Gå til innhold

[Løst] Får ikke xbox på nett(canal Digital) Thomson tcm 470


Anbefalte innlegg

Hei er det noen hjelpsomme sjeler som kan hjelpe meg med å få min xbox koblet til internett?

 

Mitt hjemmenettverk består av:

Stasjonær pc(kablet)

Bærbar(trådløs)

Xbox(kablet)

Router D-Link DIR655(satt opp som accesspunkt)

Modemet er Thomson tcm 470

Internett fra Canal Digital

 

Modemet har bare een LAN utgang og der er selvfølgelig routeren koblet til. Jeg har da tilkoblet den stasjonære, den bærbare og xbox'en til routeren som er satt opp som accesspunkt.

 

Jeg har prøvd å koble xbox'en utenom routeren for å se om problemet skulle være der men resultatet var negativt. Pc'ene kommer på nett.

 

Tror kanskje problemet ligger i modemet men er ikke sikker.

Jeg har ikke så mye peiling på innstillinger i hverken router eller modem og er også usikker på hvordan jeg kommer meg inn for å evt. endre innstillinger.

 

Testen på xbox'en sa noe om at den ikke kan finne ip adressen ellers vet jeg lite.

 

Noen her som har tid og overskudd så vil jeg være dypt takknemmelig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modemet til CD er åpent for alle "lovlige" porter, de eneste CD stenger er 135,137,138,139,445 inn/ut og 1025 ut. Men uansett, det er mulig modemet ikke oppdager Xboxen, så prøv en reset, stikk ei nål eller lignende i resethullet i 20sek og vent til at alle lampene (alle 5) begynner å lyse konstant før du sjekker om du har fått nett. Prøv også (om du har mulighet) og koble Xboxen direkte på modem, kommer du på nett da = router problemer :)

Lenke til kommentar

Har prøvd reset flere ganger.

xbox'en er koblet direkte til CD modemet, ikke på nett.

 

Kjørte cmd ipconfig for å finne default gateway og ipv4 adressen i håp om å komme inn og sjekke innstillinger i modemet men nettleseren klarte ikke å finne siden

Endret av klypen
Lenke til kommentar

Har du ikke en WAN/Internet port på routeren? Har ikke vært borti at denne mangler, med mindre det er snakk om ett multimodem fra Telenor...

 

Problemet er at han har koblet i LAN. Da vil modemet fra ISP dele ut noen få ipadresser (med lease) og det er grunnen til at X-box ikke funker.

 

Klypen: Koble modemet i WAN (internettporten). Slå av modem i 5 minutter. Når du slår det på, så vil det ta noen minutter før de 4 første lampene lyser.

Deretter skal du kunne koble til så mange enheter du ønsker på LAN og trådløsnett.

Lenke til kommentar

Ja, det var nok derfor...

Koblet modemet fra Canal Digital i WAN/Internett porten på D-Link routeren(satt i LAN 1 før). Først virket det ikke men etter en reset av routeren gikk alt tilbake til fabrikkinnstillingene og der er nå hull igjennom. Må da legge inn SSID og kryptere på nytt.

 

tusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...