Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny pc mistet internett tilgang


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har bygget min egen pc for første gang og klarte dette helt fint uten at pcen ikke startet ved første trykk. Installerte (ekte/kjøpt på butikken) windows 7 64-bit, lastet deretter ned diverse drivere, til HK og skjermkort, MSE (antivirus), Spotify, skype og google chrom.

 

Jeg koblet til via kabel for å få nettilgang. Det står at jeg er tilkoblet og at alt fungerer som det skal. Alikevel når jeg trykker inn en side på chrom så står bare alt å loader seg i 100 år uten at en dritt skjer. Kunne heller ikke laste ned wow patch da jeg fikk melding om å koble til internett... Noen som vet noe om dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har bygget min egen pc for første gang og klarte dette helt fint uten at pcen ikke startet ved første trykk. Installerte (ekte/kjøpt på butikken) windows 7 64-bit, lastet deretter ned diverse drivere, til HK og skjermkort, MSE (antivirus), Spotify, skype og google chrom.

 

Jeg koblet til via kabel for å få nettilgang. Det står at jeg er tilkoblet og at alt fungerer som det skal. Alikevel når jeg trykker inn en side på chrom så står bare alt å loader seg i 100 år uten at en dritt skjer. Kunne heller ikke laste ned wow patch da jeg fikk melding om å koble til internett... Noen som vet noe om dette? :hmm:

 

 

Har du installert alle drivere?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har bygget min egen pc for første gang og klarte dette helt fint uten at pcen ikke startet ved første trykk. Installerte (ekte/kjøpt på butikken) windows 7 64-bit, lastet deretter ned diverse drivere, til HK og skjermkort, MSE (antivirus), Spotify, skype og google chrom.

 

Jeg koblet til via kabel for å få nettilgang. Det står at jeg er tilkoblet og at alt fungerer som det skal. Alikevel når jeg trykker inn en side på chrom så står bare alt å loader seg i 100 år uten at en dritt skjer. Kunne heller ikke laste ned wow patch da jeg fikk melding om å koble til internett... Noen som vet noe om dette? :hmm:

 

 

Har du installert alle drivere?

Jeg tror da det, brukte cden som fulgte med hovedkortet og installerte den. Men har jo hatt inernett tilkobling i hvertfall 1 time før det skjedde. Det lille ikonet nede i hjørnet viser jo at jeg er tilkoblet via kabel...

Lenke til kommentar

Om du ikke allerede har gjort det bør du forsøke å restarte routere/modem. Har du forresten forsøkt å koble den til en annen PC for å se om alt fungerer som det skal der?

 

Videre kan du jo gjerne forsøke å deaktivere brannmur elller annen sikkerhetsprogramvare dersom du benytter dette.

Lenke til kommentar

Det samme skejdde meg når jeg startet opp maskinen min på søndag. Sjekket mot 2 internetttilknytninger, andre PC'er og kom frem til at det enten var hardware eller noe annet i maskinen min som var problemet da alt annet funket fint. Kom på at maskinen min installerte en windows-oppdatering før jeg slo den av på lørdag, gjenopprettet til før denne installasjonen, og voila! så var maskinen på nett igjen.

 

Dette var oppdateringen som kverket internettet på min W7 64 bit:

 

Windows Malicious Software Removal Tool x64 - March 2011 (KB890830)

 

Se om du kan opprette til et punkt før denne var installert og sjekk hva som skjer.

Lenke til kommentar

Det samme skejdde meg når jeg startet opp maskinen min på søndag. Sjekket mot 2 internetttilknytninger, andre PC'er og kom frem til at det enten var hardware eller noe annet i maskinen min som var problemet da alt annet funket fint. Kom på at maskinen min installerte en windows-oppdatering før jeg slo den av på lørdag, gjenopprettet til før denne installasjonen, og voila! så var maskinen på nett igjen.

 

Dette var oppdateringen som kverket internettet på min W7 64 bit:

 

Windows Malicious Software Removal Tool x64 - March 2011 (KB890830)

 

Se om du kan opprette til et punkt før denne var installert og sjekk hva som skjer.

Hei og takk for svar. Noen idé om hvordan jeg skal gjøre det?

Lenke til kommentar

-> Control panel

-> Backup and restore

-> recover system settings on your computer

-> open system settings

-> next

 

les lista og gjenoprett til første punkt du kjenner igjen der du vet at internettet virket.

 

så krysser du fingre og håper at det var problemet :-)

Det koster ikke så mye å prøve dette, antar at ikke du har fått installert så mye etter at du mista tilknytningen til nett.

Lenke til kommentar

Takker for svar, kommer til å gjøre dette imorgen :) Men er det ikke litt latterlig at en oppdatering ifra windows skal ødelegge internett forbindelsen :thumbdown:

Jo det er det. Men for meg i alle fall så var det å fjerne siste windowsoppdatering det som var kuren på samme problemet. Jeg stusset også over hvorfor dette skjedde, men for å finne ut av det så må man nok kunne en god del mer data enn jeg kan. Jeg er bare happy med at ting funker for meg igjen, og så vil jeg kanskje anbefale å slå av automatiske windows oppdateringer om dette skulle funke for deg også.

Lenke til kommentar

Takker for svar, kommer til å gjøre dette imorgen :) Men er det ikke litt latterlig at en oppdatering ifra windows skal ødelegge internett forbindelsen :thumbdown:

 

 

Det kan være Norman antivirus hvis du har installert det.

Nei, jeg har kun MSE.

Fant uansett ut den kabelen jeg brukte må det ha vært noe feil med eller noe i den duren, fordi tok en annen internett kabel og koblet den til pcen og det funket fint uten noen som helst form for å gjenopprette :)

Lenke til kommentar

Takker for svar, kommer til å gjøre dette imorgen :) Men er det ikke litt latterlig at en oppdatering ifra windows skal ødelegge internett forbindelsen :thumbdown:

 

 

Det kan være Norman antivirus hvis du har installert det.

Nei, jeg har kun MSE.

Fant uansett ut den kabelen jeg brukte må det ha vært noe feil med eller noe i den duren, fordi tok en annen internett kabel og koblet den til pcen og det funket fint uten noen som helst form for å gjenopprette :)

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...