Gå til innhold

Mister hodet på direkten


Anbefalte innlegg

Dette høres veldig rart ut. Men se på de to eksemplene nederst på linken. Plutselig lurer du virkelig på hva det er som egentlig foregår.

 

"Are U.S. government microwave mind-control tests causing TV presenters' brains to melt down?

 

(...)

 

In four high-profile cases, the latest involving fast-talking Judge Judy, the presenters have started off speaking properly but have then descended into undecipherable nonsense - looking confused and unstable."

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1372538/Are-government-microwave-mind-control-tests-causing-TV-presenters-brains-melt-down.html#ixzz1IPIFZqPk

 

Hva er det som skjer? Noen som eksperimenterer med mind-control?

Endret av Kubin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg høres det som de får et lite hjerneslag. Å få dem raskest mulig til sykehus kan minimere skadevirkningene av hjerneslaget. Jeg reddet nylig en nabo (en pensjonist) fra denne typen "hjernenedsmelting". Vedkommende hadde helt klar uttale av de fleste ordene, men sammenhengen var ikke alltid åpenbar. Heldigvis kom ambulansen raskt og vedkommende ble nesten hundre prosent bra. Men legene kunne også fortelle at om vedkommende hadde fått hjelp bare en halvtime senere, så kunne det vært for sent.

 

At dette skulle være resultat av en mikrobølgepåvirking (f.eks radar) høres ut som den mest usannsynlige forklaringen. Men det er jo gjerne de mest usannsynlige forklaringene som benyttes innen konspirasjonsteorier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men ærlig talt - skal vi tro på konspirasjonsteorivrøvlet, eller den langt mer fornuftige og rasjonelle forklaringen som involverer medisinske årsaker?

 

Vi må jo tro at det bare er en tilfeldig klynge av medisinske sammenbrudd. Bare snodig at det kommer i en slik klynge.

 

Og det er vel ingen grunn til ikke å anta at hvis man kan få til noe slikt med en eller annen mikrobølgeanordning, så vil Pentagon være "på ballen".

 

( De bragte jo med seg mikrobølge-"våpen" til Irak. Link. Offisielt var de der for "riot control" ( svir huden på 750 meters avstand ). Men om de eksperimenterte med andre funksjoner er det vel ingen som vet. )

 

I går gikk det et program på NRK2 som visstnok var litt inne på mind control :

 

"NRK2 lørdag 2. april kl 21.10 Den sanne historien: Hvem var Jason Bourne?

 

Vi følger handlingsforløpet i de tre Bourne-filmene, og får se hvordan nøkkelelementer i filmene er basert på fakta: drap på bestilling fra staten, programmer som kontrollerer hjernen, forfalskning av pass mm.

 

Kveldens episode viser hvordan Bourne-filmene er like mye en avsløring av aktuelle forhold som en fengslende filmopplevelse."

 

Programmet går på NRK3 i kveld ( Søndag ) kl 23:20.

 

Eller det går ann å se det på Nett-TV :

 

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/725774/

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

For det første stiller jeg spørsmålstegn ved om det plutselig har kommet en økning i slike "on-line anfall". I USA har vi over 20 nasjonalt dekkende medianettverk forutenom alle de mindre lokale nettverkene. Det ville være en helt umulig oppgave og påstå noe som helst uten og innhente statistiske data på dette over en lengre periode fra interne kilder i medianettverkene. "Show me the evidents for this claim" kort og greit.

 

For det andre påstår artikkelen bruk av en teknologi som jeg ikke kan si jeg har hørt om i forbindelse med hjerneforskning. Jeg kjenner til bruk av meget kraftige mangnetfelt, bruk av svakstrømspulser via elektroder, samt kjemisk påvirkning av hjernen. Men jeg kan ta feil og i så fall ville det være fint om noen kan vise til forskning som beviser at mikrobølger kan påvirke hjerneaktiviteten i et menneske.

Jeg vil også påpeke at bruk av mikrobølger på en person midt inne i blant mange andre mennesker ville kreve at "våpenet/teknologien" ble rettet mot denne personen og dette vil igjen gjøre saken rimelig umulig og gjennomføre uten og bli oppdaget. Et klassisk konspirasjonsteori-dilemma med andre ord.

 

Til slutt vil jeg som alle andre påpeke at det nok ganske sikkert er snakk om mer naturlig medisinske forklaringer. Hva med en krevende jobbsituasjon kombinert med mangelfullt næringsinntak? Hjernen er meget energikrevende og dersom man stiller seg opp foran et kamera med meget lavt blodsukker ser jeg ikke helt bort i fra at enkelte kan få slike symptomer som det snakkes om her.

