Gå til innhold

Nytt Elder Scrolls spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ørken kunne også vært veldig spennende, men ville nok blitt enda mindre variert enn både Skyrim og Cyrodiil? Eller, det kommer kanskje an på typen ørken.Type Sahara ville nok fort blitt ensformig, men typen man finner i Australia og USA hvor det finnes både fjell og vegetasjon kunne kanskje funket?

Lenke til kommentar

Hammerfell er vel mest ørken og ødemark, men med store handelsbyer ved kysten. Spørs vel hvor mye man får gjort ut av en ørken, men kunne jo ha vært deler av flere provinser som i daggerfall (men det er vle usannsynlig at de tar samme stedet om igjen, som noen nevnte). Synes ihvertfall ørkenomgivelser med nordafrikansk preg, kameler og hele pakka hadde vært kjempetøft!

 

 

Dere som sier at dere tror dere vet hvor det blir - er det fordi det er sannsynlig mtp hva de har valgt før, eller er det snakk om rykter som kanskje kan ha rot noe sted?

Endret av Paddehatt
Lenke til kommentar

Her er noe jeg postet tidligere da det var diskusjon rundt hvor TES V skal utspille seg, var på side 4-5 ett sted.. ;)

 

SKYRIM

 

There is speculation that the next game could be based in Skyrim. The name has been trademarked by Bethesda, which could indicate that there is an upcoming game called Skyrim, as there was for Knights of the Nine and Shivering Isles. A simple search at the US Trademarks website reveals four applications for Skyrim as a Trademark, three from Bethesda, and one from a telecommunications company in Florida. Bethesda filed for the trademark in October 2006. It is interesting to note that Bethesda filed for Oblivion's trademark on June 21, 1995, but abandoned the trademark, only to refile for it on April 4, 2003 about 3 years before release (2006). Morrowind followed a similar 3 year pattern (1999 to 2002). It is unlikely that Skyrim will follow this same three year release, since it has yet to be announced.

LINK

Lenke til kommentar

Elsweyr har ørken/sandstrand i sør, trur eg. Eg trur Elsweyr har det meist varierte området.

 

 

Eg vil helst ha Skyrim, men berre viss dei får inn stemninga. Det må vere vanskeleg å ta seg fram i ein snøstorm, og kanskje kjem det eit snøskred viss du sloss?(lager lyd) Du kan også skape snøskred med magi(kaste ein lightning bolt på fjellet t.d.)

 

Det er eit sånt scenario eg vil ha mogeleg viss det blir Skyrim i TES V:

Eg har vore ute og jakta på ulv og andre dyr, det har vore mislykka og eg er kald og full av snø. Så ser eg eit lys langt borte, og eg brukar mine siste krefter på å løpe bort dit. Det er ein Inn, og eg går inn dit. Der er det varmt og koseleg, og eg kjøper eit glas mjød og sett meg ned foran peisen for å varme meg.

 

Får dei inn den rette stemninga, så hadde det blitt awesome!

Lenke til kommentar
Elsweyr har ørken/sandstrand i sør, trur eg. Eg trur Elsweyr har det meist varierte området.

 

 

Eg vil helst ha Skyrim, men berre viss dei får inn stemninga. Det må vere vanskeleg å ta seg fram i ein snøstorm, og kanskje kjem det eit snøskred viss du sloss?(lager lyd) Du kan også skape snøskred med magi(kaste ein lightning bolt på fjellet t.d.)

 

Det er eit sånt scenario eg vil ha mogeleg viss det blir Skyrim i TES V:

Eg har vore ute og jakta på ulv og andre dyr, det har vore mislykka og eg er kald og full av snø. Så ser eg eit lys langt borte, og eg brukar mine siste krefter på å løpe bort dit. Det er ein Inn, og eg går inn dit. Der er det varmt og koseleg, og eg kjøper eit glas mjød og sett meg ned foran peisen for å varme meg.

 

Får dei inn den rette stemninga, så hadde det blitt awesome!

 

Det er det samme som jeg håper på :)

Lenke til kommentar
Kunne vært interesant med Akavir.

 

Ocato:

"You must travel to the continent of Akavir! Find the Nerevarine, only he can save us now lol wot"

 

Ja! Akavir hadde vore dritkult! Men eg trur ikkje at det blir Akavir denne gongen.

Det å finne Nerevarine hadde vore heilt ok, hadde vore betre viss Imperiet prøvde å kolonisere Akavir(igjen), og du hadde desse vala:

 

1) Du kan hjelpe Imperiet med å kolonisere Akavir

2) Du kan hjelpe eit av landa der med å presse Imperiet tilbake til Tamriel.

3) Drite i alt og berre gjere Guild quest og vandre rundt i Akavir

Lenke til kommentar
Jeg frykter for at TESV kan bli litt for mørkt for meg. Flere her inne har etterlyst stemningen som var i starten av Shivering Isles, men det var det værste med SI for meg :(

 

Har ingenting imot det hvis TESV blir mørkt, det jeg ikke likte med SI var hele madness greia. Alt var så random, det folk sa etc. Likte det bare ikke, selv om jeg skjønner at Sheogorath var ment for å være akkurat sånn. Var bare ikke det jeg hadde forestilt meg etter å ha f.eks spilt Sheogorath's quest i Morrowind. Hadde på følelsen at han ville være gal på en ond måte, og ikke bare lunatic random.

