Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med Skjermkortet?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en ganske ny PC fra Komplett (Fikk den i Oktober i fjor). Den er ferdigbygd

fra Komplett.

 

Men når jeg spiller så plutselig går skjermen i svart og det står at den ikke får noe signal.

Jeg kan spille mellom en halv time og tre kvarter før den går i svart. Til og med et

lett spill som Minecraft får den til å gå i svart.

PC'en slår seg ikke av men viftene går for fullt og den lyser fortsatt (som om den var på)

Men får ikke gjort noen ting. Jeg har prøvd å skru den av med tastatursnarvei, som jeg kan

fra før av uten skjerm. Det eneste jeg kan gjøre da er å holde inne power-knappen til den slår

seg av. Jeg får heller ingen feilmelding. Den funker helt fint når jeg bare surfer på nettet.

 

Her er maskinvareinfo:

 

OS: Windows 7 Home Premium 64-bit Service Pack 1

CPU: AMD Phenom II X4

RAM: 4.0GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz

Hovedkort: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD 770-C45 (MS-7599) (CPU 1)

Grafikk-kort: NVIDIA GeForce GTX 460

Skjerm: BenQ T2200HD @ 1920x1080

Harddisk: 977GB SAMSUNG SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA)

 

Kan det være noe feil med skjermkortet? Har oppdatert alle driverne til det.

 

 

Jeg er ikke helt sikker på når problemene startet men, tror det var for noen uker siden.

Har kjørt full virusscan med Norton.

 

Vær så snill å hjelp meg, jeg er desperat...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Det tyder på at maskinen bli overheating. Som alle nevnte med fjerning av støv, du kan også påføre ny kjølepasta til CPU'en og GPU'en.

Men siden denne er satt sammen på komplett så vil garantien ryke dersom han åpner kabinettet, så det er vel egentlig ingen god idé.

Lenke til kommentar

Hei

Det tyder på at maskinen bli overheating. Som alle nevnte med fjerning av støv, du kan også påføre ny kjølepasta til CPU'en og GPU'en.

Men siden denne er satt sammen på komplett så vil garantien ryke dersom han åpner kabinettet, så det er vel egentlig ingen god idé.

 

Man vil ikke miste garantien for det for å sette esktra kjølepasta til cpu'en!

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt dette problemet før, da med GeForce 8800GT. Har ikke hatt det i det siste da, men nå har jeg spillt mindre og mindre også, så kanskje derfor... :)

Jeg fikk ikke løst det. Men husker at når jeg skulle spille krevende spill så hjelp det å bruke rivatuner til å sette vifta på skjermkortet opp før man begynte å spille, så det er nok det at det blir for varmt.

Lenke til kommentar

Ting man IKKE bør gjøre med et skjermkort :

 

*Fjerne originalkjøleren og påføre ny goop.

*Bruke en støvsuger i nærkontakt eller uten et munnstykke som sørger for minimalt med statisk elektrisistet.

 

Nvidia er kjent for å ha litt problemer med en del 460 kort så det beste man kan gjøre her er å ta kontakt med komplett og forhøre seg om hva du bør gjøre , uansett så kan det være lurt med litt mer feilsøking som for eksempel å sjekke om problemet vedvarer om du setter viftene manuelt til 100% via et eksternt program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...