Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

PUA-dritten gjennomsyrer og raserer hele samfunnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har hverken kroppen, utseendet eller tingene dine i orden, som utdannelse, jobb, hus og bil, så forstår jeg at noen tror det er noe hokuspokus med damene. Legg merke til at det eneste som står igjen er personlighet, men har du de nevnte tingene, så har du gjerne en personlighet som har sørget for dem også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er bra med hele PUA opplegget er at det gir de "kleine nerdene" håp og motivasjon. Ikke teorien de leser. Det får dem ut av gutterommet. De begynner å snakke med folk, og forhåpentligvis noen jenter. Etter en tid vil dette som regel gi dem noe fremgang. Selv om de ikke aner hvor mye teit de gjør i prosessen. Det er vanlig at folk i miljøet etter et par år trekker seg ut. De har gjerne opparbeidet seg en del suksess og erfaring på det sosiale plan. Og nå ser de hvor mye bullshit og galskap som sirkuleres rundt, der de tidligere bare så gull og hellige skrifter. Så de trekker seg ut, men fortsetter å fokusere på å utvikle seg på andre måter. De ser at for å bli virkelig attraktiv må de få orden på livene sine. Begynne å trene, spise sundt, ta en skikkelig utdanning, tjene penger og oppføre seg som folk.

 

Baksiden av medaljen er jo som trådstarter sikter til: Oppstartsfasen, der de går rundt og oppfører seg som kjepphøye drittsekker. Pimpet opp med pelshatter, flashy bling og kortstokker. "Proffene" har opp igjennom tiden utarbeidet seg sin egen stil, som de selv mestrer godt. De tror at dette er den beste måten for alle å gjøre det på. Så de skriver en bok om det, som de "kleine nerdene" laster ned, pugger og deretter går på byen og skremmer livet av folk med. Det meste funker om du har god nok kalibrering og sosialintelligens. Dette er du enten født med, eller har opparbeidet deg gjennom sosialisering. Kleine nerder har sjelden noen av disse. Så mengdetrening og grunnleggende teori er ofte god hjelp i slike tilfeller. Dessverre er teorien de får servert som regel full av unødvendig tull.

 

Hele PUA-opplegget har særdeles mange spedbarnsproblemer. Jeg regner med at mye av teorien som er i dag kommer til å bli forkastet, for det er reinspikka bullshit. Men for all del, det er noe av det som er virkelig bra. Vi har mye spennende forskning i vente på dette området.

 

The Game - Creating douchebags since 2004

Endret av QBab
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden, men vil bare komme med mine 2 cents.

 

Jeg er stort sett helt enig med TS, med et par unntak.

 

Jeg var også en av de drittungene som løp rundt og lekte Style med alle damene jeg traff. Leste forumer. Så DVD-er. Slukte i meg kunnskap. Dro replikker, leker, rutiner, the whole shebang. Joda, det hendte at jeg fikk en og annen fisk på kroken, men jeg klarte altså ikke å håve inn slik som det beskrives i The Game. Så jeg valgte å legge alle "triksene" fra meg, og bare være meg selv. Da skjedde det noe. Flørting og sjekking var med ett mye lettere enn noensinne. Jeg fikk mange fler damer enn da jeg drev med Game-greiene, og HVERTFALL fler enn før jeg så mye som hadde hørt om The Game.

 

Hva hadde skjedd? Jo det skal jeg si deg!

 

Jeg hadde drevet så mye med Game-teknikker at jeg nesten begynte å tro på det jeg snakket om med damer selv. Jeg hadde blitt til den type person som faktisk kunne si sånne replikkene og MENE dem, rett fra levra. Attituden hadde fått en helomdreining. Så når jeg dermed kastet fra meg alle linjene og teknikkene, var det JEG som snakka, men jeg opptredte meg på en måte som antagelig var mer ønskelig.

 

Så mitt poeng er altså at jeg tror The Game absolutt er inne på noe, men at mange fjortiser mistolker det som står på en bokstavelig måte. De bruker teknikkene uten å tenke på hva det er de gjør. Som å lese fra en oppskriftsbok. Man skal ikke dra på byen for å sjekke damer, det er dritharry. Man skal dra på byen for å ha det gøy med kompiser. Om du i tillegg får en dame på kroken er jo det bare en ekstra bonus.

 

Handler ikke om HVA du sier, men HVORDAN.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke lest hele tråden, men vil bare komme med mine 2 cents.

 

Jeg er stort sett helt enig med TS, med et par unntak.

