Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Lastet ned testserveren og kjøpte E50M for å teste litt. Etter 168 spill i Panther 2 kan jeg trygt si at E50M er rask, manøvrerbar og har armor som funker. Gleder meg nå til å låse opp modulene på E50 på live serveren.

Fikk også et nytt reward på testerveren: High Caliber, for å gjøre 20% av all damage på fienden.

Så etter å ha spilt konsistent gode spill med mye damage og XP, sitter jeg med ett inntrykk at RU spillerne er veldig dårlige. Liksom ikke bare dårlig, men forbi siema-dårlig. Noen som vet om min mistanke stemmer eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbi Siema.....da må det være dårlig da..... Har vært borti en del ganger at en på enten mitt lag eller på motstander har skrevet Siema i chat.... Svar fra motlaget er som regel "You lost..... You got the Siema, good luck...." osv. Ganske komisk faktisk, men det snedige er at det stemmer det foruroligende ofte

Lenke til kommentar

Lastet ned testserveren og kjøpte E50M for å teste litt. Etter 168 spill i Panther 2 kan jeg trygt si at E50M er rask, manøvrerbar og har armor som funker. Gleder meg nå til å låse opp modulene på E50 på live serveren.

Fikk også et nytt reward på testerveren: High Caliber, for å gjøre 20% av all damage på fienden.

Så etter å ha spilt konsistent gode spill med mye damage og XP, sitter jeg med ett inntrykk at RU spillerne er veldig dårlige. Liksom ikke bare dårlig, men forbi siema-dårlig. Noen som vet om min mistanke stemmer eller ikke?

 

Så vidt jeg har hørt er russerene langt mer aggressive i spillestilen, noe jeg husker var fryktelig irriterende en gang jeg på testserver prøvde å spille topptier arty. Allierte gav faen i arty og charget avgårde i en random retning mens motstanderene gjorde nøyaktig det samme. Sjelden kjørte de mot samme punkt men heller forbi hverandre, så jeg fikk ikke skutt mer enn kanskje 2 ganger før de hadde kjørt langt nok til å spotte meg og skyte meg i fillebiter.

 

Den mentaliteten, kombinert med at folk gir mer F på testserver vil nok skape mer siema tilstander, men jeg tviler på at den jevne russer er like ræva som en typisk "Siemka, E100 stronk skaut?" er...

Lenke til kommentar

Ikke glem at alle som har lyst til å prøve forskjellige linjer, eventuelt spillet i det hele tatt, flyr rundt på testserveren. Fri tilgang på T10 ftw. Kan nok også tenkes at det har sammenheng med at mange av de litt mer drevne spillerne ikke kaster bort like mye tid på testserveren som de nybegynnerne gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke glem at alle som har lyst til å prøve forskjellige linjer, eventuelt spillet i det hele tatt, flyr rundt på testserveren. Fri tilgang på T10 ftw. Kan nok også tenkes at det har sammenheng med at mange av de litt mer drevne spillerne ikke kaster bort like mye tid på testserveren som de nybegynnerne gjør.

 

Eller at nettopp de erfarne spillerne, som til vanlig konser og sloss for å holde stats oppe, tar seg en tur på testserver og skrur av seriøs-modus. Kan være deilig å bare kjøre full tulling av og til, så lenge det ikke går utover stats ;)

Lenke til kommentar

tl;dr: impromptu T-54-platoon forsøker å bære et elendig lag som også får bank av spillmekanikken på et kritisk tidspunkt.

 

 

 

 

Arctic Region i T-54, T10-kamp. Vårt lag (nærmere bestemt en annen T-54 og meg) vinner vest, fi vinner øst og returnerer til basen for å forsvare. Vi har en Type 64 som prøver å cappe samtidig som vi forsvarer, men tydeligvis er akkurat denne spilleren helt spesiell. Den heltemodige duoen forsøker å skjerme Typen, som er mer interessert i å ta kvelden tidlig i dag enn å vinne. To britiske TD-er, her representert med AT15 og Tortoise, camper hardt på den vanlige plassen i sør, og er travelt opptatt med å beundre landskapet. Samtidig kollapser resten av laget, bortsett fra oss to og de to nevnte TD-ene. Selv etter mengder med oppfordringer fra alle andre om å få fingeren ut av eksosrøret, blir de der oppe. Vi taper selvsagt cap, takket være null støtte fra TD-ene (som garantert hadde klart å komme seg på riktig plass om de hadde hatt vett til det) og denne helt spesielle Type-spilleren.

