Gå til innhold

Holder dette til 226W peltier?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En måte å dempe rippel på er egentlig ikke så vanskelig å lage selv.

Bruk en bløt jernstang på Ø=ca.2cm og lengde=ca.4cm. Tvinn >30 turns med kobbertråd: Ø=3.2mm eller tre ganger >30turns med kobbertråd: Ø=2mm. Første alt. tåler 40A mens andre alt. tåler 47A.

 

Etter denne spesifikasjonen skal man få en induktans med L>4.44mH

bruk en/flere 2200uF kondensatorer som tåler over 16V og koble som kretsen under viser. Kobles deretter inngang til PSUens utgang og man får en mye glattere spenning ut gjennom utgangen. Har ikke regnet nøyaktig på dette, men rippelen vil reduseres kraftig :)

 

schematic.JPG

 

Hører jeg riktig nå?

Sier du at hvis jeg kobler til den koblinga du viser her f.eks på 12 og på 5v på en av molex kontaktene mine så vil jeg få mindre rippel på alle 12 og 5v utgangene mine? Eller kunn den utgangen som strømmen går gjennom?

Lenke til kommentar

Dette er et filter, mer spesifikt: Low Pass Filter, LP-filter

 

Er signal med mye rippel(raske svingninger), inneholder høyefrekvenser med stor amplitude.

 

Dette filteret fjerner de høyere frekvensene mer effektivt enn de lave frekvensene, som frekvensresponsen under viser.

grafene under beskriver frekvensresponsen til dette 2. orden filteret.

w=vinkel hastighet=f*2*pi

 

Teoretisk skal inngangen være upåvirket, og utgangen bli en glattere versjon av inngangen.

 

f_response.JPG

Lenke til kommentar

...finnes det ingen enklere måte å finne specs på psu enn å måtte sende mail til produsenten for hvert enkelt psu ? (nei, jeg gidder ikke bestille og bytte fram-og-tilbake, har ikke tid)

Begynner å bli dritt lei av at det ikke står noe hos Komplett, og at de i tillegg ikke kan gi noe teknisk info :/

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...