Gå til innhold

Aprilfest 2011 - HelenaN - Detaljer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Liker hvordan skyggen fra stakitten faller i den bølgende snøen "dag 1".

 

Går ut i fra at dag 2 er tatt med åpen blender, svært mykt og behagelig og samtidig skarpt.

 

Du skal være glad for at du fant den laven på skituren dag 3, det tyder på relativt forurensningsfri luft.

 

Lamaen (for det _er_ en lama) er fotogen og godt portrettert, men jeg synes faktisk det vrakede bildet i spoileren var mer interessant fotografisk sett (godt komponert, og skygger av det mer uvanlige slaget).

 

Sykkel dag 6, er presentert akkurat slik den burde, i en litt utvasket nostalgisk stil.

 

Dag ni er et typeisk "ha-øynene-med-seg"-bilde. Det klare blå er en sterk kontrast mot det grå, og budskapet er både småmorsomt og passelig utvisket for å stå i stil med den ellers små-shabby døren.

Lenke til kommentar

Morsom start med bølge både i strå og i snøen og skyggene bak. Fin oppfølgning med sarte blomster i liten dybdeskarphet og sidelengs skjegg på trestammen.

 

Hadde spesielt sansen for sykkelen - med en patetisk sykkellås låst fast uten å låse sykkelen - som er da også er så åpenlyst det unødvendig på en så sliten sykkel. :D

 

Blir roligt å følge tråden videre. :)

Lenke til kommentar

Liker sykkelen, og litt av et funn.

 

Bokehen minner meg om FFs fortreffeligheter. Jeg får nøye meg med å nyte dine FF-bilder i stedet for å ta dem selv. Ikke egentlig noe stort offer når sant skal sies. :D

 

Takker! Det var ingen dårlig kompliment. :) Ja, kort skjerpedyp ved videre vinkler er vel noe jeg savner litt med µ4/3. Ibland er det dog bra med mer skjerpedyp, f.eks. burde jeg ha brukt en mindre blender i noen av dagens bilder (kommer i neste post).

 

 

Hmm. Liker hvordan skyggen fra stakitten faller i den bølgende snøen "dag 1".

 

Går ut i fra at dag 2 er tatt med åpen blender, svært mykt og behagelig og samtidig skarpt.

 

Du skal være glad for at du fant den laven på skituren dag 3, det tyder på relativt forurensningsfri luft.

 

Lamaen (for det _er_ en lama) er fotogen og godt portrettert, men jeg synes faktisk det vrakede bildet i spoileren var mer interessant fotografisk sett (godt komponert, og skygger av det mer uvanlige slaget).

 

Sykkel dag 6, er presentert akkurat slik den burde, i en litt utvasket nostalgisk stil.

 

Dag ni er et typeisk "ha-øynene-med-seg"-bilde. Det klare blå er en sterk kontrast mot det grå, og budskapet er både småmorsomt og passelig utvisket for å stå i stil med den ellers små-shabby døren.

 

Tusen takk for utförlig kommentar! Du er virkeligen flink til å kommentere. Jeg skal pröve å lere fra deg.

 

 

Mange artige detaljer her. Liker spesielt godt de to siste. Den slitne sykkelen gjorde seg godt med så liten dybdeskarphet, den ble på en måte enda mer sliten av det.

 

Takker! :)

 

 

Morsom start med bølge både i strå og i snøen og skyggene bak. Fin oppfølgning med sarte blomster i liten dybdeskarphet og sidelengs skjegg på trestammen.

 

Hadde spesielt sansen for sykkelen - med en patetisk sykkellås låst fast uten å låse sykkelen - som er da også er så åpenlyst det unødvendig på en så sliten sykkel. :D

 

Blir roligt å følge tråden videre. :)

 

Mange takk! Fint at du la merke til sykkellåset. :) Det var en orsak til at jeg tok bildet.

Lenke til kommentar

Dag 11:

 

Fotball:

 

post-178020-0-78728200-1302718583_thumb.jpg

 

Olympus E-PL2 med Panasonic 20/1.7.

