Gå til innhold

Mount & Blade


Anbefalte innlegg

Mount and Blade er et RPG spill som foregår i middelalderen. Først som sist kan jeg bare nevne at hvis du er ute etter eye candy, så er dette spillet absolutt ikke for deg. Spillets grafikk er så som så, ser ganske gammeldags ut, og er kanskje den rake motsetning til spill som Crysis etc på grafikk delen.

 

Hvis man skal komme inn til hva som gjør dette spillet til et fantastisk spill må man oppleve gameplayet. Dette spillet har noe av det beste gameplayet jeg har opplevd i et spill. Når man rir rundt på kartet ser spillet kanskje litt flatt ut og lite givende, men det er når man går inn i byer, deltar i slag at man virkelig kan se dybden i spillet. Middelalder byene ser meget flotte ut, selv om innbygerne virker litt stive.

I de massive slagene som man etterhvert deltar i er man selv hærfører og man leder hæren sin i kamp. Man skal lete lenge etter en bedre følelse enn å ri foran sine menn inn i kamp. Våpnene er gode, man kan velge mellom sverd, økser, spyd, Pil og bue, Armbrøster, og varianser innenfor alle disse. Dette gir spillet en stor bredde da man kan begynne et slag med å lade buen, og når nærkampen begynner trekker man sverdet, og lar blodspruten stå.

 

Innenfor din egen hær kan du ha mange typer soldater som du kan utvikle som du selv vil. Noen foretrekker kanskje mange bueskyttere som tar knekken på fienden før de rekker å komme bort, mens andre liker å ha mange infanteri eller kavaleri.

 

Nå skal det sies at når man er til hest er man ganske overlegen en som er til fots. veldig overlegen faktisk. Selv på vanskeligste vanskelighetsgrad knekker jeg over det meste med min hær av Mercenary Cavalry.

 

Hvis du ser etter et spill med godt gameplay, god stemning, og en god del nærkamp med middelaldervåpen er Mount & Blade et spill for deg.

Edit: Man kan også legge til et stort antall mods for å gjøre spillopplevelsen mer variert.

Total Karakter: 9\10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fantastisk spill. Jeg kastet meg på dette spillet for en del år siden ( da det enda var i beta ) og har spillt det noen timer hver uke siden. Går ikke lei av å klippe ned folk fra hest. Ser og utrolig frem til multi expansjon. Enig i karr 9/10 kan hende det fortjener 10/10 når jeg kan drepe andre spillere.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne gitt 10\10, men mangelen av MP trekker desverre ned, men det kommer jo snart :D

Detter vel også en av grunnene til at jeg ikke spiller det så mye i dag! Men Absolutt et spill man burde i det minsta ha testa!

Et undervurdert spill spør du meg!

Men er en sterk 9/10 i mine øyne

Lenke til kommentar

Mount&Blade er et veldig bra spill ja. Selv gleder jeg meg kanskje enda mer til The Last Days (Ringenes Herre-modden) blir oppdatert til å fungere med nyeste versjon av Mount&Blade. Det er noe som tiltrekker meg med tanken å kunne lede et kompani med rohirims i full galopp mot noen stakkarslige orker. ^^

Lenke til kommentar

Hvis du går sammen med en konge, si Kingdom of rhodoks, så kommer du i krig med alle dem som er i krig med rhodoks og blir "venner" med alle som har sluttet fred med rhodoks. Så er det jo bare å oppsøke trøbbel, ri langt inn i fiendeland, gå til angrep på borger etc. Bare pass på at du ikke blir tatt på senga av en større hær(det gjorde jeg hele tia i begynnelsen av khergit kanate).

 

Edit: Spørsmål i forhold til in-game aktivitet kan taes i denne tråden :)

Endret av Hans-O
Lenke til kommentar
Nettopp startet opp med spillet, og koser meg som bare det! Eneste jeg finner litt irriterende er når jeg ikke finner noen å sloss mot. Men det blir vel kanskje mer av det etter hvert som jeg kommer videre i spillet ?

 

Har du nok reknown kan konger ta deg i ed. Har du ikke nok kan du godt bli er leiekaptein for en av kongene i to måneder. Da vil deres fiender bli dine fiender.

Lenke til kommentar

Mount and Blade er et fantastisk morro spill og absoludt undervurdert av mange. Det er sandbox muligheten som virkelig appelerer til meg, da du kan gjøre omtrent hva du vil.

 

-Du kan fks etablere deg som den lokale banditlederen og plyndre konvoier og peasants, og stikke av fra større hærer, og ta over et ubeskyttet slott som ditt tilholdssted..

 

- Du kan opprette deg som handelsman og reise fra by til by og selge/kjøpe mat/våpen/verktøy++ og tjene til livets opphold mens du dukker unna fiendlige folk.

 

- Du kan alliere deg med en konge og bli vassal og kjempe for kongeriket, eller bare suse rundt som leiesoldat med egen hær for de kongene som har råd til deg.

 

Det er også de foskjellige kampmulighetene som er så vanvittig morro. Enten du liker å dundre inn i kampens hete på en tunt utrystet stridshest med full platemail armor og en stor øks, eller ri rundt på den raske hesten og sende pil etter pil inn i en forfjamset fiende som ikke rekker deg, joine et forsvar av pikemen mot et kavaleriangrep eller bare ta med deg en haugh med bueskyttere og sende et regn av dødlige piler ned over fienden, så er det helt opp til deg. Du kan også ta med deg udødlige helter i ditt kompani som du selv velger utstyr og skills på som gir deg enda en edge.

 

Det er også verdt å nevne synes jeg det utrolig store modde miljøet som er rundt dette spillet. Går du lei hovedspillet kan du bare skaffe en av de utallige og bra lagde modsene som gir deg et ubegrenset ekstra antall timer med fantastisk underholdning. På toppen av det er det et vanvittig billig spill i forhold til andre i samme sjanger...

Lenke til kommentar

Irriterte meg igår, 90% av hæren min døde mens jeg tok over et slott. Vi kjempa mot umulige odds (Har AI på good). Var bare meg og mine knights som tilslutt stod igjen med knallrøde sverd smurt inn med blod fra 400-500 soldater.

Så ber jeg kongen gi meg slottet og han sier nei og tilbyr hele 900 denars. Akkurat det der må dem gjøre om. Jeg får jo 4000 denars for en Lord om jeg fanger han. Så 900 denars for et helt slott er jo bare latterlig, er ikke 1% av ett bra sverd engang. Så da var det bare en utvei, jeg gikk imot kongen og ble Warlord og nå jakter både fienden og venner på meg, men slottet har jeg.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Irriterte meg igår, 90% av hæren min døde mens jeg tok over et slott. Vi kjempa mot umulige odds (Har AI på good). Var bare meg og mine knights som tilslutt stod igjen med knallrøde sverd smurt inn med blod fra 400-500 soldater.

Så ber jeg kongen gi meg slottet og han sier nei og tilbyr hele 900 denars. Akkurat det der må dem gjøre om. Jeg får jo 4000 denars for en Lord om jeg fanger han. Så 900 denars for et helt slott er jo bare latterlig, er ikke 1% av ett bra sverd engang. Så da var det bare en utvei, jeg gikk imot kongen og ble Warlord og nå jakter både fienden og venner på meg, men slottet har jeg.

 

Det er nå morroa starter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...