Gå til innhold

Hjemmekino til film og spilling


Anbefalte innlegg

Hei!

 

HAr planer om å kjøpe ny hjemmekino og er derfor ute etter tips og erfaringer fra dere =)

 

Har planer om å bruke mellom 5-10K, helst ikke mer 10K ihvertfall.

 

-Ikke store høytalere

-Grått er ut =P

-Ingen innebygget Blu-ray

 

Det skal brukes til både film og spilling (PS3). Vil selvsagt ha mange tilkoblingsmuligheter.

 

Håper dere har noen gode tips, på forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil foreslå Jamo S606 HCS3. Det er en 5.0 pakke med slanke, stilige høyttalere som spiller bra på alle områder i denne prisklassen. Onkyo 608 vil nok klare å drive dem bra og har en rekke tilkoblingsmuligheter.

 

Dette blir akkurat 10k på soundgarden. Men du kan spare en del tusenlapper på å bestille fra andre steder.

Komplett.no selger recieveren for 2500: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594837

Elkjøp selger høyttalerne for 4000: http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/loskomponent/pakkelosning/S606HCS3HGB/jamo-s606-hcs3-hoyttalerpakke

 

Da får du plutselig råd til en dugelig sub også innenfor prisrammen din, inkludert frakt og kabler. Høyttalerne fås også i dark apple hvis svart/pianolakk også er ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden du ville ha litt flere anbefalinger, her er testen av Jamo-pakken (inkl. sub) fra bladet Hjemmekino nr 4 2010. HCS3 (pakken anbefalt over) er uten sub, noe jeg ville foretrukket da sub-en som følger med i HCS6-pakken ikke holder samme standarden som resten av settet. Jeg ville heller spart til en skikkelig sub på et senere tidspunkt.

 

Jamo HCS 6:

En gedigen overraskelse

Jeg vet ikke helt hva det er, men vi blir stadig overrasket over hvor mye og god lyd Jamo for tiden klarer å levere.

 

Denne pakken består av høyttalere som er solid bygget, med tunge kabinetter og god finish. Skal man først ha gulvstående høyttalere er de faktisk også ganske stilige og har et ganske lite fotavtrykk.

De har en imponerende bestykning med et ekstra bass-element også i siden på fronthøyttalerne. Subwooferen har en åttetommer på innsiden av kabinettet.

 

Stereo

Disse høyttalerne utmerket seg med en veldig ryddig lyd. Det er få resonanser som gjør at høyttalerne slipper igjennom veldig mye detaljer, og det er god tyngde i bassen. Det ekstra elementet i siden på høyttaleren gir også uvanlig god tuyngde i mellombassen. Det mangler litt oppløsning i de dypere frekvensene, men Jamo imponerer med et stort og fyldig lydbilde. Bassen er litt myk, og snill, men er allikevel brukbart kontrollert. Klangbalansen er nøytral og høyttalerne er veldig lette å like. De gulvstående høyttalerne har en passe avbalansert diskant, avslappet dynamikk og en akkurat passe energisk mellomtone.

Totalinntrykket er at dette er bra, og for avspilling av musikk er dette veldig mye og god lyd for pengene.

 

Kino

Her smeller det så det holder! Dialogen er god, dynamikken er strålende til prisen, og underholdningsfaktoren er meget høy!

Senterhøyttaleren virker litt liten, men den henger imponerende godt med selv om vi spiller ganske høyt. Subwooferen sliter litt mer, men det er ikke annet å vente i vårt store kinorom.

Jamo setter opp et veldig stort lydbilde med høyt engasjement og masse hjemmekinounderholdning. Det freser og smeller, og det er morsomt å se film! Selv scener vi har sett 100 ganger blir spennende igjen. Det er både uvanlig og interessant.

Dialogen er god, naturlig og realistisk, og det blir klart for oss at hvis vi klarer å finne en god forsterkerkombinasjon her har vi en potensiell kjempeløsning for hjemmekinoen.

 

Konklusjon

Jamo spiller både musikk og film så vi knapt er i stand til å tro det i denne prisklassen. Vi lar oss imponere av høyt engasjement og høy underholdningsfaktor. Det finnes heller ikke en eneste komplett pakkeløsningen i universet som kan matche dette! Nå blir jobben å finne en receiver som kan yte Jamo sine lydmessige egenskaper full rettferdighet.

Edit: De fikk forresten terningkast 6. Det samme fikk Onkyo 608.

Endret av pro_odeh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okey, det virker som folk er enig i at dette er et bra sett =), og onkyo 608 vil gå bra sammen med dette(?). Om jeg kjøper dette, noen tips til sub ?hvor mye vil en god sub koste meg ?

 

EDIT: Finnes Receiveren i sort ? ikke livsviktig, men hele setupen min er sort =P

Endret av Libra1988
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...