Gå til innhold

T9 på Adroid


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

har en Samsung Nexus S. På denne har jeg lagt inn "Skandinavisk skjermtastatur" med norsk ordliste. Det jeg ønsker meg nå er muligheten til å bruke alfanumeriske taster og T9 til å skrive inn SMS. Er det noen som kan gi meg tips om en grei applikasjon som fikser dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

er det "telefontastatur" man er ute etter? Det skal vel ligge inne fra før...

 

Telefontastatur/alfanumerisk for å skrive med T9 "stående" med en hånd er hva jeg er ute etter.

Tastatur->NO->Instillinger-> tastaturtyper-> telefontastatur

 

Mulig jeg er treg, men tar du den med "teskjemetoden":)?

Lenke til kommentar

er det "telefontastatur" man er ute etter? Det skal vel ligge inne fra før...

 

Telefontastatur/alfanumerisk for å skrive med T9 "stående" med en hånd er hva jeg er ute etter.

Tastatur->NO->Instillinger-> tastaturtyper-> telefontastatur

 

Mulig jeg er treg, men tar du den med "teskjemetoden":)?

ja?

Lenke til kommentar

er det "telefontastatur" man er ute etter? Det skal vel ligge inne fra før...

 

Telefontastatur/alfanumerisk for å skrive med T9 "stående" med en hånd er hva jeg er ute etter.

Tastatur->NO->Instillinger-> tastaturtyper-> telefontastatur

 

Mulig jeg er treg, men tar du den med "teskjemetoden":)?

ja?

 

Tastatur->NO->Instillinger-> tastaturtyper-> telefontastatur

 

 

Er det innstillinger jeg skal inn på? Her finner jeg valget "språk og tastatur", her finner jeg ikke frem (om jeg er på rett plass).

Lenke til kommentar

Du skal være på riktig plass. Hvilke valg får du? Har du noe som heter "touch input settings" eller lignende? Velg i såfall dette og så under "keyboard types" skal du ha mulighet til å velge "phone keypad"

 

Edit: Jeg er på HTC Desire så muligens det er litt annerledes hos meg

Endret av Invisible_Elf
Lenke til kommentar

Du skal være på riktig plass. Hvilke valg får du? Har du noe som heter "touch input settings" eller lignende? Velg i såfall dette og så under "keyboard types" skal du ha mulighet til å velge "phone keypad"

 

Edit: Jeg er på HTC Desire så muligens det er litt annerledes hos meg

Terminal: Samsung Nexus S

Gingergread.

Under "Språk og tastatur" har jeg valgene

Velg språk

Ordliste

Skjermtastatur

Skandinavisk skjermtastatur + innstillinger for denne (lastet ned)

 

Under "Skjermtastatur" har jeg valgene

Vibrer ved tastetryk

lyd ved tastetrykk

hurigvindu ved tastetrykk

trykk for å endre ord

stor forbokstav

vis innnstillingsnøkkel

talekomando

inndatsspråk

vis forslag

autofullføring

 

ellers finner jeg ingen valg for T9. La inn "skandinavisk skjermtastatur" for da fikk jeg med ordliste.

Endret av TomTom01
Lenke til kommentar

Jeg bruker selv HTC Ime mod på Nexus S, fungerer strøkent. Har satt den opp til å skifte mellom T9 og qwerty hvis jeg sveiper til høyre på tastatur... Ordbok og alt fungerer som man bør forvente...

 

Da blir det å laste ned denne da og legge til..... er rimelig grønn på android nå, så spør om enda en ting:)... er det noe spesielt sted jeg legger denne på telefonen? Har bare lasta ned fra market til nå.

 

Supert med svarene jeg får her!

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv HTC Ime mod på Nexus S, fungerer strøkent. Har satt den opp til å skifte mellom T9 og qwerty hvis jeg sveiper til høyre på tastatur... Ordbok og alt fungerer som man bør forvente...

 

Da blir det å laste ned denne da og legge til..... er rimelig grønn på android nå, så spør om enda en ting:)... er det noe spesielt sted jeg legger denne på telefonen? Har bare lasta ned fra market til nå.

 

Supert med svarene jeg får her!

 

Når du laster ned via nettleseren vil du finne den igjen under "Downloads" i applikasjonslisten din. Hvis du laster den ned via pcen og legger den på minnekortet trenger du en filutforsker på telefonen for å installere den. Jeg anbefaler ES File Explorer til det formålet. Når du har fått installert APK'en på telefonen må du inn i "Settings -> Language & keyboard" for å tillate bruk av tastaturet. På samme sted finner du innstillingene for tastaturet. Under "Gestures" vil du kunne velge at du vil sveipe for å skifte type tastatur "Cycle Keyboard".

 

Håper dette oppklarer noe av det du lurer på. Android kan føles litt overveldende til å begynne med, men til gjengjeld har du uendelige muligheter til å få det som du vil...

 

/Espen

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv HTC Ime mod på Nexus S, fungerer strøkent. Har satt den opp til å skifte mellom T9 og qwerty hvis jeg sveiper til høyre på tastatur... Ordbok og alt fungerer som man bør forvente...

 

Da blir det å laste ned denne da og legge til..... er rimelig grønn på android nå, så spør om enda en ting:)... er det noe spesielt sted jeg legger denne på telefonen? Har bare lasta ned fra market til nå.

 

Supert med svarene jeg får her!

 

Når du laster ned via nettleseren vil du finne den igjen under "Downloads" i applikasjonslisten din. Hvis du laster den ned via pcen og legger den på minnekortet trenger du en filutforsker på telefonen for å installere den. Jeg anbefaler ES File Explorer til det formålet. Når du har fått installert APK'en på telefonen må du inn i "Settings -> Language & keyboard" for å tillate bruk av tastaturet. På samme sted finner du innstillingene for tastaturet. Under "Gestures" vil du kunne velge at du vil sveipe for å skifte type tastatur "Cycle Keyboard".

 

Håper dette oppklarer noe av det du lurer på. Android kan føles litt overveldende til å begynne med, men til gjengjeld har du uendelige muligheter til å få det som du vil...

 

/Espen

 

Hehe.. det begynner å dryppe inn litt etterhvert. Var for å finne ut av tingene at jeg kjøpte denne krabaten. Får få dette på plass etterhvert. Noen andre fordeler enn å kunne styre prosessorhastigheter og slikt som er moro om man rooter telefonen? Kan nevne at jeg gikk for Nexus for å få det så "rent" som mulig uten alt mulig rot "på toppen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...