 

Jeg var også en av de drittungene som løp rundt og lekte Style med alle damene jeg traff. Leste forumer. Så DVD-er. Slukte i meg kunnskap. Dro replikker, leker, rutiner, the whole shebang. Joda, det hendte at jeg fikk en og annen fisk på kroken, men jeg klarte altså ikke å håve inn slik som det beskrives i The Game. Så jeg valgte å legge alle "triksene" fra meg, og bare være meg selv. Da skjedde det noe. Flørting og sjekking var med ett mye lettere enn noensinne. Jeg fikk mange fler damer enn da jeg drev med Game-greiene, og HVERTFALL fler enn før jeg så mye som hadde hørt om The Game.

 

Hva hadde skjedd? Jo det skal jeg si deg!

 

Jeg hadde drevet så mye med Game-teknikker at jeg nesten begynte å tro på det jeg snakket om med damer selv. Jeg hadde blitt til den type person som faktisk kunne si sånne replikkene og MENE dem, rett fra levra. Attituden hadde fått en helomdreining. Så når jeg dermed kastet fra meg alle linjene og teknikkene, var det JEG som snakka, men jeg opptredte meg på en måte som antagelig var mer ønskelig.

 

Så mitt poeng er altså at jeg tror The Game absolutt er inne på noe, men at mange fjortiser mistolker det som står på en bokstavelig måte. De bruker teknikkene uten å tenke på hva det er de gjør. Som å lese fra en oppskriftsbok. Man skal ikke dra på byen for å sjekke damer, det er dritharry. Man skal dra på byen for å ha det gøy med kompiser. Om du i tillegg får en dame på kroken er jo det bare en ekstra bonus.

 

Handler ikke om HVA du sier, men HVORDAN.

Jeg har faktisk aldri lest The Game. La merke til at fokuset var bare på hvordan du skulle sjekke opp damer på byen og ikke om hvordan du skal bli et bedre mennesker og klare å sjekke opp damer utenfor byen. Du må være litt selektiv med PUA og lese det som er nødvendig for deg. F.eks. jeg har aldri stoppet å være meg selv. Jeg bare forandret på noen ting som jeg gjorde galt.

 

Men The Game er bare en liten del av PUA. Det finnes masse annen teori man kan lese. Hvis man er ny vil jeg først tipse folk om å lese om hva som tiltrekker jenter. F.eks. det med øyekontakt, berøring, vise confidence, etc. De kaster heller ikke bort tiden på tullesignaler som at jenta drar håret tilbake som kan bety hva som helst. Dereter bør man komme seg ut og prøve det i aksjon sånn at man kan forbedre seg. Etter at man har fått det til kan man lese mer om annen teori og forsette å være sosial aktiv.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Hva faen er PUA....?

 

Pick-Up Artist.

 

Veldig enkelt forklart: En som driver systematisk sjekking av damer og forsøker å øke "treffraten" ved hjelp av selvutvikling og økt forståelse av menneskelig psykologi.

Enda enklere forklart: En ekkel kødd

 

Am I right?

Egentlig ikke. PUA er flinke med damer og vil bli godt likt.

 

Ekle kødder er ikke flinke med damer og er dårlige sosialt. De vil sjekke opp damer med sjekketriks og utnytte jenter mens de er fulle og sårbare. En PUA trenger ikke å sjekke opp fulle damer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

*snip*

 

Jeg syns forøvrig fluff berører noe viktig her, nemlig at vi som mennesker er i stadig forandring.

Dette er noe som ofte ser ut til å gå kritikerne hus forbi, og de har en tendens til å ordlegge seg som om vi er ute av stand til å forandre oss og faktisk integrere noen av de teknikkene som blir beskrevet. Istedet blir vi ofte fremstilt som tafatte idioter som tar på "sjekkebuksene" hver gang vi går ut, har pugget milevis med oppskrifter som hele tiden ligger framme i bevisstheten (noe som faktisk er veldig uproduktivt) og lurer med oss jenter hjem med psykologisk hokus-pokus.

 

Jeg lurer også på hvorfor det hele blir så forbasket mye mer tabu så snart det er snakk om sjekking. Jeg kan f eks ikke huske å ha sett så mange tråder der man langer ut mot at bedrifter sender sine ansatte på selger- eller selvutviklingskurs, enda de lærer bort mange av de samme "triksene" som benyttes i PU med en litt annen innpakning. Jeg vil dog neppe holde pusten i påvente av et svar som ikke er basert på emosjonelle ryggmargsreflekser ...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

*snip*

 

Jeg syns forøvrig fluff berører noe viktig her, nemlig at vi som mennesker er i stadig forandring.

Dette er noe som ofte ser ut til å gå kritikerne hus forbi, og de har en tendens til å ordlegge seg som om vi er ute av stand til å forandre oss og faktisk integrere noen av de teknikkene som blir beskrevet. Istedet blir vi ofte fremstilt som tafatte idioter som tar på "sjekkebuksene" hver gang vi går ut, har pugget milevis med oppskrifter som hele tiden ligger framme i bevisstheten (noe som faktisk er veldig uproduktivt) og lurer med oss jenter hjem med psykologisk hokus-pokus.

