Gå til innhold

Nytt Elder Scrolls spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette med fast-travel, så er det greit å ha, men det blir for enkelt slik det er i Oblivion. Synes de bør gjøre slik som PB i Gothic med neste Elder Scrolls-spill. I Gothic kan man finne en teleporterstein til hver av de store byene og så må man gå derfra til det stedet du skal. I Oblivion kan du fast-travle til alle huler, slott osv etterhvert som du finner de, og det gjør spillet altfor lett og litt for kjedelig. Vil også ha vekk den pilen som leier deg i hånden spillet gjennom og som sier presis hvor du skal. Der bør de også gjøre som Gothic, nemlig at vi må finne stedet selv. F.eks i Oblivion kan du få en quest der du må finne en person nordvest for Bravil. Da er det bare å følge pilen så kommer du frem. I Gothic kan du få en lignende quest, men der må du lete selv. Du vet ikke hvor langt nord eller vest så du må virkelig lete. Det er det som er gøy. Også håper jeg på at levelscaling er borte i neste spill, og at vi får mer belønning for utforskning av verdenen.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar
Mao slik Morrowind var, eller i det minste mer likt det enn Oblivion.

 

Ja, det er godt mulig. Har desverre kun fått spillt Morrowind noen timer tilsammen pga at pcen klikker når jeg spiller det. Også savner jeg stemmer i Morrowind. Ble ikke helt det samme uten stemmer til de forskjellige personene. Men skal gi det en ny sjanse når jeg kjøper en ny pc senere i år :)

Lenke til kommentar

Levelscaling var vel tilstede i Fallout 3 også, det er jeg ganske sikker på. Det var derimot i en litt mildere form hvor fiendene ikke alltid var rett i nærheten av din level, men kunne også være en del leveler over og under deg. Det er mye bedre enn i Oblivion, men håper fremdeles at det vil være mer eller mindre fraværende i ett nytt Elder Scrolls spill.

Lenke til kommentar
Levelscaling var vel tilstede i Fallout 3 også, det er jeg ganske sikker på. Det var derimot i en litt mildere form hvor fiendene ikke alltid var rett i nærheten av din level, men kunne også være en del leveler over og under deg. Det er mye bedre enn i Oblivion, men håper fremdeles at det vil være mer eller mindre fraværende i ett nytt Elder Scrolls spill.

men lvl scalingen i Fallout 3 var da ikke et så utrolig stort hinder tycker jag.. når man kan gå i V.A.T.S og hive 3 granater på karen så falt dem fort sammen

Lenke til kommentar
men lvl scalingen i Fallout 3 var da ikke et så utrolig stort hinder tycker jag.. når man kan gå i V.A.T.S og hive 3 granater på karen så falt dem fort sammen

Er jo akkurat det som er problemet. Mer eller mindre alle fiender blir for lette. Du møter ingen som du ikke kan ta på nåverende level.

Lenke til kommentar
Synes jo det er veldig greit med fast travel når en skal fram å tilbake hele tiden. Men det skal være sagt at jeg ikke hadde noe problem i Morrowind med dette. Men jeg ble litt lei når jeg skulle til ashlander campen i løpet av main quest. Ser helst at de har det slik det var i Morrwind.

Ja, Ashlander campen var et helvete å nå fram til. Men hva du fikk med deg på turen dit! Tipper mange var innom den hula som var der i nærheten; den som hadde et helt vanvittig skattkammer og var bevoktet av en golden saint.

 

Men etterhvert som en lærte seg beliggenheten til div items i Morrowind, ble det ofte sånn at for hver nye character man laget, gikk man ofte å skaffa seg noe av det feteste gearet (les: Umbra sword) med en gang for å få en fordel tidlig i spillet..

Lenke til kommentar
Dette med fast-travel, så er det greit å ha, men det blir for enkelt slik det er i Oblivion. Synes de bør gjøre slik som PB i Gothic med neste Elder Scrolls-spill. I Gothic kan man finne en teleporterstein til hver av de store byene og så må man gå derfra til det stedet du skal. I Oblivion kan du fast-travle til alle huler, slott osv etterhvert som du finner de, og det gjør spillet altfor lett og litt for kjedelig. Vil også ha vekk den pilen som leier deg i hånden spillet gjennom og som sier presis hvor du skal. Der bør de også gjøre som Gothic, nemlig at vi må finne stedet selv. F.eks i Oblivion kan du få en quest der du må finne en person nordvest for Bravil. Da er det bare å følge pilen så kommer du frem. I Gothic kan du få en lignende quest, men der må du lete selv. Du vet ikke hvor langt nord eller vest så du må virkelig lete. Det er det som er gøy. Også håper jeg på at levelscaling er borte i neste spill, og at vi får mer belønning for utforskning av verdenen.

 

Fast Travel er veldig greit å ha syns eg, det at eg ikkje kunne gjere det hissa meg i Morrowind. Viss du ikkje vil Fast Travle til holer og sånt, så treng du jo ikkje gjere det.

 

Levelscalling liker eg også, da eg foretrekker å bruke tida på å gjere quest og ikkje raide holer. Det som irriterte meg i Morrowind var at eg ville opp til lvl 5 før eg gjorde quest og sånt. Eg syns levelscalling burde vere noko som er mogeleg å skru av og på i neste Elder Scrolls.

 

Pilar var veldig grei, eg lurte ofte på kvar eg skulle gå, og da var den grei å ha. Spesielt i holer og ruiner var den praktisk(aldri likt dungeon-crawling spesielt godt), sånn at eg slapp å virre rundt i den for å finne det områdte. Spesielt dungeons i SI var irriterande, lange og vanskelege å finne fram i. Hadde aldri klart meg utan kompass i dei.

Lenke til kommentar
men lvl scalingen i Fallout 3 var da ikke et så utrolig stort hinder tycker jag.. når man kan gå i V.A.T.S og hive 3 granater på karen så falt dem fort sammen

Er jo akkurat det som er problemet. Mer eller mindre alle fiender blir for lette. Du møter ingen som du ikke kan ta på nåverende level.

Ah beklager jeg trodde du mente at fiender ble uovervinnelige noen steder om du var på lavere level. Da må jeg si meg fullstendig enig med deg Lakus ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...