Gå til innhold

April - OhmyOhmy


"""

Anbefalte innlegg

Her var det mye bra (og mye ukjent :--D), skal ta meg skikkelig tid til å høre igjennom alt senere i kveld.

 

Nå som Church of Misery ble postet kan jeg nevne at Master Of Brutality og The Second Coming kan forhåndsbestilles hos Amazon. Vanvittig bra plater så anbefaler alle å kjøpe

Endret av Vowels
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres bra ut. Får håpe noe falt/faller i smak.

 

Sykt bra plater, ja. Gigantisk liveband også!

 

2008 - Entertainment For The Braindead - Hydrophobia - Hydrophobia

http://www.youtube.com/watch?v=2vjUGJEcfIQ&feature=related

 

Vakkert! Noe av det absolutt beste jeg har oppdaget de siste 3-4-5 årene. Helt konge!

 

For de som måtte finne på å like dette så kan en del av skivene hennes, samt andre artisters, lastes ned LOVELIG fra www.aaahh-records.net , som er en netlabel. Gode greier!

Lenke til kommentar

Ser den. Lo-fi musikk kan vel fort bli kjedelig for en del, da det er ve3ldig lite som skjer i lydbildet. Selv digger jeg den typen musikk, dog, og synes Entertainment for the Braindead er itnet mindre enn fantastisk.

Jo, takk for det. :D

 

Planen for i dag var egentlig Pinkshinyultrablast's "Blaster" fra EPen "Happy Songs For Happy Zombies", som er sånn ca. tidenes Shoegaze-låt. Men istedenfor havnet jeg på enda ei Black Metal-låt. Bandet er Njiqahdda, og Njiqahdda spyr ut skiver i hytt og pine. Bandet debut kom i 07, og siden den gang har de gitt ut 16 fullengdere, 26 EPer (hvor de fleste er over 25 minutter), 2 singler, 2 demoer, en split og en DVD. På toppen av det hele har de to medlemene, Ain og Ihr, to andre band sammen ved navn Oaks of Bethel og Funeral Eclipse. Med Oaks of Bethel har di gitt ut 6 fullengdere og og 7 EPer (som alle er 25+ minutter). Men nok jallainfo, vi hopper over på låta:

 

2009 - Njiqahdda - Yrg Alms - Yrg Alms

http://www.youtube.com/watch?v=T6PFLZJnXjk

http://www.youtube.com/watch?v=t1snqtnlTxs&feature=related

 

Nå har jeg ikke hørt alt bandet har gitt ut, og jeg har ikke rukket å sette meg helt inn i de få skivene jeg har hørt. Men"Yrg Alms" er ei skive jeg har hørt masse på, og det er liten tvil om at "Yrg Alms" er ei sinnsykt bra skive. Jeg vil faktisk dra det så langt som å kalle den en moderne klassiker. Bandet blir beskrevet som "Atmospheric Black Metal/Psychedelic Rock/Ambient", men har også gitt ut Neofolk-skiver og helt sikkert en hel del anneeg ikke har oppdaget endat. Verdt en sjekk for de av dere som setter pris på atmosfærisk Black Metal, og ikke har noe i motå måtte bruke en del tid på å sette seg inn i musikken.

 

Enjoy or die!

Lenke til kommentar

Høres bra ut!

 

Vel, da er siste dagen i april her, noe som betyr ei siste låt. Vært en veldig rolig stafett, og det er det vel en grunn til, tenker jeg. Uansett, håper folk har oppdaget et eller annet nytt som de koser seg med. Og som siste låt velger jeg å ta en "all time high" og poster ei favorittlåt, uavhengig av årstall osv. Det å velge ei favorittlåt er sånn ca. umulig, så derfor poster jeg bare noe jeg er veldig glad i. Vi skal til Japan igjen, og et band som fant sitt egen sound allerede på demoene sine. Bandet spiller mderne rock blandet med masse, masse tradisjonell japansk musikk. Bandet har som mange andre band forandret seg veldig over tid (men uten å miste kjennetegnene sine, så man hører alltid hvilket band det er etter 2 sekunder), noe som gjør det svært vansklig og velge ei låt. Men jeg hopper i det!