 

Jeg lurer også på hvorfor det hele blir så forbasket mye mer tabu så snart det er snakk om sjekking. Jeg kan f eks ikke huske å ha sett så mange tråder der man langer ut mot at bedrifter sender sine ansatte på selger- eller selvutviklingskurs, enda de lærer bort mange av de samme "triksene" som benyttes i PU med en litt annen innpakning. Jeg vil dog neppe holde pusten i påvente av et svar som ikke er basert på emosjonelle ryggmargsreflekser ...

 

Det sentrale spørsmålet her er "Hvilken intensjon opererer du utfra?"

 

Er intensjonen din virkelig å gi de jentene du treffer noe av verdi og berike livet hennes samtidig som ditt eget liv blir beriket av alt hun har å by på?

 

Eller er intensjonen å bruke henne som en brikke i et spill der det egentlige formålet er å skrive anonyme skryterapporter om hvordan man forførte denne dama, for å øke sin sosiale status hos de andre pua-spillerne?

 

Og her hjelper ikke pene ord. Det er den REELLE intensjonen som er interessant, altså hva som i praksis er den sterkeste drivkraften bak både læringsprosessen og gjennomføringen i praksis. Helt ærlig - tenker du: "Hvordan kan jeg bruke dette til å skape en vinn-vinn situasjon med en jente jeg har god kjemi med og liker?" eller "Hvordan kan jeg få bedre hitrate/høyere antall sexpartnere på kort tid og få tak i heitere chicks?" Spør man seg: "Hvordan kan jeg gi denne jenta maksimal seksuell nytelse?" eller spør man seg "Hvordan kan jeg få pult henne med minst mulig stress?"

 

Hva er de sanne, praktisk virksomme motivene som ligger bak handlingene til gutter som driver aktivt med pickup? Ser du på jenter som mennesker eller brikker de spiller med?

 

Dette er mitt syn (og jeg kjenner godt til dette miljøet): I pickupmiljøet finner du folk som opererer fra begge disse mindsettene. Men realiteten per dags dato er at de som hovedsaklig er opptatt av å gi og få verdi, inspirasjon, nytelse, morro og glede er i mindretall, mens de som ser det som et spill om status og ære, der jentene kun fungerer som brikker i dette spillet (og har verdi kun i den grad de bidrar til målet om status og ære), er i flertall.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Dette er mitt syn (og jeg kjenner godt til dette miljøet): I pickupmiljøet finner du folk som opererer fra begge disse mindsettene. Men realiteten per dags dato er at de som hovedsaklig er opptatt av å gi og få verdi, inspirasjon, nytelse, morro og glede er i mindretall, mens de som ser det som et spill om status og ære, der jentene kun fungerer som brikker i dette spillet (og har verdi kun i den grad de bidrar til målet om status og ære), er i flertall.

 

Kanskje kan det sies enda enklere:

 

Pickupmiljøet idag er overspammet av gutter som gir status og egoboost en høyere prioritet enn sunnhet og livsglede.

 

Og i situasjonene de må velge mellom noe som enten fører til status og egoboost (sykdom), eller å tjene egeninteresser pluss et annet menneskes interesser gjennom å etablere en gunstig sosial vinn-vinn situasjon, vil de som et resultat av innflytelsene de er under, konsekvent velge det som leder til status og egoboost (sykdom).

 

De vil i praksis behandle jenter som brikker i et spill istedenfor mennesker. I tillegg behandler de seg selv på en måte som isolerer dem fra å oppleve ekte kontakt med andre mennesker, med de deprimerende psykologiske konsekvensene dette uten unntak medfører på sikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er intensjonen din virkelig å gi de jentene du treffer noe av verdi og berike livet hennes samtidig som ditt eget liv blir beriket av alt hun har å by på?

 

Eller er intensjonen å bruke henne som en brikke i et spill der det egentlige formålet er å skrive anonyme skryterapporter om hvordan man forførte denne dama, for å øke sin sosiale status hos de andre pua-spillerne?

Veldig bra formulert, dette er kjernen i min kritikk mot hele PUA-opplegget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er intensjonen din virkelig å gi de jentene du treffer noe av verdi og berike livet hennes samtidig som ditt eget liv blir beriket av alt hun har å by på?

 

Eller er intensjonen å bruke henne som en brikke i et spill der det egentlige formålet er å skrive anonyme skryterapporter om hvordan man forførte denne dama, for å øke sin sosiale status hos de andre pua-spillerne?

Veldig bra formulert, dette er kjernen i min kritikk mot hele PUA-opplegget.

 

Det er jo akkurat det som er selve kjernen i PUA-konseptet, bruk og kast, og så skal de være fornøyde for at de "får tatt igjen" på alle de damene som ikke ville ha de før de lærte seg PUA-opplegget..

Endret av Ideal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...