 

Har på følelsen av at hvis TESV omhandler Skyrim som ryktet sier, så vil spillet bli veldig likt Bloodmoon til Morrowind. Iallefall omgivelsene (Ikke at jeg ikke likte Solstheim).

Lenke til kommentar
Jeg frykter for at TESV kan bli litt for mørkt for meg. Flere her inne har etterlyst stemningen som var i starten av Shivering Isles, men det var det værste med SI for meg :(

 

Har ingenting imot det hvis TESV blir mørkt, det jeg ikke likte med SI var hele madness greia. Alt var så random, det folk sa etc. Likte det bare ikke, selv om jeg skjønner at Sheogorath var ment for å være akkurat sånn. Var bare ikke det jeg hadde forestilt meg etter å ha f.eks spilt Sheogorath's quest i Morrowind. Hadde på følelsen at han ville være gal på en ond måte, og ikke bare lunatic random.

 

Har på følelsen av at hvis TESV omhandler Skyrim som ryktet sier, så vil spillet bli veldig likt Bloodmoon til Morrowind. Iallefall omgivelsene (Ikke at jeg ikke likte Solstheim).

 

Eg syns Sheogorath var kjempekul, det same med dei fleste andre i SI(bortsett frå Haskill-.-)

Etter questet hans i Oblivion så skjønte eg korleis det var.

 

Eg har ikkje spelt Solstheim, så veit ikkje korleis det var. Var det sånn stemning at du vandra rundt i snøen, og fant dei ein Inn der du endeleg kunne slappe av og varme deg?(må Roleplaye litt for å kunne svare på dette)

Lenke til kommentar
Eg har ikkje spelt Solstheim, så veit ikkje korleis det var. Var det sånn stemning at du vandra rundt i snøen, og fant dei ein Inn der du endeleg kunne slappe av og varme deg?(må Roleplaye litt for å kunne svare på dette)

 

Bloodmoon omhandler Solstheim, ei øy nord for Vvardenfell, som er hovedsakelig bebodd av Nords og noen imperials.

Stemningen var omtrent som når du vandrer rundt i imrådet rundt bruma i Oblivion.

Er også det eneste området i Morrowind du kan møte på Spriggans, bjørner og ulver. :)

Lenke til kommentar

Flosshatt, jeg synes seriøst du burde spille igjennom Bloodmoon, og Tribunal også om du ikke allerede har gjort det. Fantastiske expansion packer, og store også, begge to er større enn Shivering isles tror jeg.

 

Bare husk å installere Tribunal før du installerer Bloodmoon.

Lenke til kommentar
Eg har ikkje spelt Solstheim, så veit ikkje korleis det var. Var det sånn stemning at du vandra rundt i snøen, og fant dei ein Inn der du endeleg kunne slappe av og varme deg?(må Roleplaye litt for å kunne svare på dette)

 

Bloodmoon omhandler Solstheim, ei øy nord for Vvardenfell, som er hovedsakelig bebodd av Nords og noen imperials.

Stemningen var omtrent som når du vandrer rundt i imrådet rundt bruma i Oblivion.

Er også det eneste området i Morrowind du kan møte på Spriggans, bjørner og ulver. :)

 

Ok, eg likte Jerall Mountains i Oblivion. Første gongen eg stod i Frostcrag Spire og såg utover Cyrodiil var eit veldig fint augeblikk :)

 

Flosshatt, jeg synes seriøst du burde spille igjennom Bloodmoon, og Tribunal også om du ikke allerede har gjort det. Fantastiske expansion packer, og store også, begge to er større enn Shivering isles tror jeg.

 

Bare husk å installere Tribunal før du installerer Bloodmoon.

 

Eg har Morrowind og Bloodmoon, men eg slutta å spele det første sidan det ikkje var med levelscalling(og eg ikkje liker dungeon raiding, dessutan døydde eg kvar gong eg gjekk inn i ein dungeon-.-). Eg hadde veldig lyst til å spele Bloodmoon, men eg leste fleire steder at eg burde vere minst level 10 før eg drog dit, og så høg level kom eg ikkje til før eg la det frå meg.

Lenke til kommentar

Nei, eg spelte ikkje lenge, fordi eg er så dårleg til å levle opp. Eg liker å gjere quest, ikkje å gå inn i ei hole berre for å drepe levande skapningar/ting. Dessutan tenkte eg heile tida før eg skulle gjere eit quest: "Ein level til.", noko eg ikkje klarte sidan eg enten forlot hola for raskt eller døydde ;)

Lenke til kommentar

Håper de får til uforutsigbare ting enda bedre enn i Oblivion. De var flinke med det i Oblivion, men jeg håper de kan få til noe man ikke venter, som egentlig er helt normalt, når man går gjennom en vanlig dag (altså bare henger i byen).

 

Litt rotete sagt. For eksempel: TES V blir i Skyrim. Du vandrer gjennom gatene i Falkreath (en liten by i sør), og bestemmer deg for å gå inn i et vertshus for å varme deg litt, og kanskje bli over til neste dag. Mens du sitter stille for deg selv og drikker mjød, hører du en samtale mellom noen norder litt bortenfor som sakte blir mer og mer opphisset. Til slutt ender det med at den ene drar til den andre, og til slutt ender det opp med en svær bar-fight. Da kan du velge å stikke av, prøve å roe dem ned, tilkalle en vakt eller rett og slett bli med i kampen.

 

Om de får til slikt ville det vært utrolig gøy :D

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...