Gå til innhold

Kamptråd: Brann - Rosenborg 20.03.11 kl 20:00


Tosha0007

  

51 stemmer

  1. 1. Kven går seirande ut?

    • Brann
      19
    • uavgjort
      6
    • Rosenborg
      26


Anbefalte innlegg

brann_logo_imagelarge.gifVSnor_rosenborg_313_logo_1251098270374.png

Tippeligaen 1. serierunde

Kvar? Brann Stadion, Bergen

Når? Søndag 20.03.2011 klokka 20:00

 

Forrige fem kampar:

• 19.09.2010 Brann-Rosenborg 2 – 3

• 14.04.2010 Rosenborg-Brann 3 - 0

• 01.11.2009 Brann-Rosenborg 1 - 1

• 05.04.2009 Rosenborg-Brann 1 - 1

• 24.08.2008 Brann-Rosenborg 0 - 0

 

Tippeligaen nærmar seg med stormskritt, og allereie i første serieomgang smeller det til storkamp i Bergen når fjorårets seriemeister Rosenborg vitjar Brann og Bergen. Ein kamp der både prestisje og ein god start på sesongen står på spel. Bergensarar mot trønderar. Hansa mot E.C. Dahls. Brann mot Rosenborg!

 

Begge lag er merkbart svekka på papiret, der Brann har mista viktige spelarar som Solli, Vaagan Moen, Bakke og Huseklepp har Rosenborg mista ei heil sentrallinje med Demidov, Iversen, Stadsgaard og Annan i løpet av det siste året. Som følgje av den økonomiske stoda i Tippeligaen har begge laga vore forsiktige med storinnkjøpa. Rosenborg har henta inn den danske stopparen Jim Larsen, som mange vonar skal rette opp i feila Rosenborg har vist defensivt under oppkøyringa, i tillegg til Høiland, Fredheim Holm og Goa. Brann på si side har mellom anna henta Bentley frå Odd, Korcsmár på permanent basis, stortalentet Ojo og Torp.

 

Brann:

Forventa lagoppstilling Brann (henta deler av laget det nytta mot Nest-Sotra, så truleg mykje feil):

 

Opdal

Sævarsson – Korcsmár – Kalvenes – Fakiri

Austin

Torp – Gustavinho – Mjelde – Holmvik

Ojo

 

Man to watch: Ojo

 

Rosenborg:

Rosenborg, som har vore utan tap borte i Tippeligaen sidan tapet på Åråsen i oktober 2008, vil gjere alt som står i deira makt for å motbevise skeptikarane som har ropt høglydt etter forsterkingar. Jönsson har tatt over eit lag som verkar å vere svekka, særleg i forsvar og på midtbanen. Offensivt har Rosenborg vore der ein kan forventa, og Rosenborg har hatt jamt god utelling i treningskampane. Der særskild Bakenga har merka seg ut som storscorar, som truleg er den mannen Brann må vere mest merksam på. Det er nok mange som ser Bakenga som ein av dei mest spanande spelarane i Tippeligaen. Kanskje han vil ha tilsvarande kometkarriere som Henriksen i fjor?

 

Forventa lagoppstilling Rosenborg:

 

Örlund

Lustig - Bjärsmyr – Høiland – Dorsin

Jamtfall/Olsen - Åsen – Henriksen - Skjelbred

Prica – Bakenga

 

Man to watch: Bakenga

 

Det store spørsmålet er om Brann vil gjere skamme på bookmakerer som har tippa Brann langt ned på tabellen, elle vil dei gi Jönsson tøff kamp i hans første Tippeliga kamp som trenar for Rosenborg.?

 

Tips: 1-2

 

Det store spørsmålet er kva av desse scenane me får sjå på søndag:

1237753026000_Brann_jubel_versjo_2493801698x698r.jpgMorsom_feiring_jube_124803b.jpg

(dersom nokon vil skrive om Brann legg eg det gjerne til i første post)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2-3 til Rosenborg. Bakenga og Prica skårer målene for RBK. Brann skårer noen mål etter horibelt forsvarsspill av RBK.

