Gå til innhold

April - OhmyOhmy


"""

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og da, folkens, da er det klart for litt Metal, faktisk. Året er 1985 og det kom masse fete skiver jeg ikke gidder og nevne. Chuck Schuldiner var innom bandet en stund, selv om han ikke var der lenge, og det er selvfølgelig Slaughter jeg snakker om. Bandets fjerde demo.

 

1985 - Slaughter - Surrender or Die - Disintegrator/Incinerator

http://www.youtube.com/watch?v=FrYbkmDAGsw

 

Det her er faen emg fetere enn baconfett! Om du liker det du hører, eller bare ikke eier skivene, så går du til innkjøp av "Strappado" og "Tortured Souls".

Tortured Souls er en herlig samling som består av:

 

CD 1

Track 1-10 : Meatcleaver Demo 31/08/1984

Track 11-15 : Bloody Karnage Demo 31/12/1984

Track 16-28 : Surrender or Die Demo 04/1985

 

CD 2

Track 29-38 : Rehearsal 02/1985

Track 39-50 : Live at Starwood, Toronto 24/11/1985

Track 51 : Rehearsal 1986

Track 52-55 : Live at Spectrum, Montreal 1987

 

CD 3

Track 56-68 : Live at Toronto 1988

Track 69-78 : Live at Siboney Club, Toronto 28/05/1989 part 1

 

CD 4

Track 79-82 : Live at Siboney Club, Toronto 28/05/1989 part 2

Track 83-85 : The Dark Demo 12/1988

Track 86-95 : Strappado - Fatal Judgement Unreleased Album 1992

 

Det er altså snakk om 4 CDer, 95 låter og 5 timer med musikk. Klassiske saker. CD1 er verdt prisen alene. Makan til gode demoer a'gitt! Kjøp kjøp, fett som faen!

Lenke til kommentar

Oioioi! Siden ingen har svart her regner jeg med at ingen satt pris på Slaughter, og da konkluderer jeg med at absolutt ignen her liker fet Death/Thrash Metal. Fuck off, kjærringer! :nei:

 

Men, nytt år ny..låt. Og siden ingen her liker Metal kjører jeg på med enda ett Hardcore-band, men som grenser til Grindcore. Vi skal tilbake til Japan, og til legendene i S.O.B. Ga blant annet ut de legendariske utgivelsene "Leave Me Alone", "Don't Be Swindle" og "Osaka Mon Amour". Men alt til og med "Gate of Doom" er jævlig bra, skivene etter har jeg ikke hørt. Uansett, ga ut en split med Napalm Death i 89. Og når man er inne på Napalm Death skal det nevnes at gutta i Napalm Death ofte har pratet om S.O.B. som et av de bandene med aller størst innflytelse på de, noe man også legger merke til på "From Enslavement to Obliteration" som nermest er fylt til randen av S.O.B.-riff. Lee Dorian (Napalm Death, Cathedral etc.) har også gjestet på no' S.O.B. stæsj. Fett som faen!

Men, nok småprat!

 

1986 - S.O.B. - Leave Me Alone - Knock Out

http://www.youtube.com/watch?v=K8Ta-aLpRzk&feature=related

 

 

Edit: Og etter en liten sjekk på MA fant jeg også dette:

S.O.B. were so much of an influence on many bands today, some obviously influenced by S.O.B.'s sound like Brutal Truth, Carcass and other grindcore units. One of the bands S.O.B. influenced isn't the most obvious band to be influenced by them but were tremendously swayed by their sound. According to the book "Choosing Death: The Improbable History of Death Metal and Grindcore" by Albert Mudrian, S.O.B. has hugely influenced Napalm Death and the making of their classic album "From Enslavement To Obliteration." Lee Dorian (ex-Napalm Death vocalist, current Cathedral frontman) claims that many riffs for the making of "From..." were borrowed from S.O.B.'s music.

 

Føles godt og vite alt om absolutt alt. :cool:

Endret av OhMyOhMy
Lenke til kommentar

Jaggu! Responsen i den tråden her så langt har rett og slett vært over all forventning. Rett og slett overvelmende. Hyggelig! :)

 

Benjamin - Kult at du tar deg tid til å sjekke ut greiene. High five!

