Gå til innhold

Empire: Total War - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvor man skrur av AI-moves? Finner det bare ikke.

 

Kan sverge på at det ligger under gameplay options. Men iom at det virker som dette er et "vanlig" problem så er jeg jammen ikke sikker, jeg hadde ihvertfall ikke noe problem med å finne det.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man skrur av AI-moves? Finner det bare ikke.

 

Kan sverge på at det ligger under gameplay options. Men iom at det virker som dette er et "vanlig" problem så er jeg jammen ikke sikker, jeg hadde ihvertfall ikke noe problem med å finne det.

 

Jeg kan love deg at jeg har saumfartet gameplay options, men finner det bare ikke. Kan det ha noe med at jeg har norsk språk?

Lenke til kommentar
Kjappt spørsmål: Er det coop i spillet? Altså to kompiser vs data'en?

 

Om en stund slippes en ny mulit player del til empire. Hvor to stykker kan spille hoved campagnen sammen. Da velger man hvert sitt land og spiller som vanlig mot de andre data styrte nasjonene. Man kan da selfølgelig være både alliert eller i krig mot den ande som er med deg å spiller.

 

Om din medspiller skal spille et slag mot en av de data styrte nasjonene kan du velge å ta styrningen over den data styrte fientlige nasjonen, slik at du ikke nødvendigvis må sitte å se på et slag du ikke har noen kontroll over.

 

Gleder meg stort til dette, å tror det vil være tidenes beste tilskudd til Total war serien :)

Lenke til kommentar
Kjappt spørsmål: Er det coop i spillet? Altså to kompiser vs data'en?

 

Om en stund slippes en ny mulit player del til empire. Hvor to stykker kan spille hoved campagnen sammen. Da velger man hvert sitt land og spiller som vanlig mot de andre data styrte nasjonene. Man kan da selfølgelig være både alliert eller i krig mot den ande som er med deg å spiller.

 

Om din medspiller skal spille et slag mot en av de data styrte nasjonene kan du velge å ta styrningen over den data styrte fientlige nasjonen, slik at du ikke nødvendigvis må sitte å se på et slag du ikke har noen kontroll over.

 

Gleder meg stort til dette, å tror det vil være tidenes beste tilskudd til Total war serien :)

Det der hørtes ut som at spillet er verdt de kronene jeg akkurat sved av på det!

Lenke til kommentar
Prøvd noen av de tidligere Total War spillene? Hvis du likte de og har en noenlunde grei PC så kjøp det!

 

Aldri prøvd noen Total War spill, men jeg er veldig glad i strategispill. PC-en vil takle det uten problemer.

Vel, hvis du er glad i stategispill så er det ikke tvil ;) .

 

Noen som vet hvor man skrur av AI-moves? Finner det bare ikke.

Er under gameplay options, men husk at man kan trykke space så alt av moves går super fort.

 

Kjappt spørsmål: Er det coop i spillet? Altså to kompiser vs data'en?

Er vel ikke ordntlig coop enda (skal komme), men man kan spille battles hvor man er på lag mot PC'en.

 

Vi kunne startet en slik succesion? Ville vært rått da!

Er i hvertfall jeg med på :) .

Lenke til kommentar
Jeg kan love deg at jeg har saumfartet gameplay options, men finner det bare ikke. Kan det ha noe med at jeg har norsk språk?

 

Trykk "esc", velg "options", velg "game settings". Nå skal du få opp et vindu hvor der er 4 kategorier hvor den nest øverste skal hete noe ala "campaign setting" hvor man har ett eneste valg som er "show cpu moves".

