn det det en gang var :)

Lenke til kommentar

Selvom det er fare for at jeg blir snakkende med meg selv i denne tråden, må jeg si at jeg synes Aion har forbedret seg på mange områder, men det er fortsatt ting som irriterer meg.

 

Negativt

1. Nesten ingen Norske spillere (ihvertfall på min server)

2. Lite spillere i det hele tatt. Spiller på "Perento"(?) og jeg ser ikke mange spillere rundt om akkurat. Utrolig vanskelig å finne grupper osv, men jeg er bare level 22 så håper det blir bedre i høyere level. Alle serverne er "Recommended" så tror ikke det er så mange flere spillere på andre servere.

3. Ingen mounts. Dette irriterer meg noe grusomt. Man må gå utrolig mye i Aion, og det går utrolig tregt. Under levling så får man scrolls som gjør at man kan løpe 10/20/30% raskere, men det gjør det ikke noe gøyere å løpe av den grunn.

4. Den første dagen jeg spilte Aion igjen, snakket jeg litt med forskjellige spillere, og to spillere spurte meg det samme spørsmålet: "Hvorfor begynner du med Aion nå når Aion holder på å miste gløden?". Dette var ikke noe fint førsteinntrykk, men det er forståelig at det går dårlig med Aion, når det er NCSoft som styrer showet, og spillet generelt sliter med nok spillere (ihvertfall på min server)

 

Positivt

1. Leveling mye raskere enn under launch.

2. Det er masse quests. Faktisk så mange at man må abandone et par quest da man rett og slett levler i fra de.

3. Beste grafikken jeg har sett i et MMORPG, annet enn Tera, men det har jo ikke kommet ut.

 

Jeg har nå to rangere på level 21 og 22, og når jeg sammenligner ser jeg at min nye ranger har bedre gear, fler potions, scrolls, etc. og det gjør det lettere. Alt i alt trives jeg for øyeblikket, og synes det er et bra spill til tidsfordriv. Jeg skal fortsette :)

 

Server Perento(?) :p

Navn: Paopao

Faction: Elyos

Lenke til kommentar

Negativt

1. Nesten ingen Norske spillere (ihvertfall på min server)

2. Lite spillere i det hele tatt. Spiller på "Perento"(?) og jeg ser ikke mange spillere rundt om akkurat. Utrolig vanskelig å finne grupper osv, men jeg er bare level 22 så håper det blir bedre i høyere level. Alle serverne er "Recommended" så tror ikke det er så mange flere spillere på andre servere.

3. Ingen mounts. Dette irriterer meg noe grusomt. Man må gå utrolig mye i Aion, og det går utrolig tregt. Under levling så får man scrolls som gjør at man kan løpe 10/20/30% raskere, men det gjør det ikke noe gøyere å løpe av den grunn.

4. Den første dagen jeg spilte Aion igjen, snakket jeg litt med forskjellige spillere, og to spillere spurte meg det samme spørsmålet: "Hvorfor begynner du med Aion nå når Aion holder på å miste gløden?". Dette var ikke noe fint førsteinntrykk, men det er forståelig at det går dårlig med Aion, når det er NCSoft som styrer showet, og spillet generelt sliter med nok spillere (ihvertfall på min server)

 

Positivt

1. Leveling mye raskere enn under launch.

2. Det er masse quests. Faktisk så mange at man må abandone et par quest da man rett og slett levler i fra de.

Kan man ikke seile/fly i Aion lengre? Bare spurt over en liten stein og brett ut vingene. Synes det å reise i Aion gikk kjemperaskt i forhold til andre spill. Dessuten er det jo mange steder hvor du kan ri på en sånn dragegreie fra sted til sted.

 

Det at man må abandone quests synes jeg er skikkelig negativt. Har aldri forstått hvorfor en quest journal skal ha en begrensning på antall. Dette ble et kjempeproblem husker jeg fordi du gikk med en haug uløste quests i raid områdene og om du abandonet dem måtte du starte fra begynnelsen av. Uten store raidgrupper har du ikke sjans til å gjøre ferdig de questene og dermed også finne utstyr som du ha for å hevde deg i pvp.

 

Er enig at Aion var vakkert da det kom ut. Synes det var morsomt inntil den evinnelige grindingen startet på det 10 siste levelsene. Det var uutholdelig og da kinamannens farming bots rev vekk hele økonomigrunnlaget for mine pots og råvarer, som jeg solgte for å drive karakteren fremover, ga jeg opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

10 dager på etterskudd kan ikke gjøre noe når jeg så at det er liv i denne tråden :)

Jeg driver også og spiller Aion i disse dager, men har regga meg en chanter på Spatalos.

Jeg fikk meg en templar til level 55 på Perento i sommer, men tok ei lita pause. Nå er jeg tilbake da jeg fikk abstinenser, hehe.

 

Angående hvor mange norske som er der, så er de veldig spredd for tiden. Det er en liten del på Perento, tror de fleste er spedd inn i Anarchy (hvis legionen enda finnes der).

Bare å nevne noen norske gloser i 3LFG så var det som oftest alltid flere som svarte :)

 

Mounts kommer i versjon 3.0 btw. De er straks rundt hjørnet i Korea om jeg ikke tar feil!

 

Server: Spatalos

Navn: Disciple

Faction: Elyos

Lenke til kommentar

Mounts kommer i versjon 3.0 btw. De er straks rundt hjørnet i Korea om jeg ikke tar feil!

 

Server: Spatalos

Navn: Disciple

Faction: Elyos

 

Kult. Har ikke sett så mye på 3.0, så vet ikke hva som kommer og ikke kommer, men håper på flere instancer ihvertfall. Og kanskje 3.0 kan lokke til seg noen fler spillere også? :) Uansett så har Aion vært ganske artig ellers til nå. Har ikke spilt noe spesielt den siste uken, da jeg kjøpte FM, menmen. Får spørre ut i chaten om det finnes noen norske her. Dessverre har level 55 folk en tendens til å overse meg da jeg er level 27.... Jævla irriterenes x)

Lenke til kommentar

Patch notes sluppet i Korea og oversatt til engelsk :)

 

Hehe, nå kom BF3 ut så jeg har et lite dilemma om hva jeg skal spille disse dagene. Så vi får se hva det blir til :p

 

Angående at 55 er litt "overlegne" stemmer ganske bra. Men det var en gang vi "hijacket" 3LFG, og det ble nærmest kun snakket norsk en liten stund. Ikke alle som var like fornøyde :p

Endret av ButchR
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Tenkte jeg skulle spille igjen, men fikk ikke det til å starte med steam. Var noe kødd med clienten så sa fuck it :p

 

Jeg lasta ned clienten direkte fra aionfreetoplay.com. Fungerte iallefall smertefritt for meg :-)

 

Jeg startet å spille men så dabbet det av igjen etterhvert, dessverre. Startet med en templar som hadde påtenkt pvp-rolle, men nei.. det stoppet opp...

 

Jeg fikk liv i min gladiator lvl 43, men merker at det er en class jeg har seriøse problemer med å spille solo. Ikke fordi det er vanskelig, men jeg føler at med gladiator er det nesten like mye resting som fighting.

 

Tenker jeg skal prøve å lage meg en sorcerer. Om ikke jeg finner en grei guild å queste med.

 

Grunnen til at jeg starta opp igjen er suget etter bra endgame pvp og det at 4.0 sikkert bringer mye liv tilbake til verdenen.

 

Men vi får se hvordan det går :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...