Etter en evighet begynner AT15 å bevege seg mot østsiden, Tortoise fortsetter å campe. Det er drøyt to minutter igjen av kampen. AT15 og Tortoise ekspederer etter grusomt mye strev et par-tre T8-vogner som er mer døde enn levende. Samtidig kjører IS-4 hele veien rundt for å komme til cap. AT15 bukker under for en T34 omtrent samtidig som Tortoisen gir den et siste skudd i nakken. Det er nå en mot en. så Tortoisen fortsetter likegodt å stå helt oppe på toppen av bakken, helt til den får en aha-opplevelse i det den ser minikartet og chatten, som nå nærmer seg kokende, informere så vennlig som situasjonen tillater om at han må flytte på baken.

Det har blitt nevnt en haug med ganger at IS-4-en har lite HP igjen. Klokken tikker ned. Tortoisen er på full helse, IS-4 er på ca. 350. Temperaturen i chatten stiger stadig i det klokka blir blodrød. De spotter hverandre på hjørnet. Begge skyter. Uavgjort. IS-4 hadde ÉN HP igjen. :wallbash:

 

 

Endret av AiKi
Lenke til kommentar

tl;dr: impromptu T-54-platoon forsøker å bære et elendig lag som også får bank av spillmekanikken på et kritisk tidspunkt.

 

 

 

 

Arctic Region i T-54, T10-kamp. Vårt lag (nærmere bestemt en annen T-54 og meg) vinner vest, fi vinner øst og returnerer til basen for å forsvare. Vi har en Type 64 som prøver å cappe samtidig som vi forsvarer, men tydeligvis er akkurat denne spilleren helt spesiell. Den heltemodige duoen forsøker å skjerme Typen, som er mer interessert i å ta kvelden tidlig i dag enn å vinne. To britiske TD-er, her representert med AT15 og Tortoise, camper hardt på den vanlige plassen i sør, og er travelt opptatt med å beundre landskapet. Samtidig kollapser resten av laget, bortsett fra oss to og de to nevnte TD-ene. Selv etter mengder med oppfordringer fra alle andre om å få fingeren ut av eksosrøret, blir de der oppe. Vi taper selvsagt cap, takket være null støtte fra TD-ene (som garantert hadde klart å komme seg på riktig plass om de hadde hatt vett til det) og denne helt spesielle Type-spilleren.

Etter en evighet begynner AT15 å bevege seg mot østsiden, Tortoise fortsetter å campe. Det er drøyt to minutter igjen av kampen. AT15 og Tortoise ekspederer etter grusomt mye strev et par-tre T8-vogner som er mer døde enn levende. Samtidig kjører IS-4 hele veien rundt for å komme til cap. AT15 bukker under for en T34 omtrent samtidig som Tortoisen gir den et siste skudd i nakken. Det er nå en mot en. så Tortoisen fortsetter likegodt å stå helt oppe på toppen av bakken, helt til den får en aha-opplevelse i det den ser minikartet og chatten, som nå nærmer seg kokende, informere så vennlig som situasjonen tillater om at han må flytte på baken.

Det har blitt nevnt en haug med ganger at IS-4-en har lite HP igjen. Klokken tikker ned. Tortoisen er på full helse, IS-4 er på ca. 350. Temperaturen i chatten stiger stadig i det klokka blir blodrød. De spotter hverandre på hjørnet. Begge skyter. Uavgjort. IS-4 hadde ÉN HP igjen. :wallbash:

 

 

Får vondt i hjerterota av å lese det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I am still very dissapoint...

Veldig enig. Nå skal det sies at jeg savner hvordan T-50-2 var før fysikken ble introdusert. Den patchen ødela i stor grad den stakkars tanksen, som etter dette brukte mesteparten av tiden sin på breislædd og å miste tracksene sine etter små hopp på usynlige kuler som finnes over alt...

