Gå til innhold

[Løst] Problemer med ekstremt ustabilt nett


Anbefalte innlegg

Hei!

Har opplevd at min Dlink Dir-635 har blitt veldig ustabil.

Kan sitte å spille f.eks League of Legends. Har gjevnt 50-60 i ping. Plutselig kan dn hoppe opp til 600-800 eller i ekstreme tilfeller 2000-3000.

Har da prøvd å restarte router... Dette hjelper litt tilogbegynne med.

Har kjørt ping -t mot den. Får godt svar på <1 en liten stund før det begynner med spikes hvert 4-5. svar på 800ms (Dette er pinging mot ROUTEREN SELV!!! Altså 192.168.0.1) Har prøvd å reboote, starte den fra fabrikk å sette den opp igjen og kjørt firmware update (Kjører i skrivende stund 1.09W). Ingen forbedring kom ut av dette. Begynner også å lure på om det er maskinen min som sliter, men merker ikke noe av dette problemet når jeg er på andre nett enn mitt eget.

Så mitt spørsmål er derfor: Er det noe jeg kan gjøre eller holder routeren på å ta kvelden?

 

Har ei linje på 20Mbit fra Eidsiva og synes det er veldig synd at det skal være en flaskehals som stopper opp så brutalt. Så skulle gjerne ha funnet denne og fått gjort noe ved den.

 

Har lagt ved en .txt fil som viser litt hva jeg mener med ping.

Bare si ifra hvis det er noe mer dere vil vite.

Dlink.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg lest dette før jeg tenkte meg om og prøvde å skanne med InSSider hadde jeg nok sagt meg enig der...

Men skannet med InSSIDer og fant ut at det brått og brutalt hadde blitt satt opp et nytt trådløst nett som overlappet nettet mitt som kjørte på nøyaktig samme kanal og at Dlinken min hadde feilet i å bytte kanal selv om den står på Autoscan.

så satte den på manuelt å byttet kanal så var problemet løst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...