Gå til innhold

Dissing av Nokia ;)


JZA

Anbefalte innlegg

jeg har hatt først ericsson så moterola så nokia, har altid likt nokia best men nå som jeg fikk SL55 siemens i dag så er nokia bare noe drit o forhold til siemesn syns jeg :p

 

Bare vent til du oppdager alle feilene med din kjære SL55. Tror de trenger en kraftig software oppgradering.

 

ha ha, hittil har jeg ikke støtt på noe, telefoene er bare helt RÅ!

det eneste som er - som jeg syns er bateriet men det kan jeg leve med!

SL55 er en super mobil! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokia har set standarden for mobil telefonar. Dei var først ute med billeg telefonar som var små og lette hadde ringetonar bildebeskjedar logoar og grafiske display. Det er berre synd at det ikkje held lenger. Det er lenge sidan nokia har funne på noko nytt. No er det SE som styrer dansen. Dei har den siste tida komme med Blåtann, skikkeleg mms, joystick, høgtalar telefonar, mophun osb. Nokia er ikkje lenger dei som kjem med dei nye viktege framstega. Men heller tek små steg og bygger vidare på det. Sidan T68i kom har ericsson vore kongen på haugen. No får dei konkuranse av både siemens og qTec. Nokia heng framleis litt etter men sel framleis mest mobilar på grunn av det gode rykte dei skapte seg mot slutten av 90 talet. Tenkjer då på 3210. Det som er komme etter på av billege nokia mobilar har vore 3210 lookalikes. 3310, 3330, 3410, 3510 og 3510i. Dette er telfonar som bygger på grafisk display og ringetonar. I staden for å lagen noko nytt og revolusjonerande slik me veit dei kan og har gjort før. Greit fleire av 3210 lookalikes ane har java men det held heller ikkje lenger. Me må få sjå moko nytt Nokia. Me veit at de kan.

Lenke til kommentar

Er ikke enig i at Nokia har satt standarden og er i allefall ikke enig i at SonyE setter standarder nå. Er Siemens som har vært først med de fleste av de funksjonene brukerne liker.

 

Siemens var først med fargedisplay

Siemens var først med WAP

Siemens var først med java

Siemens var først med MP3

 

Du skriver at SonyE har vært kongen på haugen siden T68i kom, men det er jo helt feil. Ericsson var bra inntil de kom med T68 og siden har selskapet tapt andeler hele veien. Ikke bare på grunn av at T68/T68i var en problemmobil til gangs, men også på grunn av feil-satsinger i firmaet.

Lenke til kommentar
Er ikke enig i at Nokia har satt standarden og er i allefall ikke enig i at SonyE setter standarder nå. Er Siemens som har vært først med de fleste av de funksjonene brukerne liker.

 

Siemens var først med fargedisplay

Siemens var først med WAP

Siemens var først med java

Siemens var først med MP3

 

Du skriver at SonyE har vært kongen på haugen siden T68i kom, men det er jo helt feil. Ericsson var bra inntil de kom med T68 og siden har selskapet tapt andeler hele veien. Ikke bare på grunn av at T68/T68i var en problemmobil til gangs, men også på grunn av feil-satsinger i firmaet.

 

du har nok rett der molna!

Jeg husker enda siemens c10 å siemens s25!

Lenke til kommentar

Har bare hatt ericsson (688, t65) og nokia telefoner (3110,7110)

Telefonen har funka som bare det, bortsett fra at begge nokia telefonene

har etterhvert fått problemer med dårlig kontakt mellom batteriet og telefonen (slår seg av osv.)

 

Mest imponert er jeg over t65'en som jeg overtok etter at kona var litt uheldig....

Hun glemte mobilen i ei jakke, slengte den i vaskemaskinen og

der lå den i en drøy time (full forvask og sentrifuge m.1300 omdreininger..)

 

Tok den ut, tørka den noen timer, og forsøkte så å slå den på.

Noen striper i displayet, og 8 tasten hadde tatt kvelden, ellers ingen

andre problemer.

 

Meget imponert ...

Lenke til kommentar
remy5: overLoad lyger bare for å skape debatt :-?

 

Hadde det vært problemer med SL55 hadde i allefall jeg visst om det, men det er selvsagt bare oppspinn.

 

Da får du ringe min lokale elkjøp butikk. Spør hvor mange de har solgt og spør hvor mange de har fått i retur. De har blant annet et uvalg av B-vare telefoner (telefoner som var kommet i retur) og blant de 10 som lå der var 3 SL55 på lørdag.

Lenke til kommentar
Fatter ikke at dere disser Nokia,SE er f... ikke mye bedre! Har hatt flere SE`r og jeg likte de IKKE! Fatter ikke hvorfor de ikke kan sette inn litt større/raskere CPU`r,smsen til SE har aldri vært bra og kommer heller ikke til å bli det ser det ut som :roll: Har allltid vendt tilbake til Nokia jeg. Siemens har jeg aldri vært borti så om den er bra kan jeg ikke svare på.

 

 

Vis livet ditt er SMS... så bør du komme deg på avrusingsklinikk for SMS-Avhengie.

 

SE har da bra SMS, vis du synes den er treig (t610 eg tester på nå) så er du avhengig.