"Pinhole Art filter"

EXIF: 20mm, f/4.5, 1/500, ISO 200.

 

---

 

Dag 13:

 

Tok en gåtur idag og fant til min gledje et litet "naturområde" jeg ikke sett för, bare 500m fra der vi bur. Der finnes t.o.m. hengende laver og rådyrskit. :) Skal defitivt dit igjen når det er litt mindre snö. På grunn av snöen var det vanskelig å få til bra komposisjoner idag.

 

Jeg burde kanskje ha brukt en mindre blender, men det var lenge siden jeg brukte närbildslinsen og jag hadde glemt hvor kort skjerpedypet blir.

 

post-178020-0-84706600-1302718609_thumb.jpg

 

Canon 5D, 50/1.2L og 500D close-up lens.

EXIF: 50mm, f/2.8, 1/60, ISO 100.

 

 

 

post-178020-0-28651700-1302718676_thumb.jpg

 

 

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Som stor fotballfan og bedriver sporten selv, måtte jeg ta en ekstra god titt på dag 11. Meget bra bilde, men en mystisk stemning som gjorde at bildet virkelig falt i smak hos meg. Dag 9 var også meget bra!

 

Flotte bilder ellers, og det blir spennende å se hva du disker opp med videre :)

Lenke til kommentar

Wow! :)

 

Du har så mye fint, altså! Dagens og sykkelen er mine favoritter så langt.

 

Takker! :)

 

 

Som stor fotballfan og bedriver sporten selv, måtte jeg ta en ekstra god titt på dag 11. Meget bra bilde, men en mystisk stemning som gjorde at bildet virkelig falt i smak hos meg. Dag 9 var også meget bra!

 

Flotte bilder ellers, og det blir spennende å se hva du disker opp med videre :)

 

Takk for hyggelig kommentar!

 

 

Du har jammen øynene med deg når du er ute og fotograferer. De fleste av motivene dine ville jeg antakelig gått rett forbi. Dagens ble veldig pent.

 

Tusen takk! Det er intressant hvor ulike motiver folk finner på å ta bilde av. Det er noe av det morsomste med disse festene, synes jeg.

 

 

Canon E-PL2 med Panasonic 20/1.7.

En aldri så liten ønsketenkning? ;)

 

Oops! He he. Har korrigert det nå.

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Takk Randi! :)

 

--

 

Dag 14:

 

Hentet det nye E-PL2 idag. Håper det ikke har det samme problemet med IS som det förste. Når jeg var i byen tok jeg noen bilder med 5D og det her ble nok det beste. Tror det er Salem menighet (glemte ta ett bilde av navnet):

 

post-178020-0-89058000-1302793041_thumb.jpg

 

Canon 5D med 35/1.4L.

EXIF: 35mm, f/4, 1/100, ISO 100.

Lenke til kommentar

Tusen takk for hyggelige kommentarer!

 

Jeg har hatt dårlig med tid og inspirasjon for foto i det siste, men tror det snart blir bedre. Får nok tid i helgen til å besöke deres tråder og gi kommentarer.

 

---

 

Dag 15:

 

Aner ikke hva jeg skal kalle dette bildet..:

 

post-178020-0-19304700-1302897669_thumb.jpg

 

Olympus E-PL2 med 14-42II.

EXIF: 19mm, f/5, 1/100, ISO 200.

Lenke til kommentar

Dag 6: Jeg har en svakhet for rustne sykler! Likte derfor bildet meget godt! Likte også at det var såpass lyst. Kan vel si at det er high-key.. Bra jobba! Dag 14: Mye symbolikk i dette bildet. Bra komponert synes jeg, liker også lyset her. Dag 15: Du kan kalle bildet 22, siden det er en plakat av bandet 22 :yes: Liker måten du har komponert bildet. Godt jobba hele veien til nå, og det blir spennende å følge med på fortsettelsen!

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...