Gå til innhold

Ditt favoritt øyeblikk i barndommens tid


Anbefalte innlegg

Husker jeg hadde et merkelig spill på Amiga 500.. Man styrte en fyr som skulle hoppe fra platform til platform samt unngå små roboter inne på et laboratorium. Når fyren datt ned så hylte han som en stukken gris.. Husker jeg alltid lo når jeg daua. Er det noen som har en anelse hva dette spillet kan hete? Husker det ikke selv :p

Spillet heter Impossible Mission I eller II.

post-226-1099575992_thumb.jpg

 

Genialt! Ja, det var de 2 spillene der ja. Takker :p

Er en del minner i dem..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulle Mekk var jo en klassiker.

Også husker jeg da søsteren min fikk N64 i jul, da ble det både Mario 64 og Banjoo Kazooie. Ah, herlige minner.

Også kan jeg nevne Pokemon Yellow, som jeg spilte en del, men ikke skjønte noe av siden det var på engelsk :p

OG Harry Potter And the Chamber of Secrets. Husker jeg hadde såå lyst til å se filmen, men måtte nøye meg med spillet jeg fikk i julegave. Har brukt mange timer på det spillet.

Lenke til kommentar
Ellers likte jeg Duck Tales veldig godt. Prøvde det igjen for en tid siden, det er jo møkkvanskelig! Spesielt det brettet hvor man skal klatre opp på noen steiner med Ole, Dole og Doffen samtidig som man må passe seg for B-Gjengen.

 

Ah, hehe, good old. Jepp, det tar litt trening før du klarer å komme deg til skatten. Men idét du når toppen, er det ingenting som er bedre:

 

169-duck-tales-the-quest-for-gold-7.png

 

Her er forøvrig vår norske omtale av spillet hvis du vil mimre mer.

Takk for at du minnte meg på dette :) Hadde helt glemt det :o

Et godt spillminne var da jeg så all volden i Mortal Kombat på en arkademaskin. Brodern visste hvordan man skulle ta fatality med Sub Zero :D

Endret av Mongis
Lenke til kommentar

- Når jeg var 4 år gammel og onkelen min kom til bestemor og bestefar, som jeg var hos, med en liten hundehvalp som lå og sov i fanget mitt :love: :love: . Zita, som ble avlivd i 2001 tror jeg, 12 år gammel. :(

 

-Leke med lego med kamerater når vi var små :love: Husker vi sto opp i 7 tiden i helgene når vi lå over hos hverandre for vi var så glad i å bygge lego. Holdt nok ofte på i 4-5 timer i strekk.

 

-Julen '89 eller '90 når jeg fikk en NES :love:

 

-TMN Turtles tegneserien på tv :love:

Endret av Thomas
Lenke til kommentar

Husker jeg var på sykehuset så hadde de en NES tror jeg. Spilte ett spill med en eller annen Duck, han likna på Donald men hadde maske og svart kappe:P

Var jo sånn at jeg greide noen brett, men så måtte en annen som var der få spille også og han døde hele tiden for han skjønte ikke noe. Måtte starte på nytt etter hver gang han skulle prøve, ble så sur! hehe, har sykt lyst til å skaffe meg den konsollen med det spillet :D

Lenke til kommentar

Tenk deg da hvor stort det var når tanta mi fikk TV med Tennisspill integrert i TVn sin - det var til og med en farge-TV - MED fjernkontroll!

 

Jeg har et svakt minne av å ha spilt noe slikt et sted når jeg var liten,men lurte på om det var en drøm,siden det er så lenge siden xD Mener å huske at det også var et boksespill og noe Pong liknende, kan noen bekrefte/ avkrefte?

Hva het forresten dette?

Lenke til kommentar

Husker jeg var på sykehuset så hadde de en NES tror jeg. Spilte ett spill med en eller annen Duck, han likna på Donald men hadde maske og svart kappe:P

Var jo sånn at jeg greide noen brett, men så måtte en annen som var der få spille også og han døde hele tiden for han skjønte ikke noe. Måtte starte på nytt etter hver gang han skulle prøve, ble så sur! hehe, har sykt lyst til å skaffe meg den konsollen med det spillet :D

 

 

Det var sikkert Darkwing Duck.. Husker tegneserien.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det må være for mer en tjue år siden når jeg fikk penger av min bror til å kjøpe en nintendo 8 bit.

 

Ble nesten kjøpt samme dag den kom til norge,ingen av kameratene mine hadde en,husker jeg var veldig stolt,får nsten lyst å ta den ut av kjellerboden å spille litt,herlige minner :rolleyes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har mange gode spillminner fra barndommen. Alex Kidd, Sonic and Knuckles, Sonic the Hedgehog 2, Aladdin og Indiana Jones and the Last Crusade på SEGA Master System og SEGA MegaDrive husker jeg var store greier. Jeg var så liten på den tiden, så det ble mest å se på mine storebrødre spille, men det var det kuleste i verden! Jeg husker også godt Midtown Madness spillene, Need for Speed: Road Challenge og LEGO Stunt Rally på PC! Vi var ofte en hel guttegjeng på en PC som bytta på å spille ;)

 

Men øyeblikkene jeg husker best må være Donkey Kong Country på Super Nintendo hos bestemor! Bestemor gikk bort i sommer, og når mange har forskjellige ting for mimre tilbake som foreksempel bilder, hjemmevideo osv, har jeg Donkey Kong Country. Det er utrolig hvor mye spill kan ta deg tilbake! :)

Lenke til kommentar

Huff. Det er så mange fine øyeblikk. Første gangen jeg spilte Pokemon Red på min gamle gameboy, når jeg prøvde å spille på broderen sin NES uten at han skulle ta meg i akten, når jeg spilte meg gjennom Eternal Darkness med en god venn for et år tilbake (Turte aldri å spille gjennom det allene før det. Vi rundet det på en helg sammen med en kasse pils).

 

Et annet koselig øyeblikk er når jeg er hjemme i "haimtraktadn", og gjengen samles for en runde med sprit & Earth Defence Force. Det er like koselig hver gang <3

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards som jeg spilte på 286'n til broderen :)

Men mine aller beste momenter hadde jeg vel med Gabriel Knight sins of the father etter at jeg hadde fått lasta ned patch siden det var en stor bug som hindra deg fra å komme videre. Måtte dra til der jeg hadde kjøpt spillet for å få dem til å laste den ned, siden netttilgang ikke var allemanseie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...