Gå til innhold

Fotografi av din partner er smertedempende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

liker ikke helt at det har blitt så mange tabloidsaker som er heller løselig relatert til fotofaget på akam de siste ukene... på tide å se seg om etter ett nytt nettsted om man er mer interessert i det å ta bilder. Noen tips? er jevnlig innom dpreview, men der er det stort sett 100% utstyrsfokus og en eller annen guide/artikkel en gang i halvåret...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, foto.no har mye bra :) layouten på forsiden deres er dog håpløst rotete (ett resultat av lite innflytelse fra datafolk?), så jeg venter på det ukentlige nyhetsbrevet for å få oversikten over hva de har publisert siste uke og gå inn på de artiklene jeg synes virker interessante.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, dette burde vel egentlig ikke komme som noen bombe. Smerte i seg selv er jo psykisk, så å stimulere hjernen med noe godt vil få deg til å tenke på andre ting enn at du har vondt.

Smerte er overføring av elektroniske impulser oppfattet av reseptorer i hjernen, og elektriske impulser var ganske fysiske sist jeg sjekket. :p
Lenke til kommentar

liker ikke helt at det har blitt så mange tabloidsaker som er heller løselig relatert til fotofaget på akam de siste ukene... på tide å se seg om etter ett nytt nettsted om man er mer interessert i det å ta bilder. Noen tips? er jevnlig innom dpreview, men der er det stort sett 100% utstyrsfokus og en eller annen guide/artikkel en gang i halvåret...

 

Helt enig, veldig mye tynt stoff i det siste.

Lenke til kommentar

Helt enig, veldig mye tynt stoff i det siste.

Problemet er vel ikke at disse lettvekts-artiklene dukker opp i ny og ne. Det er vel heller et savn at det ikke dukker så mye annet nyttig i tillegg.

 

jeg vet ikke om det har med sammenslåingen av Edda og #hvem andre egentlig?#, eller om det er den elendige frilanssavtalen som skremmer folk unna.

 

Jeg har hatt planer om å skrive et par ting, men har ikke hatt hverken ork eller kapasitet det siste året.

Lenke til kommentar

At dette er tynt stoff som ikke hører hjemme på akam.no er jeg uenig i. Som foto-entusiast er jeg selvsagt svært interessert i teknisk stoff - men minst like viktig som utstyr og hjelpemidler, er historiene vi skal fortelle med dette utstyret.

 

Synes akam har en fin blanding av foto / om foto. Synes ikke de skal forandre på noen ting,.

Lenke til kommentar

hovedhistorien her er "man blir glad av å se på bilder av ting man liker". Jeg syns ikke det har den fjerneste tilknytning til det å ta bilder - hverken på ett teknisk, estetisk eller kunstnerisk/episk plan. Psykologi eller psykisk helse er det nærmeste relevante fagfeltet til denne kuriosa-historien.

 

Samme gjelder denne artikkelen - "Politimann som ikke kan å bruke photoshop brukte det likevel. Resultatet ble ikke som han hadde håpet." sliter litt med å få den helt store sensasjonsfølelsen her...

Lenke til kommentar

hovedhistorien her er "man blir glad av å se på bilder av ting man liker". Jeg syns ikke det har den fjerneste tilknytning til det å ta bilder - hverken på ett teknisk, estetisk eller kunstnerisk/episk plan. Psykologi eller psykisk helse er det nærmeste relevante fagfeltet til denne kuriosa-historien.

 

Samme gjelder denne artikkelen - "Politimann som ikke kan å bruke photoshop brukte det likevel. Resultatet ble ikke som han hadde håpet." sliter litt med å få den helt store sensasjonsfølelsen her...

Hva er galt med å se på andre sider av fotografiet enn det tekniske, estetiske og kusnteriske. Jeg synes det er fint å få innblikk i hvordan fotografi, bilder og relatert teknologi brukes/misbrukes i samfunnet generellt.

 

Som jeg har sagt før, så synes jeg at det mange som har lett for å sutre når det dukker opp artikler/pressemelding som ikke omhandler det de ønsker. Akam har etterlyst mere stoff, så hvorfor ikke bruke litt tid på å lage noen gode artikler da. Og så tjener dere litt penger i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...