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Hypoglycemia#Neuroglycopenic_manifestations

Endret av NorwegianSkeptics
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For det første stiller jeg spørsmålstegn ved om det plutselig har kommet en økning i slike "on-line anfall".

 

Absolutt. I norsk sammenheng så vet jeg ikke om at det noengang har skjedd noe slikt på fjernsynet.

 

Men det kan være veldig stor kulturforskjell. På et amerikansk forum, der saken ble tatt opp, var det folk som skrev om hvordan det ville være en monumental oppgave å skille fra hverandre når en reporter bare babler nonsens ( som vanlig ), og når han/hun har et anfall.

 

Da virker det på meg som det er en stor kulturforskjell. Kan hende er disse anfallene en kollektiv underbevisst psykisk "epidemi" som sprer seg, og som egentlig er et symptom på en bablende sludder-kultur på vei mot stupet.

Lenke til kommentar

For det første stiller jeg spørsmålstegn ved om det plutselig har kommet en økning i slike "on-line anfall".

Skulle være: For det første stiller jeg spørsmålstegn ved påstanden om at det plutselig har kommet en økning i slike "on-line anfall". (det var i hvert fall noe slikt jeg tenkte på da jeg skrev posten)

Lenke til kommentar

Inntil det foreligger bevis som kan vise til en årsakssammenheng, eller i det hele tatt sannsynliggjøre en slik "mind control via mikrobølger", syns jeg NorwegianSkeptics har den mest plausible forklaringen. Lavt blodsukker, høyt stress.

 

Har selv opplevd dette flere ganger, og om du plusser på litt overoppheting og dehydrering så har du en meget plausibel forklaring på hvorfor slikt inntreffer.

 

Det som er så avslørende med konspirasjonsteoretikere, er at de ikke trenger bevise - de antyder og lar fraværet av bevis tale for en cover-up.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HAHAHAHAAHAHHAHAHA!

 

Herregud så dumme folk er, vi kan jo begynne med det åpenbare. Hvis det amerikanske forsvaret skulle teste ut noe slikt så ville de vel ikke testet det ut på folk i media siden det vil øke sjansen for å bli oppdaget. Nei de hadde testet det ut på andre først.

 

Jeg er også ganske sikker på at mikrobølger ikke kan brukes til å kontrollere en hjerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HAHAHAHAAHAHHAHAHA!

 

Herregud så dumme folk er, vi kan jo begynne med det åpenbare. Hvis det amerikanske forsvaret skulle teste ut noe slikt så ville de vel ikke testet det ut på folk i media siden det vil øke sjansen for å bli oppdaget.

 

Sant nok. Det måtte vel være en bedre teori at det var en gruppe fra et annet land som "viste tenner". Som altså sendte en beskjed om at "se hva vi kan stelle i stand. Best å slutte å kødde med oss."

 

Hvorvidt det er grunn til å brøle ut at folk er dumme hvis de tror at noe slikt er mulig... Det er et annet spørsmål.

 

Her er et sitat fra 1997. Det er "Secretary of Defense William S. Cohen" som taler. Han sier om terror-land at :

 

"Others are engaging even in an eco- type of terrorism whereby they can alter the climate, set off earthquakes, volcanoes remotely through the use of electromagnetic waves."

 

http://www.defense.gov/Transcripts/Transcript.aspx?TranscriptID=674

 

Det står ikke noe om at han ble møtt med : "Ha ha ha, hvor dum går det ann å bli?".

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

HAHAHAHAAHAHHAHAHA!

 

Herregud så dumme folk er, vi kan jo begynne med det åpenbare. Hvis det amerikanske forsvaret skulle teste ut noe slikt så ville de vel ikke testet det ut på folk i media siden det vil øke sjansen for å bli oppdaget.

 

Sant nok. Det måtte vel være en bedre teori at det var en gruppe fra et annet land som "viste tenner". Som altså sendte en beskjed om at "se hva vi kan stelle i stand. Best å slutte å kødde med oss."

 

Hvorvidt det er grunn til å brøle ut at folk er dumme hvis de tror at noe slikt er mulig... Det er et annet spørsmål.

 

Her er et sitat fra 1997. Det er "Secretary of Defense William S. Cohen" som taler. Han sier om terror-land at :

 

"Others are engaging even in an eco- type of terrorism whereby they can alter the climate, set off earthquakes, volcanoes remotely through the use of electromagnetic waves."

