HelenaN Skrevet 17. april 2011 Rapporter Del Skrevet 17. april 2011 Fler herlige blomsterbilder! Vanskelig å si hvilken jeg liker best, men kanskje den crocus du valgte som hovedbilde 14. mai, men Helleborusen ble fin. Intressanta motiver fra Stokkbekken også. Takker, Helena...og du trenger ikke fotobøker vet du. (Men du kan huske på å bla litt i mine når du kommer på besøk - så ser du kanskje at du har alt "inne"...) Det gjör jeg gjerne! Skulle väre hyggelig å får se hva som skjer i din hage også. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2011 Bilde 17 – 17.April: God Påske og en vakker Corydalis solida G.P.Baker Exif:1/60– f/4.5 - ISO 100 Exposure Compensation:-1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM Camera Model:Canon EOS 50D Flere God-Påske-kyllinger: Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2011 Da er det God Påske i bloggen også: Aprilfesten Del 17 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. april 2011 Rapporter Del Skrevet 17. april 2011 Her er påskestemningen i hus, ser jeg Lenke til kommentar
egilh Skrevet 17. april 2011 Rapporter Del Skrevet 17. april 2011 Flott closeup på dag 15. Fint å se at påsken har kommet til deg! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2011 Tenkte egentlig at 17.april skulle være Lerkendal gård, som jeg passerte og tok et "sammenlignings-bilde" av. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 18. april 2011 Rapporter Del Skrevet 18. april 2011 Morsomt med kylling sammen med blomstene! Sött bilde. Fascinerende så stor forskjell det er mellom de to bildene av Lerkendal gård. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2011 Så du har sett på den Lerkendal ja...du har jo også tatt et fint sommerbilde av den... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Like vakker som blåveisen, men ikke så vanlig: Hepatica nobilis rubra plena (Fylt rødveis) Den kommer vanligvis en uke senere enn blåveisen. Denne har jeg hatt i mange år, fått den av en hage-venninne, som har den fra sin mormors hage. Den må alltid være med i Aprilfesten Bilde 18 – 18.April: Hepatica nobilis rubra plena - like vakker som blåveisen Exif:1/25– f/7.1 - ISO 100 Exposure Compensation:-1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM AF Mode:Manual focusing Camera Model:Canon EOS 50D Endret 19. april 2011 av RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. april 2011 Rapporter Del Skrevet 18. april 2011 Fylt rødveis, du. Det høres jo nesten som en dessert. Og disse kan vel sies å være en dessert for øyet. Vi var forøvrig en liten gjeng på den botaniske hagen i dag, og der var det lite spennende å se på. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2011 Fylt rødveis, du. Det høres jo nesten som en dessert. Og disse kan vel sies å være en dessert for øyet. Vi var forøvrig en liten gjeng på den botaniske hagen i dag, og der var det lite spennende å se på. Kommet hjem fra Påske-fjellet nå da...ja denne er lekker. Har litt om bakgrunnen i bloggen. Vi skal vel Tøyen bot når Helena og jeg kommer om noen uker...da tenker jeg det er en del der. (Søndagen det, for de som vil ha et ekstra-treff, slik som sist) Da har jeg lagt en del av dagens fargerike fangst i Aprilfesten Del 18 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 18. april 2011 Rapporter Del Skrevet 18. april 2011 Hepatica nobilis rubra plena er nydelig! Flott bilde. Liker komposisjonen, fargene og fokus. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2011 Takker Helena...men jeg merker alltid at jeg har vansker med å fortografere rød-nyanser, det gjelder roser og stauder og alt... Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 19. april 2011 Rapporter Del Skrevet 19. april 2011 Mm, rödt er litt vanskelig. Det blir lett utbrendt (hvis det var det du mente, eller tenker du på fargetonene?). De fleste kameror har problem med rödt, men jeg har lest at Canon kanskje er litt verre enn f.eks. Nikon. Panasonicen jeg hadde var enda verre enn Canon, mens Olympusen klarer det litt bedre, tror jeg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2011 Ja, utbrent blir det...lurer på om det vil hjelpe når jeg får den solblenderen for 60mm'n, eller om et polariseringsfilter hjelper på slikt... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 19. april 2011 Rapporter Del Skrevet 19. april 2011 Vakker rødveis! Hva slags størrelse er det egentlig på den blomsten sammenlikner med f.eks. blåveis? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2011 En liten tanke mindre...jeg tok bilde av tuene i dag, ved siden av hverandre så jeg legger ut et bilde av hele tuen snart, enten her eller i blogg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Også en gjenganger i Aprilfesten - en tradisjon at den må med. "Gåsunger" er da vakre, og de hører jo også med i påsken. Bilde 19 – 19.April: Salix caprea-gåsunger alltid et vakkert vårtegn Exif: 1/15– f/11 - ISO 400 Exposure Compensation:-1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM AF Mode: Manual focusing Camera Model:Canon EOS 50D Resten av dagens "fangst" i Aprilfesten Del 19 Endret 19. april 2011 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2011 Vakker rødveis! Hva slags størrelse er det egentlig på den blomsten sammenlikner med f.eks. blåveis? Da ser du størrelsen i sammenligning her:Del 19 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 19. april 2011 Rapporter Del Skrevet 19. april 2011 Vakker rødveis! Hva slags størrelse er det egentlig på den blomsten sammenlikner med f.eks. blåveis? Da ser du størrelsen i sammenligning her:Del 19 Så vakre veiser. Holder en knapp på de blå fortsatt, støvbærerne er så skjøre og vakre. Jeg skal ut og lete etter noen blå selv i påsken. Har du hvit også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå