Gå til innhold

Høyreekstreme i AP..


Anbefalte innlegg

Jasså Bob.

Fortsatt våken :)

 

Som jeg sa så er linkene mest ment som kuriosa.

Jeg tar dermed ikke på meg som oppgave å overbevise deg om noe som helst.

 

Det du derimot kan (om du ønsker),er å klikke på linkene, se gjennom bildene og eventuelt lese tekstene med referanser.

Om du deretter ønsker litt mere dybdeinfo så kan du skaffe deg kopier av originaldokumentene.

 

Tja. Noe sier meg at jeg har sett en del flere dokumenter ang. det såkalte Holocaust enn det du har. Fremdeles har jeg til gode å se et eneste dokument som sier noe om å utrydde millioner av jøder, gassing i gasskamre osv osv.

 

Nå kunne man vel ha vist deg et signert bilde av Hitler selv som tømmer zyklon-b ned i et gasskammer, og ti minutter senere så hadde du fortsatt gnålt om "ett bevis, gi meg ett bevis."

 

Du er i alle fall blind og ignorant for det som blir lagt frem, og da blir det litt slitsomt med "jeg har til gode å se et eneste dokument som..."

 

Deg om det.

Endret av Bidalaka
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overskriften på dette emnet burde selvsagt vært "Slik går det med de som våger å trekke Holocaust i tvil", men overskriften dreier seg vel uansett på et eller annet vis om denne mannen, Mr. Anders Mathiesen:

 

anders.jpg

 

Her er et intervju med tankeforbryteren på svensk:

 

Anders Mathiesen representerade fram tills helt nyligen Arbeiderpartiet. Sedan han ifrågasatt myten om ”Förintelsen” har han råkat ut för ett drev från den sionistiska makten i Norge. Jag ringde honom och ställde några frågor. Han blev intresserad av Studiegruppen Aguélis verksamhet och lovade att han skulle försöka komma och föreläsa hos oss i Uppsala någon gång framöver.

 

MO: Du är sametingspolitiker. Är du same?

 

AM: Ja jag är same. Men det gör ingen skillnad. Förr i tiden fanns det diskriminering mot oss. Men inte nu längre. Vi samer känner oss norrmän.

 

MO: Varför tror du att diskussionen om ”Förintelsen” är tabubelagd?

 

AM: Det är för att man ska skydda lögnen. Sanningen ska inte få komma fram. Sionisterna behöver den där skrönan för att fortsätta bete sig som de gör i Palestina.

 

MO: Fanns det gaskammare i koncentrationslägren?

 

AM: Ja visst gjorde det. Men de var till för att avlusa kläder, inte för att döda människor. Man ville hålla rent för att hindra spridningen av tyfus. De flesta som dog i koncentrationslägren dog av tyfus, inte avrättningar.

 

MO: Vilka revisionistiska forskare har du läst? Rekommenderar du någon?

 

AM: Jag har läst några stycken. Den tyske kemisten Germar Rudolf är viktig. Hans forskning visar att Zyklon B inte har använts för massavlivning av människor.

 

MO: Hur är det ställt med revisionismen i Norge?

 

AM: Det finns många som tvivlar på skrönorna. De flesta av de som jag pratar med stödjer mig. Mer än sju av tio faktiskt. Jag blev överraskad. Många har ringt och tackat mig. Men de vågar inte säga något öppet.

 

MO: Kan du fortsätta som politiker efter det här?

 

AM: Jag tror inte det. Jag får kallelser till möten. Folket på lägre nivå har inget mot mig. De känner mig och vet att jag inte är rasist eller nazist eller allt vad de kallar mig. Men ledningen kan nog inte acceptera att ha mig kvar.

 

MO: Har sionisterna stort inflytande över medierna i Norge?

 

AM: Ja, och den här historien har visat det ännu tydligare. Jag tycker det är mer än inflytande, det liknar kontroll. Det rullar ständigt falska dokumentärer om ”Förintelsen” på teve. Och den där filmen Schindlers list. Man försöker få folk att tro på skrönorna. Men det är nästan tyst om judarnas brott i Sovjetunionen.

 

MO: Vad hände där?

 

AM: Miljoner människor gick under i gulag. Det var judar inblandade i det. Jag läste en bok om Stalin nyligen. Hans medarbetare var judar, nästan allihop. Det får man inte prata om. Judar kan bara vara offer, aldrig förövare.

 

MO: Du har beskyllts för att vara nazist. Är du det?

 

AM: Det där är helt galet. Nazisterna ockuperade vårt land. Hur kan jag stödja något sådant? Jag är inte nazist alls. Jag vill bara veta vad som är sant och falskt. Revisionismen är vetenskap, inte politik.

 

MO: I Europa sitter flera forskare och författare i fängelse för att de har haft avvikande åsikter om ”Förintelsen”. Vad tycker du om det?

 

AM: Det är upp och ner. Ska man förbjuda forskning? Man måste få säga sanningen. I Norge är det tillåtet att kritisera ”Förintelsen” än så länge. Men man blir exkluderad från den politiska arenan. Man får inte vara politiker.

 

MO: Hur ser du på Palestinafrågan?

 

AM: Finns det fler sätt att se på den? Israel ockuperar landet. Barn som protesterar blir skjutna i huvudet. Det är helt sjukt. Men vi får hela tiden höra om ”Förintelsen” för att vi ska tro att judar är speciella, att de står över vanlig moral.

 

MO: Tror du att vi går mot en öppning, att repressionen släpper?

 

AM: Inte inom den närmaste framtiden. De har mycket makt. Men vi måste arbeta hårt, fortsätta kämpa. Ju fler vi blir desto lättare blir det. Jag tänker inte ge upp. Jag ser fram emot att samarbeta med dig i fortsättningen.

 

Kilde: http://alazerius.wordpress.com/2011/03/18/man-maste-fa-saga-sanningen-intervju-med-anders-mathiesen/#more-4604

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...