Gå til innhold

Trenger 3D-artist til student/hobby-prosjekt


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vi er en gruppe studenter som jobber med et spill til Xbox 360 på deltid ved siden av studiene. Nå har vi en god stab med folk som kan programmere i XNA.

 

Vi ser for oss å ha et kjørbart spill klart til september (håper vi) og er interessert i noen flere som kan jobbe med 3D. Gjerne folk som er interessert i å lære og få erfaring. Altså ikke nødvendigvis eksperter. Målet er å lære så mye som mulig.

 

Bare for å ha det klart om det skulle være noen tvil: Dette er et prosjekt som baserer seg på frivillighet og vi jobber alle sammen gratis. Vi har ukentlige møter på internett hvor vi presenterer fremgang og fordeler oppgaver. Det eneste vi kan tilby hverandre er erfaring og kunnskap. Dessuten har det potensiale til å bli gøy hvis du har interesse for 3D.

 

Akkurat nå er det omtrent bare meg og en til som har gjort noe 3D, resten driver med programmering. Så det hadde vært utrolig fint med en eller to til som kan sette av noen timer i uken.

 

Ta kontakt med prosjektleder Marius på [email protected] eller skriv i denne tråden.

 

Tusen takk og lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva studerer dere, og hvor? Kommet langt i utdannelsen? Har dere utviklet noe tidligere?

 

Alltid artig med indie-prosjekter, spesielt med norske utviklere involvert. Håper dette underforumet blir fylt med diskusjoner om alt fra små gutteromsimplementasjoner av Pong til større modifiksjoner ala Black Mesa Source. Tar selv utdannelse innenfor informatikk, så er spennende å følge med på hva folk får til der ute :)

Lenke til kommentar

Jeg er tegner og grafisk designer :) Kunne godt tenke meg å drive med noe spillrelatert en eller annen gang. Hadde vært vanvittig interessangt å lære mer :)

 

men jeg duger ikke til programmering.

 

Edit:

Den nye traileren til Black Mesa Source er fantastisk! Viser bare hvor langt det er mulig å komme om man går sterkt nok inn for det.

Lenke til kommentar
Hva studerer dere, og hvor? Kommet langt i utdannelsen? Har dere utviklet noe tidligere?

Jeg har kun laget et Flash-spill tidligere. De andre som driver med programmering har laget noen småspill uten særlig grafikk. De som programmerer kommer fra NITH (2. året på en bachelorgrad i et eller annet), men jeg som driver med grafikk driver ikke med 3D på skolen akkurat nå (er på siste året av en bachelorgrad innenfor media). Men jeg har kommet inn på en bra 3D-skole i San Francisco fra og med august, men jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg kommer til å satse fullt på 3D enda.

 

Edit: Her er min første film laget i 3D. Super Mario Bros! :)

http://vimeo.com/2406099

Lenke til kommentar

Hehe, artig video det der. Har aldri jobbet med 3D selv, men tenker det ligger utallige timer med knot bak den snutten selv om den er simpel i uttrykket. Morsomt at du valgte å hedre et spill med din første video - vitner om hvor hjertet ditt virkelig ligger ;)

 

Gleder meg til å se hva dere får til. Vær bare bevisst på at prosjektet kommer til å stagnere flere ganger underveis. Da trengs det et rivjern i gruppen til å få dere i gang igjen. Har selv startet utviklingen av flere prosjekter som ikke er i nærheten av å nærme seg slutten. Vi begynte faktisk å implementere et lite satire-MMO i C fra bunnen av. Fikk nettverksdelen på plass. Kom så langt at vi kunne koble til flere klienter og spasere rundt med selvtegnede statiske 2D-figurer på en grønn bakgrunn. Var morsomt så lenge det varte ;)

 

Lykke til! Opprett gjerne en egen tråd for spillet med jevnlige oppdateringer.

Lenke til kommentar

jeg kan litt 3D og lit koding(ikke noe XNA men jeg er intresert i å lære det), jeg har også en del erfaring med diverse spillutviklingsporsjekter.

Jeg er intresert i å høre mer om prosjektet og om det høres realistisk ut kan jeg godt bli med å hjelpe.

 

jeg kommer til å besøke NITH på fredag (for å vere med på JoinGame workshoppen) så om noen av dere har lyst til å hilse på meg da hadde det vert hyggelig.

 

ellers så kan dere jo stikke innom Pong en tur i morgen.

 

her er noen enkle 3d ting:

 

jane1.jpg

 

truck_render_1.jpg

Endret av NordicGamer
Lenke til kommentar

Hei folkens, Marius her. Tenkte jeg skulle si hei, og fortelle litt mer om oss og prosjektet vårt.

Jeg og de to andre programmererne på teamet er i vårt fjerde semester av NITHs spillprogrammerings bachelor program. Vi er ekstremt studieorientert (24/7 er en god beskrivelse) I tillegg har vi med oss en fra spill design linjen, og en komponist som også studerer ved NITH. Bjørn er en av våre 3d modellerere, og vi har nå fått en annen takk til allle henvendelsen herifra! Vil takke alle som har sendt meg mail, og håper at andre også vil gjøre det :)

 

Tenkte også jeg skulle følge rådet fra denne tråden og starte en tråd for oppdateringer og lignende. Der vil det også være mer informasjon om spillet, og hva vi ser etter av gruppemedlemmer. Takk for interessen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...