 

Planen var egentlig å kjøre på med ei låt fra chilenske Pentagram i dag, da de slapp den fantastiske demoen/singlen "Fatal Prediction / Demoniac Possession" i 1987, og den er rett og slett er legendarisk bra. Men siden bra Death/Thrash ikke ser ut til å falle i smak hos folkene her kjører jeg på med noe som ikke er fult annet (ikke egentlig, da. Ombestemte meg for lenge siden, høhøh!). Men vi tar turen over til Colombia og et relativt ukjent, dog fantastisk fett band, ved navn Parabellum.

 

1987 - Parabellum - Sacrilegio - Madre Muerte

http://www.youtube.com/watch?v=pfg62Qkg1Xw

 

Parabellum was the first extreme metal band from Colombia, and one of the first South America. They have been granted big respect and a cult status in the underground metal scene worldwide.

 

Og Dead (Mayhem, Morbid) sier bl.a. dette i et gammelt intervju:

 

Q: Inspirition ?

 

A: We're trying not to copy other styles, but every band has got inspirations even if they don’t think so by themselves. We’re still VENOM Heads (old VENOM of course) and VENOM created the music. I’ve got personal influences by different singers of course and to mention some: MANTAS/early DEATH, SARCOFAGO, POISON (german of course), PARABELLUM (the first demo) and early SEPULTURA.

 

Intervjuet kan leses her: http://evilness.com/interviews/dead.htm

 

Nyt!

Endret av OhMyOhMy
Lenke til kommentar

Om du klarer og å overkomme produksjonen har du en del mildt sagt fete greier og glede deg til. Uansett, veldig ekstremt, ogspesielt med tanke på at låtene visstnok skal ha være skrevet i 84. Ganske forut sin tid om man ser sånn på det.

Lenke til kommentar

Året et 1988 og tidenes aller beste Thrash Metal-album ble utgitt. Det er kjapt, brutalt og jævlig fett!

 

 

1988 - Morbid Saint - Spectrum of Death - Lock Up Your Children

http://www.youtube.com/watch?v=CGx_lkJsCZI

 

For noe riff, for en vokal og for en trommelyd. Ikke nok med at Spectrum of Death er tidenes beste Thrash Metal-skive, den har også tidenes aller feteste produksjon innenfor sjangeren! Jeg sikler nermest hver gang jeg hører den trommelyden der. Helt vilt fett!

Lenke til kommentar

Vel, får da håper at du ved slutten av den måneden her er blitt en metal-fan og da, hæhæh! Men kult at du sjekker ut greiene. Fett!

 

 

Seinest i går etterspurte Lycantrophe no' black metal, og den var han veldig heldig med siden ejg hadde planlagt ei black metal-låt som dagens valg, til tross for at Nihilist ga ut to helt sykt bra demoer det året her, som i 05 ble utgitt på samlissen "Nihilist (1987-1989" sammen med bandets første demo og 5 andre låter, som også utgjør verdens desidert beste Death Metal-utgivelse. Men nok om det. Black Metal.

 

1989 - Varathron - Procreation of the Unaltered Evil - Necranastasis

http://www.youtube.com/watch?v=5lBENxer3MI

 

For et band dette her var seint på 80-, og begynnelsen-midten av 90-tallet. Helt forbanna rått! Synes "His Majesty at the Swamp" er bandets beste utgivelse, men hadde andre planer for 93, så da ble det ei demolåt. Jævlig, forbanna fett uansett. Ren smult!

Lenke til kommentar

His Majesty at the Swamp er JÆVLA fet!

 

Jasså, plutselig liv i deg igjen og nå? Du er dårlig til å kommentere det jeg poster, synes jeg. Hadde forventet LITT mer av deg Ov, søt som du er. <3

 

Varathron var jo faktisk rimelig bra, litt mer "systematisert" rock :D Savner noe ala ZZ-top, Sex Pistols, Yes, Saga etc.. ;)

 

Hah! Joa, kan se den. Om du følger med vidre kan det godt hende det kommer noe som vil falle litt mer i smak, kjent eller ukjent, til tross for at de bandene du nevnte ikke går helt hjem hos meg. Men er jo igjen 21 sanger, så hvem vet? :)

Endret av OhMyOhMy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...