Lenke til kommentar

Har hatt et Motorola slagvåpen helt fram til 3310 kom, som jeg kjøpte med en gang og hatt helt frem til nå. Kun mista en linje i displayet, og det er ikke ille :) Den har vært våt, og både så varm og så kald at skjermen har gråa ut. Kasta i bakken så batteribiter og deksel-splinter har flydd, men den fungerer faktisk fremdeles. Men nå er det på tida å bytte batteri for 3. gang og det gidder jeg ikke, så jeg har bestilt en t68i. Ikke ****** om jeg skal ha no polyfoniske ringelyder :)

 

Eller forresten, den har hatt noen flere problemer."Sist gang" jeg mista besinnelsen og kasta den i bakken, løsna det noe inni der (bak det lille lokket helt øverst, bakpå.) Knakk opp og lokket og dytta biten på plass. Før reparasjonen var det heavy knitring mens jeg snakka, men etter så har det egentlig ikke blitt bedre. knitringa er borte, men noen ganger mottar den ikke samtaler, eller at den ringer, men ingen lyd, også kan det ta lang tid før meldinger blir levert.

 

Men jeg innser at jeg har nok vært heldig, og fått ett gull-eksemplar. Kanskje det er en underklokka sånn der "hoppe og søle på"-mobil? :)

 

Skal bli gøy å prøve noe annet, har hatt et lite inntrykk av at Nokia har surfet på markedsføringsavdelingen sin den siste tida.

Lenke til kommentar
Er ikke enig i at Nokia har satt standarden og er i allefall ikke enig i at SonyE setter standarder nå. Er Siemens som har vært først med de fleste av de funksjonene brukerne liker.

 

Siemens var først med fargedisplay

Siemens var først med WAP

Siemens var først med java

Siemens var først med MP3

 

Du skriver at SonyE har vært kongen på haugen siden T68i kom, men det er jo helt feil. Ericsson var bra inntil de kom med T68 og siden har selskapet tapt andeler hele veien. Ikke bare på grunn av at T68/T68i var en problemmobil til gangs, men også på grunn av feil-satsinger i firmaet.

 

du har nok rett der molna!

Jeg husker enda siemens c10 å siemens s25!

 

Er vel litt å ta i å si at S25 er en telefon med fargedisplay, det blir litt per definisjon. Blir liksom det samme som å si at Nokia 2110 hadde sms. Noe den forsåvidt hadde, men ikke var noen vits i å bruke.

Lenke til kommentar
Nokia har set standarden for mobil telefonar. Dei var først ute med billeg telefonar som var små og lette hadde ringetonar bildebeskjedar logoar og grafiske display. Det er berre synd at det ikkje held lenger. Det er lenge sidan nokia har funne på noko nytt. No er det SE som styrer dansen. Dei har den siste tida komme med Blåtann, skikkeleg mms, joystick, høgtalar telefonar, mophun osb. Nokia er ikkje lenger dei som kjem med dei nye viktege framstega. Men heller tek små steg og bygger vidare på det. Sidan T68i kom har ericsson vore kongen på haugen. No får dei konkuranse av både siemens og qTec. Nokia heng framleis litt etter men sel framleis mest mobilar på grunn av det gode rykte dei skapte seg mot slutten av 90 talet. Tenkjer då på 3210. Det som er komme etter på av billege nokia mobilar har vore 3210 lookalikes. 3310, 3330, 3410, 3510 og 3510i. Dette er telfonar som bygger på grafisk display og ringetonar. I staden for å lagen noko nytt og revolusjonerande slik me veit dei kan og har gjort før. Greit fleire av 3210 lookalikes ane har java men det held heller ikkje lenger. Me må få sjå moko nytt Nokia. Me veit at de kan.

 

Hvis vi skal snakke om innovative mobiler måtte vel min kjære Panasonic GD92 ha det meste av funksjoner, er ikke alle telefoner som har dem den dag i dag en gang. Den hadde farger i dispalyet, ved forskjellige led. T9-ordliste og polyfoniske ringetoner. Individuelle innringergrupper. Mulighten for å ta opp en hvilken som helst lyd, å bruke den som ringetone :) Høyttalerfunksjon, som fungerer minst like bra som på min S55.

Lenke til kommentar

Er vel litt å ta i å si at S25 er en telefon med fargedisplay, det blir litt per definisjon.

 

S25?

Siemens hadde 2 fargemobiler før S25 kom, nemlig S10 og SL10. Klart et display med 4 farger er fargedisplay, hva skal man ellers kalle det?

 

Bare så synd at ikke Nokia og Ericsson fulgte Siemens da.... da hadde nok displayteknologien kommet mye lengre idag :roll:

Lenke til kommentar

Er vel litt å ta i å si at S25 er en telefon med fargedisplay, det blir litt per definisjon.

 

S25?

Siemens hadde 2 fargemobiler før S25 kom, nemlig S10 og SL10. Klart et display med 4 farger er fargedisplay, hva skal man ellers kalle det?

 

Bare så synd at ikke Nokia og Ericsson fulgte Siemens da.... da hadde nok displayteknologien kommet mye lengre idag :roll:

 

Et fire-toners display med forskjellige nyanser av hvitt, grått og svart ? :wink:

Lenke til kommentar
Jeg vet at det ikke er rapportert nevneverdige problemer med SL55 så det vrøvlet ditt er det bare du selv som tror på.

 

Dessuten, B-varer er ikke mobiler med feil, det er mobiler som kunder har byttet mot andre mobiler eller penger.

 

Jobber du for Siemens eller har du en slik telefon selv siden du tar deg så nær? Jeg sier jo bare hva andre som har kjøpt sier. Jeg har bare testet den selv ca 10 min.

 

Og når folk leverer tilbake telefonen så er det fordi de var misfornøyd med den.

 

Dama til en kompis har denne også, og hun skal også levere den tilbake, så da blir det en til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...