Gå til innhold

Hva burde jeg spille på, PC eller Xbox 360?


Anbefalte innlegg

Jeg har spilt både PC ( som jeg spiller nå for tiden ) og Xbox ...

 

Men nå har jeg blitt ganske usikker på hva jeg skal velge ( Jeg spiller COD mw2 Quickscoping )

å spille på..

 

Så jeg tar en liten konkurranse lignende greie..

 

Dere skal da skrive hva jeg skal begynne på ( av xbox / PC ) Og den første som når 10 , skal jeg begynne på , Så please begynn å skriv hvilken konsoll jeg skal begynne på !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Graffikvist er en PC totalt overlegen.

Du kan koble en PC opp mot en TV.

Du kan bruke håndkontroll på PC, men mus og tastatur er mye mer presist.

Du kan spille RTS SKIKKELIG på PC.

Mic kommer ikke pre-packaged på selvbygde PCer, så det er mindre hylende unger å høre på når man spiller.

Det finnes en hel drøss med andre spill på PC som du ikke får på konsoll, ta for eksempel MMOrpg, RTS og browser-baserte spill.

De fleste konsollbrukere har en berbar datamaskin, i tilleg til konsollen sin. hvor mye for en berbar PC som har like rask oppstart og web-browsing som en spillPC? 7k minst. Så kan du legge til 1200 kroner for konsollen din. 8K. Du har da brukt 8000 kroner for å få dårligere ytelse enn en PC til 5000.

Sett at du bygger en spillPC selv eller får en annen datainterresert venn av deg til å bygge en, for, la oss bruke min ett år gamle spillPC som kosta rundt 6K.

Da har du fått en bedre spillopplevelse, mtp. grafikk. og nei, gameplay teller ikke når du kan koble en kontroller opp til en PC og få likt ut av det. Du får en rask oppstart og raskt inn på nettet. og BTW, det finnes ikke noe PClive som skal kna penger ut av din lommebok på en månedlig basis.

 

Da tenker eg at eg var ferdig her takk. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En jeg kjenner har kun en pc til 6000 for innmaten og 1300kr for en skjerm

Dette slår 360 altfor lett. Han kjørte BFBC2 på 1080p med average 45 FPS i very high med 4xAA

 

Det konsollspillere glemmer er at dem må selv ha en TV, og de koster mye mer en PC skjerm.

Glad jeg tok valget og kjøpte en PC så slipper jeg å game multiplatt på konsoller, bare noen få unntak velger jeg ting til konsoller

 

Så jeg er enig i det Gabbe sier selvom jeg har trifecta denne generasjonen :thumbup:

Lenke til kommentar

Det konsollspillere glemmer er at dem må selv ha en TV, og de koster mye mer en PC skjerm.

 

TV har vel de fleste fra før med mindre man fortsatt bor på gutte/jente-rommet (og selv der finnes det mange TV´er fra før). Nå får man også kjøpt forholdvis rimelige TV´er for gutterommet som ikke koster mye mer enn en pc skjerm. Rundt 3000,- og du har en 32" HD TV. Man har også muligheten til koble konsollen til en PC skjerm hvis det er ønskelig.

Endret av HappyHerb
Lenke til kommentar

PC er overlegent.

Det negative med PC er at mange utviklere ikke gir den oppmerksomhet og grafikk/flyt tweaking den fortjener. PC mangler en del gode spill som kun er på konsoll og har ikke innebygd achievements på alle spill (kun et fåtall)

Lenke til kommentar

PC er for strategi og rollespill. Altså, meget sære mennesker. Er dette ens favoritt spill så er PC et must. Er man normal og dermed hater disse genrene så er ikke PC særlig mye å ha.

 

Også begynner noen å mase om PC spesielt rundt denne tiden, 5 år ut i konsoll generasjonen, for nå begynner PC spill endelig å bli litt bedre teknisk enn konsollene.

 

Det pleier vanligvis å bli fikset med nye konsoller på denne tiden men det ser ut til at vi må vente noen år ekstra denne gangen fordi ingen har lyst til å å gi ut nye konsoller enda.

 

Men de store titlene er som regel utelukket fra PC, så konsoll er best uansett.

Endret av Sveinz
Lenke til kommentar

PC er for strategi og rollespill. Altså, meget sære mennesker. Er dette ens favoritt spill så er PC et must. Er man normal og dermed hater disse genrene så er ikke PC særlig mye å ha.

 

Også begynner noen å mase om PC spesielt rundt denne tiden, 5 år ut i konsoll generasjonen, for nå begynner PC spill endelig å bli litt bedre teknisk enn konsollene.

 

Det pleier vanligvis å bli fikset med nye konsoller på denne tiden men det ser ut til at vi må vente noen år ekstra denne gangen fordi ingen har lyst til å å gi ut nye konsoller enda.

 

Men de store titlene er som regel utelukket fra PC, så konsoll er best uansett.

Jeg vil faktisk gå så langt å si at du har feil.

Lenke til kommentar

PC er og blir mer nedpririotert med tiden. De som vokser opp nå kjøper seg konsoll og laptop da de fleste "må" ha en PC.