 

http://www.defense.gov/Transcripts/Transcript.aspx?TranscriptID=674

 

Det står ikke noe om at han ble møtt med : "Ha ha ha, hvor dum går det ann å bli?".

 

Kanskje det var litt slemt av meg. Jeg lover å tenke meg bedre om før jeg kaler noen dum neste gang hvis du lover å tenke deg litt bedre om neste gang du leser noe sånt.

 

PS: Noen burde kanskje spurt William hva han hadde røyka.

Lenke til kommentar

Kanskje det var litt slemt av meg. Jeg lover å tenke meg bedre om før jeg kaler noen dum neste gang hvis du lover å tenke deg litt bedre om neste gang du leser noe sånt.

 

PS: Noen burde kanskje spurt William hva han hadde røyka.

 

Ingen fare. Jeg poster ting for å få de belyst, for å få innspill. Om enkelte ting får meg til å framstå som dum, det går ikke inn på meg.

 

Om det er mulig... Hvis man hadde plukket ut en forsøksperson, og gitt Pentagon i oppgave å skape den effekten som vi ser hos nyhetsoppleserne, bare ved hjelp av bølger... Ville de klart det? De fikk sende bølger fra tre forskjellige vinkler.

 

Jeg lurer på at de hadde løst det rimelig kjapt, hvis de ikke allerede har en slik kapasitet.

 

( Merk at det er jo ikke snakk om å "kontrollere en hjerne", som du skrev over her. Det er snakk om å "slå ut" hjernen. )

 

Her er en fotnote fra en artikkel om dette. Det virker som det på 90-tallet var mer åpenhet om forskningen rundt dette. Senere har det gått "under jorden" :

 

"Opall, Barbara. "U.S. Explores Russian Mind-Control Technology," Defense News, 11-17, Jan 1993, P. 29. Walker, Sam. "'Nonlethal Weapons', James Bond Style," Christian Science Monitor, 6 Sept. 1994, P.12."

 

http://www.subversiveelement.com/MkArmsRace.html

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Hele konseptet er jo basert på noe fullstendig feil i utgangspunktet.

 

Det er en moderne myte at mikobølger "varmer opp innenfra". Mikrobølger varmer hovedsakelig opp vannbindinger, og gjennomtrenger ca 1 cm ned i biologiske materialer som kjøtt eller hodeskaller.

 

Dersom reporteren hadde blitt utsatt for mikrobølger ville dermed øyene sannsynligvis kokt ut av skallen hennes lenge før hjernen hadde blitt påvirket i nevneverdig grad. Jeg tror tv-innslagene ville vist ganske eksplisitt om noe slikt var i ferd med å skje..

 

Skal også nevnes at språksenteret ligger mer enn 1 cm inn i skallen, og at dersom noe skulle påvirket dette direkte, ville min beste gjetning vært gammastråling, eller annen type høyenergistråling med god gjennomtrengningsevne (noe jeg for guds skyld håper ingen brukte mot henne).

Lenke til kommentar

...dersom noe skulle påvirket dette direkte, ville min beste gjetning vært gammastråling, eller annen type høyenergistråling med god gjennomtrengningsevne (noe jeg for guds skyld håper ingen brukte mot henne).

 

 

Takk for konstruktivt innspill. Jeg har også sett nevnt ELF

( Extremely low frequency ) som noe som kan innvirke på hjernen. Vet ikke hvor mye hold det er i det.

 

"There are also inaudible ELFs (extra-low frequency waves). These are electromagnetic in nature. One of the primary uses of ELFs is to

communicate with our submarines. Dr. Andrija Puharich, a highly

respected researcher, in an attempt to warn U.S. officials about

Russian use of ELFs, set up an experiment. Volunteers were wired so

their brain waves could be measured on an EEG. They were sealed in a

metal room that could not be penetrated by a normal signal.

 

Puharich then beamed ELF waves at the volunteers. ELFs go right

through the earth and, of course, right through metal walls. Those

inside couldn't know if the signal was or was not being sent. And

Puharich watched the reactions on the technical equipment: 30 percent of those inside the room were taken over by the ELF signal in six to ten seconds.

 

When I say "taken over," I mean that their behavior followed the

changes anticipated at very precise frequencies. Waves below 6 cycles per second caused the subjects to become very emotionally upset, and even disrupted bodily functions. At 8.2 cycles, they felt very high...an elevated feeling, as though they had been in masterful meditation, learned over a period of years. Eleven to 11.3 cycles induced waves of depressed agitation leading to riotous behavior."

 

http://tech.groups.yahoo.com/group/humforum/message/929

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...