Gå til innhold

Mister hodet på direkten


Anbefalte innlegg

Har du en fagfellevurdering for disse påstandene?

 

Generelt sett bærer vel disse bølgene lite energi (man bombarderes jo konstant av radiobølger, kosmisk stråling m.m. uten at det har noen effekt).

 

Jeg ser ikke helt hvordan dette skal ha noen effekt utover placebo.

 

Merk at det kan være mulig å påvirke hjernen via eksterne impulser, men heller tvilsomt at det er mulig slik du her beskriver det. Ref: God Helmet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en fagfellevurdering for disse påstandene?

 

Nei, langt ifra. Og synes også å huske at jeg skrev : "Vet ikke hvor mye hold det er i det."

 

Takk for linken. Om vi ikke er der i dag ( at noe slikt er mulig ), så er det kanskje ikke så lenge til det er det.

Lenke til kommentar

Enn så lenge de holder, tviler jeg dog på at lavfrekvente bølger (eller mikrobølger) vil kunne endre atferden (på en slik måte du omtaler) hos mennesker :)

 

Nå tenkte jeg på det å "slå ut" hjernen. Og jeg tror ikke naturlovene må endres for at det skal kunne gjøres. Det jeg bygger dette på, er at det er så utrolig mange ting som virker helt umulig, og noen år senere er det ingen sak. Vår viten ekspanderer i et voldsomt tempo. Og en slik effekt virker på meg helt plausibelt.

 

Allerede effekten av en mobiltelefon kan varme opp, og da snakker vi om noe som er laget for å gi så lav effekt som mulig.

 

Så er det bare å tenke seg hva en kan få, hvis målet er å få så høy effekt som mulig.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

( fortsatt )

 

Lette litt for å se om jeg kunne finne mer om ELF og påvirkning av hjernen. Fant en link som beskriver et forsøk der det ble brukt EEG for å måle effekten. Det er et interessant tema ( synes jeg ).

 

"Summary :

 

It is clear from these experiments that brain waves do in fact lock on to artificially produced ELFs in the 6 – 10 Hertz range. It is equally clear that the 10 second transmission was not sufficient to alter subjects moods to any consistent degree."

 

http://journal.borderlands.com/1999/effects-of-6-10-hz-elf-on-brain-waves/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis man hadde plukket ut en forsøksperson, og gitt Pentagon i oppgave å skape den effekten som vi ser hos nyhetsoppleserne, bare ved hjelp av bølger... Ville de klart det? De fikk sende bølger fra tre forskjellige vinkler.

 

Jeg lurer på at de hadde løst det rimelig kjapt, hvis de ikke allerede har en slik kapasitet.

 

Kom over et veldig interessant videoklipp fra CNN i 1985.

 

Ca 3 minutter ut i klippet : "The study also showed that radio frequenzy signals could dissolve certain types of rat brain cells at a distance, causing disorientation and nausea."

 

Lenke til kommentar

Her er et sitat fra 1997. Det er "Secretary of Defense William S. Cohen" som taler. Han sier om terror-land at :

 

"Others are engaging even in an eco- type of terrorism whereby they can alter the climate, set off earthquakes, volcanoes remotely through the use of electromagnetic waves."

 

http://www.defense.gov/Transcripts/Transcript.aspx?TranscriptID=674

 

Det står ikke noe om at han ble møtt med : "Ha ha ha, hvor dum går det ann å bli?".

Å ja for en politiker kan jo ikke finne på å komme med idiotiske uttalelser....... :roll:

 

Her er en fin en fra sverige:

http://www.youtube.com/watch?v=xa2Cag9OrHc

 

Også Al Gore. Klimamenighetens gud:

http://www.youtube.com/watch?v=ag2AWst3Qv4

 

Forundrer meg ikke om man i dag har strålevåpen som kan føkke opp sansene til mennesker på denne måten. Trossalt har jo det amerikanske forsvaret Active Denial System

Du skal ikke ta deg trøbbelet med å lese artikkelen om våpenet da? Det varmer opp huden ved hjelp av mikrobølger.... Ikke noe hjernekontroll her...

 

Er det mulig :no:

 

Har du hørt om en teleprompter? Det er slikt TV folket bruker for å vite hva de skal si på TV. Spesiellt på nyhetsprogrammer. Og når nyhetsankeret ikke klarer å følge med på hastigheten på teleprompteren blir det ofte slik det ender opp.

 

http://www.youtube.com/watch?v=6au9oHGTYWU

 

 

 

 

Mikrobølger kan ikke kontrollere hjernen på noen som helst måte annet enn å evt koke væsken i hjernen og dermed også drepe personen.......

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Her er en sak fra 2008 som jeg ikke har hørt om før. Det virker jo veldig relevant til temaet her :

 

"MEDUSA Microwave Auditory Effect Might Cause Brain Damage.

 

The device dubbed MEDUSA (Mob Excess Deterrent Using Silent Audio) exploits the microwave audio effect, in which short microwave pulses rapidly heat tissue, causing a shockwave inside the skull that can be detected by the ears. A series of pulses can be transmitted to produce recognisable sounds.

 

The device is aimed for military or crowd-control applications, but may have other uses.

 

(...)

 

MEDUSA involves a microwave auditory effect “loud” enough to cause discomfort or even incapacitation. Sadovnik says that normal audio safety limits do not apply since the sound does not enter through the eardrums.

 

(...)

 

Previous microwave audio tests involved very “quiet” sounds that were hard to hear, a high-power system would mean much more powerful and potentially hazardous shockwaves.

 

“I would worry about what other health effects it is having,” says Lin. “You might see neural damage.” "

 

http://www.newscientist.com/article/dn14250-microwave-ray-gun-controls-crowds-with-noise.html?full=true&print=true

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Link 2

Har lest igjennom tråden og lurer på en ting(som jeg ikke har lest noe om): Er det noen som har spurt de personene hadde et såkalt anfall og spurt hva som skjedde?

 

Nei, jeg har ikke sett noe slikt. Det var vel bare et øyeblikksblaff dette at noen kom med teorier om at det var noe mer mystisk bak disse tilfellene.

 

Men min erfaring er at om teorien er aldri så hinsides, så kan det hende at hvis du graver ( googler ) littegrann rundt emnet, så finner du ett eller annet som er interessant, og som ikke er hinsides.

 

To eksempler på ting som denne saken ledet meg til :

 

Link 1 : Link 2 ( Edit : Linkene havnet øverst i posten )

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...