Gå til innhold

Oppgradering av GFX, erstatte 2x 4850


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer å oppgradere min nåværende PC, uten at CPU'en blir en altfor stor flaskehals.

 

Nåværende system:

 

Intel Q9450 Quad Core

 

8GB DDR2 PC2-6400 800MHz 5-4-4-15

 

Asus P5QPro P45 med 1stk 16x port, blir omgjort til 8x ved crossfire som jeg kjører nå (Kan kjøre 2 kort fra ATI, men ikke SLI fra nvidia)

 

2stk ATi 4850 med 512MB RAM hver.

 

OCZ Psu med 780W.

 

Det jeg ønsker å oppgradere er i hovedsak skjermkortet, og muligens finne meg en ny SSD.

Vil ATI 6990/nVidia 590 bli overkill sammen med min cpu?

Hva med 6950 evt 580/570?

Tror jeg vil styre bort fra enda et crossfire oppsett, ikke helt fornøyd med driverne til ATI og stabilitet etc. Men kom med forslag!

Målet med oppgraderingen er å spille alt av nye spill, så derfor frister high-end mtp Battlefield 3 til høsten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja!

Et 6990 er jo et skjermkort med 2xGpu'er med fordelene av at det ikke går via Crossfire.

Personlig synnes jeg at støynivået på et 6990 er alt for høyt i forhold til ytelsen og sånn sett tror jeg nok at et stillegående 6950 eller 6970 er mer enn bra nok.

 

Uansett så er du nok litt begrenset av cpu , men det er nok minimalt.

Lenke til kommentar

Joda, men ser for meg at et 6990 likevell vil være bedre drivermessig enn hva et crossfire oppsett er. Har litt blandet opplevelser når det gjelder akkurat det.

 

Støynivå er relativt oppe på prioriteringslista, men tviler på at det kan være særlig værre enn de to knøttsmå viftene som spinner der nå. De bråker noe vilt :)

 

Ang CPU sier jeg meg enig, greit å få det bekreftet.

 

Hva med nVidia? Er ikke fanboy av noe merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...