 

Sidenote: Første kampen min med MT-25 drepte jeg en Foch 155 fra fronten. Prøvde å sirkle den og fikk inn etpar skudd (var lav HP). Siste skudd som skulle ta ham traff tracken og gjorde null skade, og han fikk snudd seg inntil en vegg og vi stod front mot front. Hadde med meg noen gyldne skudd og greide etter etpar forsøk å få et gjennom weakspot på toppen, heldigvis for meg var han ikke ferdig med å lade ennå :p

Lenke til kommentar

men det skal også sies at T-50-2 var i overkant god før den patchen. selv om ELC kunne dreid på tårnet 360° så hadde den vel ikke vært i nærheten av hva T-50-2 var.

og MT var en såpass nedtur at den ble solgt og ikke savnet.

 

Fordelen T-50-2 hadde var at den faktisk kunne brukes som en aggressiv aktiv scout, men også passiv når det krevdes. Med introduksjon av fysikk kombinert med at alle tanks ble snipere, ble aktive scouts fullstendig ødelagt og det var få tanks som tapte så mye på dette som nettopp T-50-2. Aktiv scouting er per i dag dødt, kun lurking i busker og kjappe "spotte-peeks" fungerer fremdeles.

 

Dette er fryktelig synd synes jeg, for aktiv scouting var skikkelig action med hjertet i halsen. Man balanserte på en tynn egg der man var legendarisk om det gikk, men det var lett å drite seg ut. Aktiv scouting var også med på å gjøre kampene mer dynamiske. Det var ikke like lett å sitte i en busk og campe hvis det plutselig kunne komme en racerbil forbi deg i 72km/t som lyste deg opp som et juletre. Med redusert acc på kanonene var det også mulig å komme seg vekk derfra igjen hvis man visste hvordan man skulle kjøre.

 

Men alt er tapt og vi sitter kun igjen med de gode minnene om en svunnet tid :hm:

Lenke til kommentar

Har for øvrig prøvd å følge med når jeg spiller sammen med folk som har ekstremt høye win-rates, typisk 60+. Man skulle tro de ville herje i enhver kamp, men rett som det er går de ut som en av de to-tre første i matchen. Teamer de så blir det ofte vei i vellinga, men XVM-statsen skal man ikke akkurat stole blindt på.

 

du vet at 60% er bare 60%, og ikke 100%? De taper faktisk 40% av alle kampene de spiller, så det er en vrangforestilling at man skal herje i enhver kamp.

Jeg har i en lengre periode over 67% (60+ dager) WR, men jeg driter meg ofte ut, dog mye mindre enn for 10k kamper siden :p

 

 

 

 

 

det spekuleres i at TD får en total loss i camovalue når de har avfyrt skudd er en glitch og at det vil bli rettet på når betaen er ferdig testet.

 

Det vil i løpet av de 2-3 neste patchene fjerne cameo valuen når tder skyter bak busker og treer. Så det er vel en forsmak på hvordan dette blir vis det faktisk er slikt på testserveren nå.

Kan hende dette har noe med camoen som de har prata om skal endres i gamet og....

 

 

loss av camo burde vært scalet til størrellesen på shellen man fyrer av gåre. Er litt forskjell på en 75mm kanon som skytes bak en busk og en 150mm en.

 

Tror ikke null camo etter skyting burde være løsningen lite lite som og bevare full cammo er det.

Lenke til kommentar

 

Har for øvrig prøvd å følge med når jeg spiller sammen med folk som har ekstremt høye win-rates, typisk 60+. Man skulle tro de ville herje i enhver kamp, men rett som det er går de ut som en av de to-tre første i matchen. Teamer de så blir det ofte vei i vellinga, men XVM-statsen skal man ikke akkurat stole blindt på.

 

du vet at 60% er bare 60%, og ikke 100%? De taper faktisk 40% av alle kampene de spiller, så det er en vrangforestilling at man skal herje i enhver kamp.

Jeg har i en lengre periode over 67% (60+ dager) WR, men jeg driter meg ofte ut, dog mye mindre enn for 10k kamper siden :p

 

 

Poenget var at det er veldig fokus på winrate hele tida og har man 60% etter 5-10k kamper burde man forvente mer av spillestilen enn at man går ut med et brak som nummer en. Det er uansett svært få, om noen, ganger man klarer å vinne om de 15 andre på laget er noen tufser. For å oppnå dine 67% må du ha herjet friskt 99% av alle kampene du spilte, ikke mange muligheter til å drite seg ut etter ett minutt. Det er imponerende!

