Gå til innhold

Hva er dette anlegget verdt? (skal selges)


Anbefalte innlegg

Har følgende surround anlegg som vurderes selges, og lurer i den forbindelse om noen her vet hva jeg kan få for dette:

 

Er en del år siden jeg kjøpte dette og mener det er rundt 12 år siden.

 

Reciever:

Sony STR DB940 5x100W

 

Høytalere:

Front: 2x Jamo X3M10

Center: Jamo (usikker på benevnelse)

Sub: 10" Aktive sub. (usikker på effekt)

Jamo bakhøytalere (usikker på benevnelse)

 

Alt fungerer som det skal.

 

Kanskje litt ullen beskrivelse, men håper det er nok til at noen her forstår hva det er snakk om.

 

Er skikkelig god trøkk i anlegget, og det eneste jeg har sammenlignet det med er ett 5.1 system fra Bose som selges på Elkjøp for rundt 5.000,-

Etter min mening så er det langt bedre trøkk i mitt annlegg... lydkvalitet vet jeg desverre lite om da jeg ikke er noen lydfrik.

 

Under har jeg hentet bilder fra nettet som gir dere en indikasjon på hvordan det ser ut:

 

Jamo X3M 10:

cp9525_P2070472.JPG

 

Sony STR DB940:

DSC00412.jpg

 

70950167_3-Digital-AudioVideo-Control-Center-Sony-STR-DB940-Fotografia-Imagem-Som.jpg

 

Jamo Center høytaler:

spkrJamoC%20tr-001.jpg?et=y6PlD7iyiRkeFd16llSt%2Cw&nmid=13148810

 

Jamo Bak høytalere:

51A%2Bomx8ylL.jpg

 

Jamo Aktive Sub:

SUB200B.jpg

 

Noen her som vet hva man kan får for ett slikt annlegg i dag hvor alt som kan kjøpes er langt mindre i størrelse og kanskje mer hendig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel redd for at det ikke er mye å hente ved salg av dette... men jeg vet bare at det kostet rundt 30.000,- da jeg kjøpte det. Men det er jo som sagt noen år siden, og det er vel spesielt recieveren som var top of the line den gangen.

 

Uansett.. setter pris på fler tilbakemeldinger...

 

Men siden man får ett nytt annlegg fra Elkjøp med omtrent like god lyd og en brøkdel av størrelsen for rundt 5.000,- så sier det seg vel kanskje selv at det er bedre å bruke dette i garasjen enn å ta jobben med å selge det for slikk og ingenting.

 

Vil uansett bare ha en indikasjon på hva det kan være verdt, så får jeg ta det derfra :)

Lenke til kommentar

Det har seg nok desverre slik at mye har skjedd på hjemmekinofronten på de 12 årene du har hatt anlegget. Jeg ville heller oppgradert gradvis, forsterkern får du vel kanskje solgt for 500,-kr . Slike ting har blitt mer eller mindre forbruksvare og man får jo kjøpt en GOD surroundreceiver fra noen få lakser og oppover.

Lenke til kommentar

Det har seg nok desverre slik at mye har skjedd på hjemmekinofronten på de 12 årene du har hatt anlegget. Jeg ville heller oppgradert gradvis, forsterkern får du vel kanskje solgt for 500,-kr . Slike ting har blitt mer eller mindre forbruksvare og man får jo kjøpt en GOD surroundreceiver fra noen få lakser og oppover.

Nå skal ikke jeg oppgradere hjemmekinoanlegget eller evt. kjøpe no nytt. Jeg vil helsst kvitte meg med det da det tar ganske stor plass, men hvis ikke jeg får mer enn rundt 1000-lappen for det så bruker jeg det heller i garasjen eller evt. kaster det på dynga.

 

Kommer ikke til å ta på meg jobben med å pakke/sende dette for en ussel 1000-lapp. Da vil jeg heller skru det i stykker eller evt. kaste det på dynga. hehe...

 

Men er jo greit... da har jeg vertfall fått en indikasjon på hva det er verdt, og svaret var jo egentlig at det ikke er verdt noe som helst, hvis man tar jobben med pakking/frakt med i prisen.

 

Men var vel forberedt på at det ikke var verdt stort mer :)

Ganske synd egentlig, for det er skikkelig god trøkk i anlegget, men det er jo også ganske stort og tungt. Bare recieveren mener jeg veier rundt 15 kg... (hvis jeg ikke tar helt feil). Den er vertfall grusomt tung.

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva "ES" er, da jeg på langt nær har hengt med i utviklingen hva HIFI anngår... men samme får det være.

 

Tror nok jeg beholder annlegget, og skulle det være noen her som ville kjøpe denne pakka for 2.000 (ferdig pruta, og henta) så send meg en PM :)

 

Hvis ikke så kommer jeg nok bare til å bruk det i garasjen eller evt. gi det bort til mitt 10-årige søskenbarn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...