Noen spill kommer på PC mange måneder etter konsoll. Noen har begynt å aldri komme til PC (Rockstar sine spill f.eks).

 

Fler og fler gjør seg fornøyd med konsollenes begrensninger.

Bare se spillutviklerne hvor mye de klarer å gjøre over tid med å holde seg til disse begrensningene. På PC har de sluttet å tøye spillene så veldig mye, og gjør de det gjør de en dårlig/lat jobb hvor man må ha et grafikkort til 4000 for å spille det i topp kvalitet.

 

PC har også for mange "samlingssted". På Xbox er det bare et sted, "add meg på xbox" f.eks.

På PC blir det add meg på Steam, Games for Windows, add meg i Friends på Call of Duty, Battlefield osv.

Endret av duppsko
Lenke til kommentar

PC er for strategi og rollespill. Altså, meget sære mennesker. Er dette ens favoritt spill så er PC et must. Er man normal og dermed hater disse genrene så er ikke PC særlig mye å ha.

 

Også begynner noen å mase om PC spesielt rundt denne tiden, 5 år ut i konsoll generasjonen, for nå begynner PC spill endelig å bli litt bedre teknisk enn konsollene.

 

Det pleier vanligvis å bli fikset med nye konsoller på denne tiden men det ser ut til at vi må vente noen år ekstra denne gangen fordi ingen har lyst til å å gi ut nye konsoller enda.

 

Men de store titlene er som regel utelukket fra PC, så konsoll er best uansett.

 

Er du seriøs, eller prøver du å trolle?

 

Rollespill er ikke lenger noe som kun er forbeholdt PC. Se bare på Oblivion, Fallout 3 og New Vegas, Mass Effect, Dragon Age og Fable 2 og 3. Til og med spill som Risen og The Draon Knight Saga kom ut til X360. Det eneste rollespillet jeg vet som er eksklusivt for PC er The Witcher 2, men også det kan komme til konsoll ifølge utvikleren. Så da er isåfall konsollspillere også sære og unormale.

 

Og det med at PC først nå begynner å bli bedre enn konsoll er tull. En PC har alltid, og vil alltid, være bedre enn en konsoll. Det er langt bedre hardware i en PC, noe som gjør at mange spill kan få bedre grafikk enn konsollversjonene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

PC er og blir mer nedpririotert med tiden. De som vokser opp nå kjøper seg konsoll og laptop da de fleste "må" ha en PC.

Noen spill kommer på PC mange måneder etter konsoll. Noen har begynt å aldri komme til PC (Rockstar sine spill f.eks).

 

Fler og fler gjør seg fornøyd med konsollenes begrensninger.

Bare se spillutviklerne hvor mye de klarer å gjøre over tid med å holde seg til disse begrensningene. På PC har de sluttet å tøye spillene så veldig mye, og gjør de det gjør de en dårlig/lat jobb hvor man må ha et grafikkort til 4000 for å spille det i topp kvalitet.

 

PC har også for mange "samlingssted". På Xbox er det bare et sted, "add meg på xbox" f.eks.

På PC blir det add meg på Steam, Games for Windows, add meg i Friends på Call of Duty, Battlefield osv.

Det er veldig få multiplattform spill som kommer mange måneder senere på PC eller i ikke i det hele tatt. Dette er noe som har blitt en del bedre.

PC spill ser også ut til å få noe fokus tilbake mtp grafikk. Foruten om de spillene som er ute som BFBC2 og Metro 2033 vil spill som The Witcher 2, Battlefield 3, STALKER 2, Doom 4, Crysis 2 DX11 og sannsynligvis Skyrim se langt bedre ut på PC.

 

Steam hadde en omsettning på nesten en milliard USD i 2010. Selv i USA har omsetningen av PC spill økt med nesten 40% (ekskludert MMO's) i 2010 kontra 09, mens omsetningen av konsoll spill har minsket med nesten 30%. Av totalsalget lå PC da for 30% inkl MMO's og konsollene 43%. I Tyskland er omsetningen omtrent likestilt mellom PC og konsoll spill.

Endret av MistaPi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

PC er for strategi og rollespill. Altså, meget sære mennesker. Er dette ens favoritt spill så er PC et must. Er man normal og dermed hater disse genrene så er ikke PC særlig mye å ha.

 

Også begynner noen å mase om PC spesielt rundt denne tiden, 5 år ut i konsoll generasjonen, for nå begynner PC spill endelig å bli litt bedre teknisk enn konsollene.

 

Det pleier vanligvis å bli fikset med nye konsoller på denne tiden men det ser ut til at vi må vente noen år ekstra denne gangen fordi ingen har lyst til å å gi ut nye konsoller enda.

 

Men de store titlene er som regel utelukket fra PC, så konsoll er best uansett.

 

 

Lenke til kommentar

Det mest latterlige med den kommentaren til Sveinz er jo egentlig dette: "PC er for strategi og rollespill. Altså, meget sære mennesker. Er dette ens favoritt spill så er PC et must. Er man normal og dermed hater disse genrene så er ikke PC særlig mye å ha."

 

What? Jeg elsker både strategispill og rollespill (og har en feeling av at jeg ikke er alene). Men jeg er vist ikke riktig normall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...