Gå til innhold

Nytt Elder Scrolls spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lite spm. om TES serien.

 

Hvordan kan det ha seg at det er så mye informasjon om de regionene som det ikke finnes spill av?

 

For eks. Skyrim?

 

Hvordan kan de på uesp.net skrive så mye om skyrim, og "historien" til landet, "myter" derfra, folk der osv?

 

Er spillene basert på bøker eller noe? eller er alt bare funnet opp av brukerne?

 

Spennende! :)

Endret av ShoopDaWhoop
Lenke til kommentar
Lite spm. om TES serien.

 

Hvordan kan det ha seg at det er så mye informasjon om de regionene som det ikke finnes spill av?

 

For eks. Skyrim?

 

Hvordan kan de på uesp.net skrive så mye om skyrim, og "historien" til landet, "myter" derfra, folk der osv?

 

Er spillene basert på bøker eller noe? eller er alt bare funnet opp av brukerne?

 

Spennende! :)

Vet ikke om du har lagt merke til det, men i Elder Scrolls-spillene er det mange, mange bøker med alt fra tvilsom underholdning til tung bakgrunnshistorie for verdenen, fra skapelsen til i dag. ;) I tillegg følger det med litt ekstrating til samleversjoner av spillet, hvor det står en del om verdenen, de ulike rasene, osv.

Lenke til kommentar

Informasjon om spillverdenen finnes den ikke bare i ingame bøker, men også i de to bøkene som kom med Redguard og samleversjonen av Oblivion.

 

I forhold til f.eks Morrowind er bøkene til Oblivion barnemat :p

 

Der har du virkelig spennende korthistorier, småerotiske noveller og skriblerier fra sjøsmuglere osv.

Men den heftigste boken, The Real Barenziah, var sensurert i Morrowind i forhold til i Daggerfall. :blink:

Lenke til kommentar
Informasjon om spillverdenen finnes den ikke bare i ingame bøker, men også i de to bøkene som kom med Redguard og samleversjonen av Oblivion.

 

I forhold til f.eks Morrowind er bøkene til Oblivion barnemat :p

 

Der har du virkelig spennende korthistorier, småerotiske noveller og skriblerier fra sjøsmuglere osv.

Men den heftigste boken, The Real Barenziah, var sensurert i Morrowind i forhold til i Daggerfall. :blink:

Å herre min hatt. The Lusty Argonian Maid blir jo bare blåbær i forhold til det der. :blink:

Jeg samlet på bøkene i Oblivion, hadde nesten alle sammen.

Lenke til kommentar
Informasjon om spillverdenen finnes den ikke bare i ingame bøker, men også i de to bøkene som kom med Redguard og samleversjonen av Oblivion.

 

I forhold til f.eks Morrowind er bøkene til Oblivion barnemat :p

 

Der har du virkelig spennende korthistorier, småerotiske noveller og skriblerier fra sjøsmuglere osv.

Men den heftigste boken, The Real Barenziah, var sensurert i Morrowind i forhold til i Daggerfall. :blink:

 

 

Ganske lang den der. Hadde ikke lest den før. Mye bakgrunnsinformasjon utover i teksten, jeg visste heller ikke at khajiits hadde pigger på lillemann.

Lenke til kommentar

At det kommer et nytt Elder Scrolls spill kan vi vel egentlig føle oss trygg på. En så stor salgssuksess som Oblivion ble, så vil vel enhver økonom tvinge utviklere til å utvikle et nytt ett. Spørsmålet er vel bare når det kommer, men det kan vel ingen av oss svare på ;)

Lenke til kommentar

Hadde likt å sett et Elder Scrolls spill satt i Valenwood. Tror det kunne blitt rimelig fett å spille en marksman-basert karakter.

 

The best way to describe Valenwood is in A Pocket Guide to the Empire, it describes it as; "A sea of endless green, a maze of foliage with half-hidden cities growing like blooms from a flower, the home of the Bosmer is Tamriel's garden." One unusual feature of Valenwood is its gigantic, migratory trees that can contain entire cities. Falinesti in particular is a mile-high tree holding an entire city in its branches that was described in A Dance in Fire. Falinesti used to migrate south in the winter, but for unknown reasons it has recently stopped walking.
Lenke til kommentar

Håper for all del at ikke hele TES5 skal foregå i Skyrim. Tenk et gigantisk område med snødekte vidder og fjell, hvor det ikke finnes planteliv eller elver/innsjøer man kan svømme i. Håper personlig de legger det til Summerset Isles, slik at mulighetene for litt mer varierte omgivelser blir større. Dessuten vil man slippe de usynlige veggene man møter på om man forsøker å entre en annen region slik man gjorde i Oblivion.

Lenke til kommentar

Only time will tell, håper bare de holder det gående slik de har gjort.

Noen liker Morrowind og ikke Oblivion, andre motsatt og noen begge.

Sånn er det bare og vil alltid være.

 

Foretrekker selv Oblivion, har prøvd Morrowind igjen, men jeg bare takler ikke grafikken.

 

Gleder meg derfor syyyyykt til det neste, håper de får til en episk historie og klarer å skape noe nytt.

 

 

Nesumar

Lenke til kommentar
Hadde likt å sett et Elder Scrolls spill satt i Valenwood. Tror det kunne blitt rimelig fett å spille en marksman-basert karakter.

 

Bosmer er så irriterende, men Valenwood virker jo innmari fint som setting :) Byer i trærne er alltid stas, en hver fantasyverden med respekt for seg selv har jo et par.

 

Foretrekker selv Oblivion, har prøvd Morrowind igjen, men jeg bare takler ikke grafikken.

 

Likte alltid Morrowind bedre sånn stemnings- og loremessig, men når jeg spiller det etter oblivion ender jeg fort opp med å savne ting som voice acting, mer "levende" miljø (til tross for at AI-en hadde en del litt komiske bugs), osv...

 

Håper jeg får lov til å levitere igjen i Elder Scrolls 5, forresten. Og at de bytter ut muligheten for fast travel med "realistisk" transport av typen silt strider, båt osv. Gjerne hvor man faktisk kan få med seg reisen også, det hadde vært tøft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...