 

Det er ihvertfall slik hos meg, om dette ikke hjelper så vet ikke jeg :p

Lenke til kommentar

Jeg griseeide alle sammen, og hadde hele verden før år 1799, men det skjer jo ingen ting etter det. Spillet bare fortsetter selv om jeg ikke har noen fiender igjen, og det eneste jeg får gjort er å bygge litt videre på noen byer osv, alt er ferdig forsket på, og jeg tjener opp mot 200k hver runde, men hva er poenget. Trodde det var litt som Rome, at når du klarte det du skulle, så fikk du flere factions som du kunne spille med, men frem til nå ser det ikke ut som det

Lenke til kommentar
Jeg griseeide alle sammen, og hadde hele verden før år 1799, men det skjer jo ingen ting etter det. Spillet bare fortsetter selv om jeg ikke har noen fiender igjen, og det eneste jeg får gjort er å bygge litt videre på noen byer osv, alt er ferdig forsket på, og jeg tjener opp mot 200k hver runde, men hva er poenget. Trodde det var litt som Rome, at når du klarte det du skulle, så fikk du flere factions som du kunne spille med, men frem til nå ser det ikke ut som det

 

Nei, du får ikkje fleire factions sjølvom du slår dei, berre dei 8 du startar med(trur det er 8 factions du skal spele som). Men det er ein mod som gjer at du kan spele som alle.

Lenke til kommentar

Kjøpte dette forrige uke og har knapt gjort annet enn å spille :p

 

Jeg har blitt avhengig. Akkurat slik jeg ble med "Rome: Total War" og "Medieval II: Total War"...jeg sverger, jeg er sikker på jeg drømte hvordan jeg skulle bruke mine neste turns! :p

 

Selv er jeg bare kommet til midten av 1770-tallet, men har fortsatt til gode for å erobre noe av Europa, jeg tar meg med andre ord veldig god tid. ^_^

Lenke til kommentar
Jeg griseeide alle sammen, og hadde hele verden før år 1799, men det skjer jo ingen ting etter det. Spillet bare fortsetter selv om jeg ikke har noen fiender igjen, og det eneste jeg får gjort er å bygge litt videre på noen byer osv, alt er ferdig forsket på, og jeg tjener opp mot 200k hver runde, men hva er poenget. Trodde det var litt som Rome, at når du klarte det du skulle, så fikk du flere factions som du kunne spille med, men frem til nå ser det ikke ut som det

 

Nei, du får ikkje fleire factions sjølvom du slår dei, berre dei 8 du startar med(trur det er 8 factions du skal spele som). Men det er ein mod som gjer at du kan spele som alle.

 

Nei det er feil, du kan velge blandt 11 nasjoner + USA.

Lenke til kommentar
Jeg griseeide alle sammen, og hadde hele verden før år 1799, men det skjer jo ingen ting etter det. Spillet bare fortsetter selv om jeg ikke har noen fiender igjen, og det eneste jeg får gjort er å bygge litt videre på noen byer osv, alt er ferdig forsket på, og jeg tjener opp mot 200k hver runde, men hva er poenget. Trodde det var litt som Rome, at når du klarte det du skulle, så fikk du flere factions som du kunne spille med, men frem til nå ser det ikke ut som det

 

Nei, du får ikkje fleire factions sjølvom du slår dei, berre dei 8 du startar med(trur det er 8 factions du skal spele som). Men det er ein mod som gjer at du kan spele som alle.

 

Nei det er feil, du kan velge blandt 11 nasjoner + USA.

 

Ok, eg huska ikkje heilt, uansett så er det sånn at du ikkje kan starte med dei nasjonane du utryddar.

Lenke til kommentar

Sorry for dobbelpost, men vil gjerne ha svar:

 

Eg speler som Nederland, og er kommet til 1703. Når eg har gjort meg ferdig med mine trekk, så stopper spelet med Sverige og går ikkje vidare. Eg må avslutte via ctrl - alt - delete. Kva foråsaker dette? Det er ikkje pcen min, den er heilt ny og kjøpt for at eg kan spele Empire. Det er noko av det same som skjedde på Road to Independence Chapter 3, som gjorde at eg ikkje blei ferdig med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...