 

Personlig så skulle jeg ønske at RBK ikke spilte med flat firer på midten, men snarere en slags 4-1-3-2 med Åsen liggende litt bak de andre tre med Ciljan som en klassisk playmaker på midten. Bredden opprettholdes med Dorsin og Lustig, to spillere som så og si alltid er med fremover når Rosenborg er i angrep.

 

1300139110581616.jpg

Lenke til kommentar

I mine øyne synes jeg vi har en spennende forsvarsrekke. Å få vekk Bjarsmyr er jo uten tvil en styrke i seg selv. Bakenga scorer mål, Prica begynner å få tilbake den gode gamle og start 11ern består av norsker og svensker. Håper bare at Rosenborg slår Brann i Bergen, noe som de sannsynligvis gjør.

Håper også på nedrykk til Brann, men den tid den sorg (eller glede).

Lenke til kommentar

Er ikke Larsen klar til denne? Det laget ser en del dårligere ut enn ifjor. Samme kan sies om Brann da.

I teorien er han klar ja, men mine kjelder opplyser om at det er somme på Brakka som meiner kampen kjem for tidleg for han. Håper kjeldene mine er feil, som dei nesten alltid er. :whistle:

Lenke til kommentar

Kan tenke meg at Brann stiller med denne formasjonen:

1300195038212409.jpg

 

Nå har jeg sett at de har begynt med en rar slags 4-1-5-1 formasjon i noen av treningskampene, men er mer positiv til 4-2-3-1. Kommer til å stå på gamle hansa på søndag skeptisk for har liten tro på denne kampen. Eneste jeg kan se som er positivt er at vi møter RBK tidlig i sesongen, da det er ofte de kampene som kan lettest vippe begge veier.

 

Torp, Austin, Mjelde, Ojo, Korcsmar og polakken vår tror jeg blir sinnsykt viktige for oss denne sesongen! De MÅ prestere.

 

 

Edit: Hva er det Dorsin holder på med på bildet i første post? RBK is homosex

Endret av Iceman #10
Lenke til kommentar

I mine kamptråder står det i alle fall hvor den sendens. :ninja:

 

Dog, de fleste som har fulgt med på Tippeligaen de siste åra vet at 20-kampen søndag går på TV2.

Me vil vell ikkje reklamere for at folk skal sjå kampen på tv når dei kan sjå den live på stadion? :ph34r:

 

edit: Men ja, kampen går på TV2.

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Kan tenke meg at Brann stiller med denne formasjonen:

1300195038212409.jpg

 

Nå har jeg sett at de har begynt med en rar slags 4-1-5-1 formasjon i noen av treningskampene, men er mer positiv til 4-2-3-1. Kommer til å stå på gamle hansa på søndag skeptisk for har liten tro på denne kampen. Eneste jeg kan se som er positivt er at vi møter RBK tidlig i sesongen, da det er ofte de kampene som kan lettest vippe begge veier.

 

Torp, Austin, Mjelde, Ojo, Korcsmar og polakken vår tror jeg blir sinnsykt viktige for oss denne sesongen! De MÅ prestere.

 

 

Edit: Hva er det Dorsin holder på med på bildet i første post? RBK is homosex

 

Agree, så håper eg Haugen også slår til. Hadde vært utrulig kjekt :)

Lenke til kommentar

Normalt sett skal hvert eneste lag i Tippeligaen (sett bort i fra sogndal, hønefoss og de andre innavl-sted-klubbene) komme hjem med 3 poeng fra "brann stadion". Blir hvertfall veldig overrasket om det ikke skjer. Og jeg driter langt i hvor ræva sesongoppkjøringen i år har vært, nordmenn må være de som tar treningskamper mest seriøst. 0-3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...