Gå til innhold

Ny pc for videoredigering - er dette et ok oppsett?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har ikke bygd eller satt sammen pc'er på mange år, så jeg tenkte å høre med ekspertisen her inne.

 

Kunne noen være snill å ta en titt på oppsettet, og gi meg en kommentar ift. om dette er ok komponenter og at alt passer?

 

Er ute etter en komplett pc til ca. 13-14'.

 

På forhånd takk!

 

post-3332-0-50637600-1300009334_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt Velociraptoren med en av de nye generasjon SSD, f.eks. Intel® SSD 510 Series for OS.

 

Om det er verdt å bytte ut den GPU i 400 serien med et tilsvarende i den nye 500 serien er noe du burde gjøre litt undersøkelse om?

 

Kjøp RAM i 2x4GB moduler så du ikke bruker opp alle RAM slottene med en gang og kan utvide senere.

 

Hvis du har tid/tålmodighet til å vente litt (mai?), så kommer det nytt chipset Z68 for HK. Da får du den beste kombinasjonen for å utnytte CPU.

Intel Z68 Express Chipset Preview: SSD Caching And Quick Sync

 

Les; Quick Sync: The Best Way to Transcode

 

 

 

Ellers skrev jeg en kommentar til redigerings PCi en annen post som kanskje kan være av interesse; http://www.diskusjon...post&p=17070451

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Bytt Velociraptoren med en av de nye generasjon SSD, f.eks. Intel® SSD 510 Series for OS.

 

Om det er verdt å bytte ut den GPU i 400 serien med et tilsvarende i den nye 500 serien er noe du burde gjøre litt undersøkelse om?

 

Kjøp RAM i 2x4GB moduler så du ikke bruker opp alle RAM slottene med en gang og kan utvide senere.

 

Hvis du har tid/tålmodighet til å vente litt (mai?), så kommer det nytt chipset Z68 for HK. Da får du den beste kombinasjonen for å utnytte CPU.

Intel Z68 Express Chipset Preview: SSD Caching And Quick Sync

 

Les; Quick Sync: The Best Way to Transcode

 

 

 

Ellers skrev jeg en kommentar til redigerings PCi en annen post som kanskje kan være av interesse; http://www.diskusjon...post&p=17070451

 

 

Hei og takk for et godt svar.

 

Hvordan er SSD ift. til pris? Blir det mye opp i pris?

 

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med 400/500 serien, og hvordan vet du hva jeg satte opp?

 

Har lest noe om chipsetet Z68, men er det ikke alltid slik at det hele tiden kommer noe bedre - bare noen mnd. frem? Og det er sikkert at disse ikke blir for dyre og har en merkbar større ytelse?

Lenke til kommentar

Hei og takk for et godt svar.

 

Hvordan er SSD ift. til pris? Blir det mye opp i pris?

 

Vel, det kunne du jo giddet å funnet ut selv? "Anyway" !;

INTEL 510 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC 34NM kr. 2099.-

OCZ VERTEX 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC kr. 2039.- Hos Dustin. OCZ kommer i slutten av måneden.

 

Forrige gen. f.eks. Crucial RealSSD C300 2,5" 128GBer på salg til kr. 1750.- hos komplett, regner med at den prisen faller ytterligere utover våren. Ingen i dag kjøper en mekanisk rask snurredisk for OS når det finnes raskere SSD.

 

 

 

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med 400/500 serien, og hvordan vet du hva jeg satte opp?
Ren gjetning på hva du har satt opp :whistle: siden Du har et Gigabyte Gainforce GTX 460 kort i oppsettet ditt? :innocent: Det er altså 400 serien, mens et GTX 560 er den nye 500 serien, årets utgave.

 

 

Har lest noe om chipsetet Z68, men er det ikke alltid slik at det hele tiden kommer noe bedre - bare noen mnd. frem? Og det er sikkert at disse ikke blir for dyre og har en merkbar større ytelse?

 

Ja og nei, i dette tilfellet så var Intel forsinket med Z68 settet og HK produsentene hadde hastverk med å få ut nye HK så de begynte å selge kort med H67 og P67 chipset. Z68 som kombinerer de to kortene er bare litt forsinket. Det er ikke sikkert det er verdt å vente på Z68 hovedkortene, hvis du leser Tom's Hardware artikkelen, men jeg tenkte bare jeg skulle nevne det så du ikke følte at akkurat når du hadde kjøpt delene så ble det annonsert en ny type hovedkort med flere muligheter.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...