 

Gikk forresten ut etter rundt 30sekunder her om dagen. En eller annen lucky basterd som snap-shota arty ved start av runden, traff min Pz.Kpfw. III midt i toppen og ute var jeg. Finurlig nok vant vi den runden, men det var ikke akkurat som noe følge av min innsats ;)

Lenke til kommentar

 

 

Har for øvrig prøvd å følge med når jeg spiller sammen med folk som har ekstremt høye win-rates, typisk 60+. Man skulle tro de ville herje i enhver kamp, men rett som det er går de ut som en av de to-tre første i matchen. Teamer de så blir det ofte vei i vellinga, men XVM-statsen skal man ikke akkurat stole blindt på.

 

du vet at 60% er bare 60%, og ikke 100%? De taper faktisk 40% av alle kampene de spiller, så det er en vrangforestilling at man skal herje i enhver kamp.

Jeg har i en lengre periode over 67% (60+ dager) WR, men jeg driter meg ofte ut, dog mye mindre enn for 10k kamper siden :p

 

 

Poenget var at det er veldig fokus på winrate hele tida og har man 60% etter 5-10k kamper burde man forvente mer av spillestilen enn at man går ut med et brak som nummer en. Det er uansett svært få, om noen, ganger man klarer å vinne om de 15 andre på laget er noen tufser. For å oppnå dine 67% må du ha herjet friskt 99% av alle kampene du spilte, ikke mange muligheter til å drite seg ut etter ett minutt. Det er imponerende!

 

Gikk forresten ut etter rundt 30sekunder her om dagen. En eller annen lucky basterd som snap-shota arty ved start av runden, traff min Pz.Kpfw. III midt i toppen og ute var jeg. Finurlig nok vant vi den runden, men det var ikke akkurat som noe følge av min innsats ;)

 

 

 

Er det? mitt fokus er WN8 nå som den er releaset, den gir ett meget bra bilde på hvor god du er. WR gir ett godt bilde hvis man 90% spiller solo.

Jeg spiller vel 60-40 om dagen (60% platoon, 7v7, CW, og 40% solo).

 

Gikk forøvrig ut som ett brak på el haluf her om dagen i chi-ri. (tier 7 med Japansk som ikke tåler en drit, men har en snasen kanon).

Duret ned til den nye toppen i dalen, der det er noen hus på. Drev og skøyt i filler hus for og kunne spotte over, men når jeg gjorde det ble jeg spottet, og 2x borsig'd, samt 1 skudd til som traff meg (ble dobbelt tracket) så var jeg død.

 

lesson learned.

sidenote er at man blir ikke bedre hvis man ikke tør og prøve nye spots.

 

Men nei man herjer ikke i 99% av kampene med 67% WR, dog man er vel top 5 XP i ~90% av de.

Lenke til kommentar

Hentet fra FTR, nyheter om TD nerf ++

 

Hello everyone,

this Thursday, there will be the second round of the test and Storm is posting a bit more about 8.11:

- Waffenträger E-100 will be nerfed by 200 hitpoints, otherwise everything will stay the way it is in round 1 of the test
- developers are working on various 8.11 issues, such as client crashes and interface bugs, practically every problem reported will be fixed, how exactly and what exactly – Storm will tell that later
- T-54 model in test 1 was apparently unfinished: it will get the same height as Type 59

From discussion:

- Storm states that the new Soviet premium medium tank will most likely be the “light” T-54 with 80mm frontal hull and 180mm turret, but it’s not yet entirely sure, the developers haven’t started working on it yet
- the log on T-54 was moved to the side, because that’s where it was on the 120mm frontal armor T-54 model
- T-54 model change is finally “historical” after 3 years, Storm states it’s not in order to prepare for HD client, it’s just a fix
- apparently the gold camo on test server (SS: the announced change with gold camo staying “saved” even if you sell the tank) is working correctly
- Storm states that it’s not like WTE-100 allows 40 percent WR tomatoes to deal 5k damage, he adds that there is a difference between WT E-100 and other TDs in damage, but much smaller