 

All time high - 2005 - Kagrra - San - Satsuki

http://www.youtube.com/watch?v=rmQv-O27pwU

Uten tvil det bandet jeg har hørt mest på de siste 3-4 årene. "San" er muligens mitt favorittalbum av Kagrra, og et album som inneholder 50-50 av hvordan bandet var før 05, og hvordan bandet ble etter 05. Unikt band som gjør det lett å høre hvor de er fra. Nydelige saker som jeg aldri blir lei. Bandet ga dessverre ut sitt site album i år, og bestemte da også å gi seg for godt etter 5 EPer, 7 album, mange singler og DVDer. Veldig synd, men de ga seg ihvertfall før de fikk gitt ut noe som ikke er annet enn fantastisk, og det er jo positivt i det minste.

 

Da er det over, og Runarbs har sagt seg villig til å ta over neste mnd. Er bare og glede seg, og jeg håper folk kommenterer litt mer i hans stafett enn i min. For om det fortsetter sånn dør nok hele greia ut ganske kjapt, dessverre.

 

Hadet!

Lenke til kommentar

In the woods

- Skal sjekkes ut nærmere.

Running Wild

- Aldri hørt før, men virket som fin gladmusikk.

Abhorer

- Litt for skittent lydbilde for min del.

His Hero is Gone

- Ikke helt min greie.

Church of Misery

- Det var bassen sin det. Må også sjekkes ut nærmere.

Orchid

- Ikke min type vokal.

Mortuary Drape

- Lyden minnet meg en del om Cynic, ellers så var det helt greit

Sigh

- Første gang jeg hører det, må kanskje sjekkes ut senere.

Aurora

- Ikke helt min greie.

Mono

- Vakkert og behagelig.

Corrupted

- Nei.

Utada Hikaru

- Nei.

Entertainment For The Braindead

- Behagelig musikk.

Lenke til kommentar

Steikje, Njiqahdda høyrtes knall ut. Skal så absolutt sjekkes ut.

 

Yesyes! Sjekk ut. Meget bra band på sitt beste. Dog varierer musikken en del fra album til album, men av de jeg har hørt så ser det ut til at kvaliteten er særdeles høy på det meste.

 

Batnobbit - Aiaiai! Herlig! Sjekk ut alt av Sigh mens du først er i gang. Fantastisk band, og absolutt alt er verdt og eie så fremt man setter pris på bra musikk.

 

Runarbs - Kult at du tok deg tid til å sjekke ut det meste, og fett at visse ting falt i smak og.

Lenke til kommentar

Batnobbit - Aiaiai! Herlig! Sjekk ut alt av Sigh mens du først er i gang. Fantastisk band, og absolutt alt er verdt og eie så fremt man setter pris på bra musikk.

Har likt alt jeg har hørt til nå, selv om jeg mistenker at Imaginery Sonicscape kommer til å trenge en del gjennomlyttninger før den sitter helt :wee:

Lenke til kommentar

Det skal du ikke se bort ifra at den gjør. Men Imaginary Sonicscape er hva jeg vil kalle ei perfekt sommerskive, så den passe utrolig flott i tiden som kommer nå. Se for deg å sitte i solveggen og drikke kald øl (om du er gammel nok, heh) og høre på det her:

 

http://www.youtube.com/watch?v=f9-WwDWh9fo&feature=related

 

Perfekt!

 

Anbefaler deg å sjekke ut remasteren (remastra av James Murphy, kjent fra Death, Obituary og Testament bl.a), btw. Der for du med to ekstra låter som passer perfekt inn på albumet og gjør albumet enda bedre enn den mildt sagt fantastiske orginalen. Og når du har satt deg inn i denne er det bare og jobbe seg bakover, album for album. Du kommer ikke til å angre. :)

Endret av OhMyOhMy
Lenke til kommentar

Jeg smelter av introen til Nietzschean Conspiracy. Bring back the dead er super den også, egentlig albumet i sin helhet.

 

Ja! Hele skiva, fra første sekund til siste, er helt fantastisk. Spile igjennom skiva på vei til skolen i dag. Faen for en fantastisk gåtur! Sånt blir man i godt humør av.

 

Omman for en gangs skyld skal tro på Mirai, så blir neste skiva en "nightmarish Imagonary Sonicscape". Håhåh, det høres så absolutt fristende ut.

 

Batnobbit - Flitt tinming, a gitt. Da kan du høre inn skiva i tiden som kommer, go når du først fyller 18 har du falt for skiva og kan sitte i solveggen og nyte skiva med en kald øl. :new_woot:

Men gjør det. Kommer ikke til å angre. Sånn ca. den ultimate Metal-skiva, sammen med...uh, resten av Sigh-katalogen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...