Gå til innhold

Nytt Elder Scrolls spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Oja, daså... Men selv håper jeg det vil foregå i det kalde nord Skyrim!

 

Er det noen guruer her inne som kan gi litt info. om hvilke områder det kan dreie seg om i TES5? Tenker på miljøet og landskapet.

 

Selv har jeg kun spilt Oblivion og mye av grunnen til at det falt så i smak var rett og slett naturen. Husker da jeg kom ut av Imperial Sewers (?) første gang og bare begynte å gå. Jeg ble litt skuffet over Shivering Isles nettopp pga. naturen, falt ikke helt i smak og ble så mørkt og unaturlig. Magic, trolls og fantasy er generellt noe jeg liker veldig godt, men jeg likte veldig godt at det foregikk i skoger og på fjell som jeg kjente igjen. Gigantiske sopper er ikke det samme som en god gammel gran:P

 

Ellers ønsker jeg meg litt fler typer sverd, skjold, rustninger osv. Jeg har 360 versjonen og kan derfor ikke laste ned det jeg ønsker av slike ting. Man kan aldri få nok av slike ting da det ofte er det som driver folk til å utforske huler og slott.

 

Når det gjerlder dungeons så ser jeg helst litt mer variasjon, gjerne med en slags boss på slutten som gir en random bra ting.

Endret av DonCorrado
Lenke til kommentar
Oja, daså... Men selv håper jeg det vil foregå i det kalde nord Skyrim!

 

Er det noen guruer her inne som kan gi litt info. om hvilke områder det kan dreie seg om i TES5? Tenker på miljøet og landskapet.

 

Selv har jeg kun spilt Oblivion og mye av grunnen til at det falt så i smak var rett og slett naturen. Husker da jeg kom ut av Imperial Sewers (?) første gang og bare begynte å gå. Jeg ble litt skuffet over Shivering Isles nettopp pga. naturen, falt ikke helt i smak og ble så mørkt og unaturlig. Magic, trolls og fantasy er generellt noe jeg liker veldig godt, men jeg likte veldig godt at det foregikk i skoger og på fjell som jeg kjente igjen. Gigantiske sopper er ikke det samme som en god gammel gran:P

 

Ellers ønsker jeg meg litt fler typer sverd, skjold, rustninger osv. Jeg har 360 versjonen og kan derfor ikke laste ned det jeg ønsker av slike ting. Man kan aldri få nok av slike ting da det ofte er det som driver folk til å utforske huler og slott.

 

Når det gjerlder dungeons så ser jeg helst litt mer variasjon, gjerne med en slags boss på slutten som gir en random bra ting.

 

Les her. Der er det link til dei aktuelle landa. Dei som ikkje er aktuelle er Morrowind, Cyrodiil, og meist sannsynleg ikkje High Rock.

 

Eg vil helst ha Elsweyr, sidan den har det meiste. Fjell i nord, litt sumpaktiv i aust, skog i vest, og strender i sør.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar
Jeg frykter for at TESV kan bli litt for mørkt for meg. Flere her inne har etterlyst stemningen som var i starten av Shivering Isles, men det var det værste med SI for meg :(

 

Eg elska SI! Mykje finare enn skogane og sumpane i Cyrodiil.

 

Jeg kan leve med en kombinasjon, men det er noe med det å stå på et høyt fjell i Oblivion og se soloppgangen, hehe.

Lenke til kommentar

Det eg elska med SI, var at eg verkeleg følte at dette var "The Realm of the Madgod!". Questa var også betre der, og folka kulare. Dungeons var verre, men dei såg betre ut. Monstra der var også ganske kule(sjølvom eg hater Grummite, var dei kulare enn t.d. Minotaurs). Eg syns det var gøyare å spele igjennom SI enn det var å spele igjennom Oblivion.

Lenke til kommentar
Det eg elska med SI, var at eg verkeleg følte at dette var "The Realm of the Madgod!". Questa var også betre der, og folka kulare. Dungeons var verre, men dei såg betre ut. Monstra der var også ganske kule(sjølvom eg hater Grummite, var dei kulare enn t.d. Minotaurs). Eg syns det var gøyare å spele igjennom SI enn det var å spele igjennom Oblivion.

 

Som en del av oblivion er SI greit, men tror at verdenen ikke hadde appelert nok til meg om det kun var som i den pakken. Håper virkelig ikke det blir noe online spill iallefall.

Lenke til kommentar

Helt personlig synes jeg at landskapet i SI var mer gjennomført enn landskapet i Cyrodiil. For å være helt ærlig fikk jeg bare noen få steder i både SI og Cyrodiil hvor omgivelsene ga meg en wow-følelse. Det var selvfølgelig introen, det var når jeg kom ut prison sewers for første gang, og det var starten av SI (sommerfuglene og skillet mellom mania og dementia).

 

Det jeg savnet i Oblivion landskapet var plutselige variasjoner, f. eks. å finne et høyt fjell midt i landskapet og ikke bare på kantene av området. Morrowind gjorde dette bedre. Der var det mer variasjon, selv om det noen steder var veldig øde og tomt. Akkurat der er Oblivion hakket bedre, der fylte de ut områdene med mer ting, men det var for det meste de samme tingene. Så en blanding av landskapene i Morrowind og Oblivion er det jeg ønsker meg i TESV. Og for å gi grensene flytoverganger (så du ikke bare plutslig møter en vegg) ser jeg gjerne at handlingen er lagt til Summerseth Isles. Men hvilken som helst av de andre funker for min del, synes bare en øy eller et fjelllandskap gir mer naturlige grenser.

 

Så satser vi på at TESV kommer snart. ;)

Lenke til kommentar
Les her. Der er det link til dei aktuelle landa. Dei som ikkje er aktuelle er Morrowind, Cyrodiil, og meist sannsynleg ikkje High Rock.

 

Hvorfor ikke High Rock? Fordi det var en del av Daggerfall? Daggerfall hadde Hammerfall også, og det er så lenge siden så jeg tror egentlig ikke det ville vært noe hinder for Bethesda.

 

Men sant, det gjør det mindre sannsynlig.

Lenke til kommentar
Les her. Der er det link til dei aktuelle landa. Dei som ikkje er aktuelle er Morrowind, Cyrodiil, og meist sannsynleg ikkje High Rock.

 

Hvorfor ikke High Rock? Fordi det var en del av Daggerfall? Daggerfall hadde Hammerfall også, og det er så lenge siden så jeg tror egentlig ikke det ville vært noe hinder for Bethesda.

 

Men sant, det gjør det mindre sannsynlig.

 

Ja, sidan det var med i Dagerfall og Arena(men det var alle, så kan du eigentleg ikkje rekne med) så trur eg det minskar sjansane for at det blir det i TES V. Eg er 99 % sikker på at det enten blir Skyrim eller Summerset Isle, dessverre så trur eg at det blir sistenemnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...