- Windstorm size is 1000×1000
- Storm: there are no camo changes in 8.11 and there will be no camo changes further (SS: that means the issue Edrard discovered with the missing camo loss when shooting coefficient is some sort of bug – or intended to hide these data)
- apparently, the “fixes” Storm mentions concern also the FOV changes
- there will be no changes in “national battles” between 8.11 test and live 8.11
- 9.0 is being worked on in parallel to the 8.11 patch
- Storm said he played national battles, they are okay
- it’s theoretically possible according to Storm to create a medal for hunting TD’s (SS: the way it is now with arty and light tanks)
- apparently, in the future, any new vehicles might be tested the way premium tanks are tested now (SS: as in, first on CT for supertesters, a patch later for common players), Storm states that any new tech needs two rounds of testing
- apparently, there is a bug where some players cannot use their accounts to log on the test server (SS: in this case, it’s a Russian player complaining, but I have seen a complaint from EU server too), this bug however will not be fixed, it’s irrelevant to the testing itself according to Storm
- Lowe collision model was not changed (SS: some player was complaining about being hit and whatnot)
- the model where stock tank would be of different tier (SS: or MM weight) than elite tank was scrapped a long time ago, this won’t be implemented
- no plans to buff or nerf British tier 10 TD and IS-7 for now
- current round of TD nerfs is “the result of complex testing of tier 10 tank destroyers”
- standard mode (SS: as in – two sides, two bases) will not be made optional
- it’s possible WT E-100 will be further changed after 8.11, but Storm said that more changes would require more testing and there is not enough time in 8.11 for that
- Q: “After losing 200hp, WT E-100 will be too weak – so, the plan to make an OP vehicle and then nerf it so as many people as possible buy it for free XP worked?” A: “Yes. I bought four yachts and three Bentleys for myself. And a golden toilet.”
- Storm states that the option to disable maps you don’t want to play was not implemented, because it would stress the MM mechanism too much

- for now, tier 10 TD hitpoints (as a whole) won’t be nerfed

 

Lenke til kommentar

jeg hadde en god runde i går fra samme plassen med AMX50 120. klarte å ekspedere en skroting i en IS8 slik at jeg fikk litt arbeidsro. og da gikk det fortløpende en E75, ST1 og en annen tier 10 vogn.

er ganske fantastisk når man får stå i ro med en AMX og pumpe inn kuler i fienden uten at de gjør noe med det.

den runden holdt dog på å ende i toalettet. en T54 snek seg gjennom våre linjer, moste artyet vårt og startet cap. jeg bråsnudde siden jeg har fart på AMXen og jogget tilbake mot eget flag. tok en liten avvei og kom bak T54ern og ga ham litt røff behandling bakfra.

problemet var at jeg var ikke den eneste som hadde snudd. og det utnyttet våre fiedener. så når jeg var ferdig med T54ern, var det bare meg, en Waffelpresse og en AMX90 igjen mot tre av deres HT. waffelpressa og AMX90 tok ut den ene mot at vår AMX90 ble splintret til atomer.

men pressa hadde det meste av helse igjen så samlet var det relativt greit og knuse de to gjenværende vogner som ikke angrep koordinert mot oss.

Lenke til kommentar

Poenget var at det er veldig fokus på winrate hele tida og har man 60% etter 5-10k kamper burde man forvente mer av spillestilen enn at man går ut med et brak som nummer en. Det er uansett svært få, om noen, ganger man klarer å vinne om de 15 andre på laget er noen tufser. For å oppnå dine 67% må du ha herjet friskt 99% av alle kampene du spilte, ikke mange muligheter til å drite seg ut etter ett minutt. Det er imponerende!

 

Gikk forresten ut etter rundt 30sekunder her om dagen. En eller annen lucky basterd som snap-shota arty ved start av runden, traff min Pz.Kpfw. III midt i toppen og ute var jeg. Finurlig nok vant vi den runden, men det var ikke akkurat som noe følge av min innsats ;)

http://www.noobmeter.com/player/eu/quickfingers/500127528/

http://www.twitch.tv/quickybaby

Er ikke rent sjelden at Quickybaby gjør feil på stream, men han har fortsatt over 60% winrate ;)

 

Personlig nærmer jeg meg nå 57% winrate, og jeg kan love deg at jeg kjører som en idiot i minst 10% av kampene jeg spiller, og til tider oppmot 50%

Høyere winrate betyr bare at man bidrar mer til at laget vinner, ikke at man konstant bidrar X% mer enn en annen spiller.

ps: hvor er det blitt av de smått morsomme q/a til Serb?

http://ftr.wot-news.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...