Gå til innhold

Guttetur til New York sommer 2011


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier er vi en guttegjeng på 4 som har lyst å oppleve en skikkelig storby. Valget falt da på New York. Jeg har vært litt på ulike nettsider for å undersøke pris med tanke på flybillett og hotell. Når det gjelder flybilletter har jeg vært inn på sider som gotogate.no, momondo.com og sas.Vi har tenkt å være der ei uke i perioden 13.06-20.06.

Dette var de prisene(tur-retur) jeg fant:

gotogate.no: 3688kr/pers

momondo.com: 3524kr/pers

sas: 4607kr/pers

 

Har egentlig vært ute og reist så veldig mye, men er det noen her som har noe erfaring med gotogate og momondo?

 

Billigste hotellpris jeg fant hittil er:

Best Western Bowery Hanbee Hotel: 10387 kr for 7 netter/4personer

 

Det jeg nå lurer på er jeg jeg kunne få tilbakemeldinger, tips og råd ang. denne reisen.

 

Takk for hjelpen!

Endret av Silfsurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å gå for billetten som koster 3524kr/pers. Ser ut som vi ikke får betalt billettene før 10.april da det er da vennene mine får lønn. Etter det jeg har hørt så vil prisen øke jo nærmere vi kommer oss avreisedato. Hvor mye høyere vil det sånn ca. bli om vi venter 3 uker for å betale?

Lenke til kommentar

Det finnes ingen regler for slikt. Det styres av tilbud og etterspørsel. Personlig tror jeg ikke det blir den store endringen på 3 uker, men en vet aldri.

 

Som alltid anbefaler jeg at en finner en tur uten nasjonale flygninger. Det er ikke veldig gøy å sjekke ut bagasjen, fortolle den og så sjekke den inn igjen etter 12-18 timers reise.

Lenke til kommentar

Kan dele et par erfaringer ettersom jeg kom hjem fra guttetur til New York for en uke siden, vi var også fire stykker.

 

Vi benyttet oss av et tilbud Lufthansa kjørte i november, hvor vi fikk tur/retur med mellomlandinger i Tyskland for utrolige 3000,- per person. Flyturene var som en drøm med overraskende bra beinplass, bra mat og ubegrenset tilgang på gratis drikke hele flyturen. Ikke en eneste skrikende baby, bare en sint tysker som egentlig var god underholdning.

 

Bestilte overnatting gjennom Hostelbookers og fant Sohotel, som ligger et kvartal over Best Western Bowery som du nevner. Vi betalte rundt 1600,- per person for en uke. Hotellet var helt greit, rent og fint, litt småtrangt men et veldig hjelpsomt og hyggelig personale, så 1600,- for sju netter vil jeg si var en fantastisk pris - overraskende god standard. Har vært på mange rare hoteller og hosteller rundt om kring.

 

Vil uansett anbefale dere å bo i SoHo, som er en veldig sjarmerende bydel med masse fete barer, kafeer og butikker. Er mange artister, kunstnere og skuespillere som bor i SoHo, så det er veldig hipsterprega der. Sjekk ut Bread i Spring St., der møtte vi for eksempel John Mayer. Det jeg også kan anbefale er en dagstur med tog til New Jersey eller lignende utenfor New York. Vi dro ned til Asbury Park, NJ, som var veldig spennende og ikke minst litt mer amerikansk enn det NYC er. På sommeren er Asbury Park en eneste stor fest hver onsdag med kjempestrandparty.

 

Regner med at dere skal gjøre mye turistting, og da vil jeg anbefale CityPASS som vil spare dere for litt penger, og ofte får man også muligheten til å gå forbi køene. Tipper det kan være digg i slutten av juni når det vil være mye turister.

 

Til og fra flyplass er det like greit å ta taxi, det blir billig fordelt på fire stk, i tillegg til at man sparer tid og stress.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Takk for svar, alle sammen!

 

Grunnet noen komplikasjoner, så måtte denne turen utsettes til neste år! Men gjengen er fortsatt keen på en reise, denne gangen holder vi oss bare i Europa. Noen forslag til hvor vi kan være?

 

Ser etter steder som er veldig rike kulturelt sett, men samtidig skal det være grei mulighet for å feste på kvelden.

Sett til på Barcelona. Fin by med tanke på arkitektur, men er det veldig stor festfaktor her da?

Lenke til kommentar

Selv om tråden er ferdig, bare et triks som ofte funker med Lufthansa:

 

De har ofte veldig bra tilbud fra en storby til en annen, og det er sjelden at Frankfurt ikke er med på den listen. Så finn reisen du er interessert i via Kayak eller Momondo, og prøv deretter å booke den som separate billetter på Lufthansa sine nettsider.

 

Dvs.

Oslo -> Frankfurt tur/retur

Frankfurt -> NYC tur /retur

 

Vi har ved et par anledninger fått billetter ned i 1/3 av utgangspunktet på denne måten. Funker kanskje også med andre selskaper. Når du sjekker inn så viser du bare begge billettene, så har de alltid sjekket bagasjen hele veien.

Lenke til kommentar

Vi dro ned til Asbury Park, NJ, som var veldig spennende og ikke minst litt mer amerikansk enn det NYC er. På sommeren er Asbury Park en eneste stor fest hver onsdag med kjempestrandparty.

 

NYC er mindre amerikansk? Hvordan det?

 

Som amerikaner selv lurer jeg på hva du og andre mener er "typiske amerikansk" og hvorfor nordmenn reiser til USA. Hva er det dere mener å erfare eller se som ikke finnes i Europa?

 

Jeg reiser til London, Oslo og Paris i august med familien. Skal besøke norske venner og engelske slektninger men hovedgrunnen er utdannelse for mine barn slik at de for litt bedre forståelse om hvordan folk lever og tenker i andre deler av verden.

 

Nordmenn vet mye mer om USA enn omvendt så jeg antar motivasjon er annerledes.

 

 

 

MVH

fra THe Home oF the Reds and Skyline CHili.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...