Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

veldig bra skrevet! men du glemte jo rosinen i pølsa, nemlig Jagdpanteren. tsk, tsk.

Holy smoke! Den klarte jeg å glemme ja. Un-wait for it-believable.

 

Jagdpanther liker jeg også svært godt - delt 2. plass med Jagdpanther II. Jeg spiller den med 105mm. Dyre skudd ja, men liker alfa'en og synes accuracy er tilstrekkelig på de avstandene jeg normalt havner på. Jeg kjørte på med camo på hele crewet og synes den virker god nå som de alle har 100%.

Lenke til kommentar

Ammorack spiller liten rolle ift kanon. Jeg har sett en Tiger bli ammoracket av en T-50-2 så det har lite med BL10en til ISU å gjøre...

Er det ikke slik at hver modul har HP? Dersom BL-10en treffer en modul gjør den sannsynligvis langt mer skade enn T-50-2s kanon.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at hver modul har HP? Dersom BL-10en treffer en modul gjør den sannsynligvis langt mer skade enn T-50-2s kanon.

 

Det er jo noe greier der. Men jeg har blitt truffet av BL-10 som skader ammorack uten at den eksploderer, og har blitt truffet av T-50-2 som skader ammorack uten at den eksploderer, såe...uh. Vel. Hele den greia er jævla rar.

Lenke til kommentar

Joda, BL-10 er en kraftig sak, den. Men først og fremst må man treffe med den og da er vel regelen den at jo nærmere jo bedre. Og da kan den smått legendariske pansringen til ISUen beskytte deg mot, vel ingenting.

Men jeg har selv blitt tatt av dage med den kanonen, så jeg vet at den virker for å si det slik. Men i mine øyne fins det bedre balanserte TD der ute som passer meg bedre.

Lenke til kommentar

ISU-152 og BL-10 er oppkrytt mener jeg. Den kanonen lever sitt eget liv med tanke på presisjon, og ISUen mangler som nevnt armour så man må være veldig forsiktig.

 

Solgte ISUen og har crewet på SU-122-44 nå. Høyere fun factor med den.

Samtidig generer den credits :)

Endret av James King
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at hver modul har HP? Dersom BL-10en treffer en modul gjør den sannsynligvis langt mer skade enn T-50-2s kanon.

 

Som Valle sier:

 

Det er jo noe greier der. Men jeg har blitt truffet av BL-10 som skader ammorack uten at den eksploderer, og har blitt truffet av T-50-2 som skader ammorack uten at den eksploderer, såe...uh. Vel. Hele den greia er jævla rar.

 

Absolutt en rar mekanikk. Helt riktig at hver modul har HP, men det virker totalt random hvor mye HP skade en modul tar fra like skudd. Noen ganger smeller det på første skudd, andre ganger kan du bli skutt i ammoen, den blir gul, du repper den, den blir skutt av samme tanksen og bang du er racket... Så hvordan det der faktisk virker er det nok ingen som veit...

 

Devene har sagt at det spiller ikke noe rolle hva slags gun du bruker. En isu 152 har ikke større sjangs å ammoracke tanken enn en LT, alt handler om presisjon og å treffe der ammoen er plassert, dog lettere sagt enn gjort

 

Det tror jeg på. Hvis du lader opp en lavtier autokanon som f.eks PZ2 eller T2LT og fyrer løs på noe, så går crew og moduler ut vinduet på det du skyter fort som fy. Tetrachen min mister masse moduler/crewmen når den blir skutt sånne autoloadere, er helt syke tilstander til tider. Verste eksempelet er 3 skudd fra en sånn salve (10 avg damage per skudd) Gunner og driver død og motor slått ut...

 

Jeg har etterhvert begynt å mistenke at det er ekstra høy modulskade på nettopp disse kanonene. Du kan bli skutt fra 100% til 0% liv av f.eks en Tetrarch og kun få en skadet track, eller som nevnt tidligere få hele crewet henrettet av etpar skudd fra en PZ2...

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Overlord forklarte det nogenlunde på bloggen sin for litt over ett år siden om jeg ikke husker feil, spillet tar en "roll" som på dmg og penetration. Er du heldig exploderer ikke ammoracket(derfor crewet sier "lucky it didn't blow"), er du uheldig går du i lufta(du kan fremdeles overleve om ammoracken sprenges, har skjedd meg ett par ganger). Du kan redusere sjangsen for at det sprenger med "wet" ammo rack eller "safe stowage" perken til loaders.

Lenke til kommentar

Jeg har etterhvert begynt å mistenke at det er ekstra høy modulskade på nettopp disse kanonene. Du kan bli skutt fra 100% til 0% liv av f.eks en Tetrarch og kun få en skadet track, eller som nevnt tidligere få hele crewet henrettet av etpar skudd fra en PZ2...

