Gå til innhold

Hvorfor skapte gud alt i hop?


Anbefalte innlegg

Dersom vi går ut i fra at Gud, (la oss ikke henge oss opp i nøyaktig hvilken gud, eller om det var flere av de) skapte hele universet, hvorfor gjorde han/hun/det dette?

Fordi dette var den beste forklaringen for de som skrev all verdens bibeler klarte å drømme opp på den tiden, men den begrensede kunnskapen de hadde om verden.

 

Gud har ikke skapt noen verdens ting annet enn i hodene til folk....

 

Hadde bibelen (de fleste av dem) blitt skrevet i dag ville den hatt med helt andre ting og undre enn det de klarte å komme opp med for lenge siden. Se på "bibelen" til scientologene, som har en ond fyr som sprengte noen enda ondere med atom bomber her på jorden for lenge siden og lignende sci-fi vissvass. Dette ble drømt opp av en kar som ikke klarte å livnære seg ved å publisere dårlige scifi fortellinger og derfor overførte hele dritten til en "religion" som han etterhvert tjente seg søkkrik på fordi verden har duster som er dumme nok til å tro på dette vissvasset han presenterte. Men han holder seg i det minste til viten som er av moderne opprinnesle og ikke gamle jernalder anekdoter som brennende busker også videre, som sikkert imponerte ræva av folk den gangen dette ble skrevet, men som i dag står frem som heller latterlige...

 

Er det noen som virkelig tror at en gud ville laget seg en bok med så store hull og selv motsigensler som de du finner i allverdens bibeler? Riktig nok er det første utgaven vi snakker om for de fleste av disse gudene, men allikevel... Det er snakk om en allmektig gud her og ingen Knausgård, så en skulle vel forvente en LITT høyere standard på verket....

 

Rest assured, all verdens guder har aldri skapt noe som helst så langt ihvertfall, så dette blir bare å tro på forskudd... og det er det ingen vits i...

 

Om jeg forstår trådstarter rett, så er det ikke om det finnes en gud han lurer på, eller om Bibelen er sann eller ikke. Det finnes nok av tråder på dette forumet så tar opp akkurat det. Så jeg foreslår at du, og de andre med lignende poster, prøver å misjonere en annen plass i stedet. :)

 

Til trådstarter: Det er et spørsmål jeg har stilt meg selv mange ganger. Jeg vet bare at hvis jeg hadde vært en forsker, med verktøy tilgjengelig til å lage mitt eget lille univers, hadde jeg definitivt gjort det, om ikke annet enn for nysgjerrighetens skyld. Det må være dritkult å bare observere utviklingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom vi går ut i fra at Gud, (la oss ikke henge oss opp i nøyaktig hvilken gud, eller om det var flere av de) skapte hele universet, hvorfor gjorde han/hun/det dette?

 

Hvorfor det ble skapt er ukjent og det kan ha ekstremt lange røtter som går tilbake veldig lang tid, det blir veldig spekulativt å svare på det.

 

Men den guden jeg vet eksisterer, han skapte alt i universet slik at du ikke kan "reverse engineere" det, ett uttrykk brukt i dataverdenen. Han skapte alt sammen mystisk, han er også ett stort mysterium og ingen har noen gang sett Gud, men han er der. Og hvorfor han gjemmer seg vet jeg ikke, jeg bare vet at han ikke levner noen spor noen plasser, det er derfor det er så mange ateister som går seg vill, sporene han har lagt er del av mysteriet som han laget. Det er bevisst skapt slik, for han ønsker å forbli ett mysterium, han er jo Gud tross alt.

Lenke til kommentar
Men den guden jeg vet eksisterer, han skapte alt i universet slik at du ikke kan "reverse engineere" det

 

Jeg tør ikke engang spørre om hvordan du vet det... ;)

 

Vi vet allerede hvordan universet henger sammen. Vi vet også at det ikke var noen gud som satte det igang. Videre kunne man, med nok maskinkraft, simulere et helt univers.

Lenke til kommentar

 

 

Om jeg forstår trådstarter rett, så er det ikke om det finnes en gud han lurer på, eller om Bibelen er sann eller ikke. Det finnes nok av tråder på dette forumet så tar opp akkurat det. Så jeg foreslår at du, og de andre med lignende poster, prøver å misjonere en annen plass i stedet. :)

Hvorfor skapte gud alt i hop var spørsmålet og jeg prøvde å svare på det... Hva er ditt problem egentlig?

 

 

 

Til trådstarter: Det er et spørsmål jeg har stilt meg selv mange ganger. Jeg vet bare at hvis jeg hadde vært en forsker, med verktøy tilgjengelig til å lage mitt eget lille univers, hadde jeg definitivt gjort det, om ikke annet enn for nysgjerrighetens skyld. Det må være dritkult å bare observere utviklingen.

Du svarer jo ikke på spørsmålet,.... Hvorfor svarer du ikke konkret og konsist på spørsmålet trådstarter lurer på? Hvorfor all denne unnaluringen? Hvis du ikke kan svare konsist så trenger du ikke å svare, dette forumet har nok av unna lurer svar på dette spørsmålet....

 

Ser du hvor dumt det blir å svare slik du gjør? Pluss å påstå at andre gjør det samme?

Lenke til kommentar

 

 

Om jeg forstår trådstarter rett, så er det ikke om det finnes en gud han lurer på, eller om Bibelen er sann eller ikke. Det finnes nok av tråder på dette forumet så tar opp akkurat det. Så jeg foreslår at du, og de andre med lignende poster, prøver å misjonere en annen plass i stedet. :)

Hvorfor skapte gud alt i hop var spørsmålet og jeg prøvde å svare på det... Hva er ditt problem egentlig?

 

Beklager hvis jeg var litt overdrevent kvass, det var ikke meningen. Det kan hende jeg missforstod posten din, men for meg så det ut som om du kun var interessert i å argumentere for at det ikke finnes en gud i utgangspunktet (hverfall ikke bibelsk), noe som indirekte undergraver spørsmålet trådstarter stiller. Jeg irriterer meg grønn av overivrige gutter som på død og liv skal hive seg inn i enhver religiøs diskusjon, samme hva som diskuteres, for å fortelle folk hvor dumt det er å tro (spesielt hvis du er kristen). Men som sagt; det kan hende jeg missforstod, og da beklager jeg.

 

Du svarer jo ikke på spørsmålet,.... Hvorfor svarer du ikke konkret og konsist på spørsmålet trådstarter lurer på? Hvorfor all denne unnaluringen? Hvis du ikke kan svare konsist så trenger du ikke å svare, dette forumet har nok av unna lurer svar på dette spørsmålet....

 

Ser du hvor dumt det blir å svare slik du gjør? Pluss å påstå at andre gjør det samme?

 

Jeg ser ikke helt hva som er i veien med svaret mitt. Hva synes du er det riktige konkrete og konsise svaret i denne sammenhengen da (sett ut i fra det scenarioet at det finnes en gud som faktisk har skapt universet)? Ikke noe fientlig spørsmål. Jeg bare lurer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...