Gå til innhold

Trenger nytt skjermkort til stasjonær PC


DaMole

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg leter etter et nytt skjermkort til den stasjonære datamaskinen min. Klarer ikke å finne et på egenhånd, siden jeg ikke vet mye om datamaskiner generelt.

 

Litt opplysninger om maskinen jeg har:

 

Prosessor AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+

Minne (RAM) 2,00 GB

Grafikk NVIDIA GeForce 7100 GS

Spillgrafikk 895 Totalt tilgjengelig skjermminne (MB)

500w PSU

Windows 7 32-bit.

 

 

Jeg er ute etter et PCI express kort. Jeg ser etter et skjermkort i prisklassen 700-1700. Noen som kan hjelpe meg?

 

Takker for alle svar. :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan vil de yte i moderne spill? Som f.eks Battlefield Bad Company etc.

 

EDIT: Fant et skjermkort på Komplett, der noen hadde prøvd ut et par spill med de høyeste grafikkinnstillingene og hadde god FPS, som f.eks Crysis som krever litt.

 

Nå sitter jeg ikke på det kortet der selv, men etter hva jeg har lest fra diverse reviews -gir 6850 kortet veldig mye for pengene. Er du litt "crazy i trusa" kan du jo "unlocke" dette til et 6870 kort også (mener å huske at det var denne serien man kunne gjøre det med, mulig jeg tar feil), som vil gi deg ytterligere ytelse for penga :thumbup:

 

Jeg vil også si at du bør ta i betraktning hvilken oppløsning du kjører i spill - skulle tro med litt overklokking og bra kjøling at du kan klare spillbar fps opptil 1920*1080 - da i BFBC2.

Crysis 2 er forholdsvis lettdrevent spill kontra forgjengeren, og gir en fantastisk opplevelse selv i DX9

 

Med tanke på ditt budsjett, har du noen flere forslag her:

 

HD 6870

GTX 460

 

Ellers er det rimelig enkelt å filtrere/sortere for flere alternativer hos komplett.no

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Ja, jeg leste også på reviews at dette kortet hadde en god ytelse for den prisen.

 

Jeg bruker som regel (ihvertfall på spill som krever lite grafikk) å ha 1600 (1600 eller 1680, husker ikke helt)x1050 x16 på for eksempel GTA San Andreas, men det lagger litt.

 

Tusen takk for forslagene, jeg skal se litt nærmere på dem. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...