 

Nesten. La oss si at dersom et skudd penetrerer armor og går gjennom en modul/crewmedlem, så har du X% sjangs for å gjøre skade på de. Da vil en kanon som skyter veldig ofte gjøre modul/crew skade oftere, rett og slett fordi den spyr ut flere kuler. Det ville også forklare hvorfor det kan virke som om jeg mye oftere tar modul/crew damage fra Cromwell, Comet, Churchill, og andre britiske tanks som gjør lite damage men har høy skuddtakt.

 

Overlord forklarte det nogenlunde på bloggen sin for litt over ett år siden om jeg ikke husker feil, spillet tar en "roll" som på dmg og penetration. Er du heldig exploderer ikke ammoracket(derfor crewet sier "lucky it didn't blow"), er du uheldig går du i lufta(du kan fremdeles overleve om ammoracken sprenges, har skjedd meg ett par ganger). Du kan redusere sjangsen for at det sprenger med "wet" ammo rack eller "safe stowage" perken til loaders.

 

Vel, moduler har hitpoints. Blir de skadet til under 50% blir modulen gul. Blir HP droppet til 0% blir de rød, og blir så reparert opp til gul tilstand (50%). Hvor lang tid det tar kommer an på crewet sin repair skill, toolbox eller ikke, og muligens modulen. Har inntrykk av at det er forskjellig tid på de i alle fall. Wet ammo rack og safe stowage øker rett og slett antallet hit points ammoracken har.

Lenke til kommentar

Vel, moduler har hitpoints. Blir de skadet til under 50% blir modulen gul. Blir HP droppet til 0% blir de rød, og blir så reparert opp til gul tilstand (50%). Hvor lang tid det tar kommer an på crewet sin repair skill, toolbox eller ikke, og muligens modulen. Har inntrykk av at det er forskjellig tid på de i alle fall. Wet ammo rack og safe stowage øker rett og slett antallet hit points ammoracken har.

 

 

Ja, hvor fort de blir reparert går på hvor mye hp den ødelagt modulen har(og reduseres som du sier med repairskill og toolbox). Det variere fra modul til modul, og jeg tror moduler på forskjellige tanks har forskjellig hp også(f.eks tracks på min E100 har mer hp enn tracks på en Leichtraktor).

Endret av Moriquendi
Lenke til kommentar

Exactly! Virker som at jo høyere tier, jo lengre tar det å reparere. Har sågar en mod som viser nøyaktig sekunder til modulen er reparert, men har ikke heeeeelt tid til å glo på den så mye at jeg kan være sikker på hvor lang tid det tar med forskjellige tanks.

Lenke til kommentar
Den kanonen lever sitt eget liv med tanke på presisjon

Derfor er platoon et must :) Dobler sjansene for treff.

 

Devene har sagt at det spiller ikke noe rolle hva slags gun du bruker. En isu 152 har ikke større sjangs å ammoracke tanken enn en LT, alt handler om presisjon og å treffe der ammoen er plassert, dog lettere sagt enn gjort

Jeg har flere ammorack-kills etter 50 kamper i ISU enn 600 i T-34, så helt uavhengig av kanon tviler jeg sterkt på. T30 har også en tendens til å være ond mot moduler, og den kanonen er svært lik BL-10.

Det som ihvertfall ER sikkert, er at det er mye random rolls ute og går når moduler etc. skades.

Lenke til kommentar

Hører folk som sier dette, men aldri sett fnugg av bevis. Sorry :p

 

WoT sine tooltips sier følgende:

Damage to the ammo rack may result in reduced loading speed, or, in some cases, immediate detonation.

Detonation of the ammo rack is not dependent on a shell type. However, an empty ammo rack does not explode.

 

Det eneste jeg kan tenke meg er at dersom du har veldig få skudd igjen, og de rett og slett ikke har nok dmg til å fjerne hvor mange HP du nå måtte ha, så vil de gjøre den skaden de kan og ferdig med det. Dog sjangsen for dette er forsvinnende liten...

Lenke til kommentar

Etter å ha sett ein kar herje med ein T 50-2 i dag fann eg ut at ein slik skulle eg ha meg. No er eg på T 26 og i helv... finnes det ein verre tanks? Det værste fra to verdenar. Papirtynn pansring og treigare enn ein elektrisk rullestol. Det her trur eg blir slitsomt...

Lenke til kommentar

Hva? har du overlevd når ammorack sprenger? Sikker på at det ikke var noe annet og du bare fikk skadet ammorack istedet?

 

Helt sikker, kjørte E100 og var nesten tom for skudd. Når en ammorack sprenger så er det akkurat det som skjer, den ammoen du har igjen sprenger for en viss sum(det gjøres en roll her og, tror det er antall skudd igjen x average dmg i tilegg til en annen variabel) også tar du den mengden skade. De fleste som opplever det kjører som oftest Maus eller E100, pga de har så mye hp men kan skje med hvilken som helst tank.

 

Bonnskji: Har en T-50-2 selv, en av de råeste scouts i spillet. Absolutt verdt grinden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...