Gå til innhold

Snakkende telepati


Anbefalte innlegg

Jeg skal se ferdig hele foredraget før jeg drar min foreløpige konklusjon :) Da moren min døde opplevde søsteren min at hun bråvåknet og følte et "popp" i hodet. Et annet eksempel er at exen min holdt på å brenne inn da hun sov for omlag 10 år siden. I samme øyeblikk ringte moren og vekket henne fordi hun følte at "det var noe galt". Hadde ikke det skjedd så hadde hun brent inne fordi hun var dritings. Slike ting er jeg rimelig åpen for, men jeg mener dette har med noe annet enn "snakkende telepati" å gjøre. Heller mer med intuisjon å gjøre, noe vi alle har i oss. Men igjen, vi liker å legge vekt på slike treff. Om det så er helt tilfeldig så legger vi likevel mer vekt på det. Jeg stiller meg litt åpnere for slike ting, men jeg tror uansett ikke på noe direkte kommunikasjon i form av språk mellom mennesker.

 

Ellers virker det som om enkelte har evnen til å føle det andre føler. Og der tror jeg kanskje man er inne på noe. Dette stiller jeg meg langt mer åpen for. F. eks om noen er glad, sint eller deppa så har ihvertfall jeg en merkelig greie med at jeg føler det den andre føler. Der igjen kan det ha med at man plukker opp diverse stoffer(lukter etc) som andre mennesker sender ut, eller at man ubevisst leser andres ansiktsuttrykk som igjen påvirker stoffer i vår egen kropp, som igjen påvirker hvordan vi føler noe. Men jeg kan ikke dra noen konklusjon basert på hva jeg sanser, fordi jeg sanser det som hjernen min presenterer for meg. Og derfor kan jeg aldri være sikker på hva som faktisk gjør at hjernen sender de signalene til "jeg"et mitt. For meg høres det plausibelt ut, men det er absurd feil å dra en konklusjon basert på tro.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I samme øyeblikk ringte moren og vekket henne fordi hun følte at "det var noe galt".

 

Det første jeg tenker når jeg hører om sånt, er: har hun ringt henne før fordi hun følte at "det var noe galt"? I så fall hva var tilfellet de ulike gangene hun ringte pga. av en slik følelse, hvor ofte ringer hun, osv.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Nettopp, det er da slike ting som gjør at jeg stiller meg svært skeptisk til slike ting. Fantastiske treff er helt vanlige, rent generelt. Men vi legger mer vekt på de gangene treffene faktisk inntreffer.

Edit: Hun har ikke pleid å ringt fordi hun har følt at det var noe galt. Vi var sammen i 7 år og jeg husker ikke at hun ringte noen ganger av slike ting egentlig.

 

Men jeg har jo selv også opplevd merkelige ting som kan virke for fantastisk for at det kan være tilfeldig. Likevel er det sannsynligvis tilfeldig. F. eks at man tenker på en person og samtidig så ringer vedkommende til deg. Da får man en følelse av at det skjedde noe der. Selv om det sannsynligvis bare var tilfeldig.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Når jeg tenker på den ringehistorien, så tenker jeg at det også er veldig enkelt for den som ringte (moren), å i ettertid lure seg selv til å tro at hun trodde noe var galt, når hun egentlig bare ringte for å høre hvordan det sto til. Blir man spurt av andre i ettertid om hvorfor man ringte, tror jeg man har lett for å gå fra "Jeg følte bare at jeg burde ringe" til "Jeg hadde følelsen av at noe var galt, så jeg følte bare at jeg burde ringe", og også overbevise seg selv om dette.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Alle er 1. Alle kan men litt trening "føle" seg inn på ett svar bare ved å tenke på det. Kommuniserer i stillheten "snakker" ofte høyere enn å bruke ord i seg selv. Man kan enkelt stille ett spørsmål i hodet og så få umiddelbart svar. Ikke alle kan tolke disse svarene fordi de ikke har kontakt med det som er alle. Kjernen til alt. Det trengs bare litt trening på å føle seg inn på riktig bølge, og alle kan det! Må bare tenke riktig. Alle er forskjellige i det som er riktig. Hvis man ser på det beviste som havet, er alle tildelt en dråpe hver, men alt vannet kommer fra en plass og samme plass henger sammen med alle de andre dråpene. Slik fungerer det er telepatisk kommunikasjon. Alt og alle henger sammen og kan derfor bevist eller ubevist snakke sammen uten å si ett ord. Og følesene indikerer hva svaret er.

Lenke til kommentar

Alle er 1. Alle kan men litt trening "føle" seg inn på ett svar bare ved å tenke på det. Kommuniserer i stillheten "snakker" ofte høyere enn å bruke ord i seg selv. Man kan enkelt stille ett spørsmål i hodet og så få umiddelbart svar. Ikke alle kan tolke disse svarene fordi de ikke har kontakt med det som er alle. Kjernen til alt. Det trengs bare litt trening på å føle seg inn på riktig bølge, og alle kan det! Må bare tenke riktig. Alle er forskjellige i det som er riktig. Hvis man ser på det beviste som havet, er alle tildelt en dråpe hver, men alt vannet kommer fra en plass og samme plass henger sammen med alle de andre dråpene. Slik fungerer det er telepatisk kommunikasjon. Alt og alle henger sammen og kan derfor bevist eller ubevist snakke sammen uten å si ett ord. Og følesene indikerer hva svaret er.

Kanskje snakke litt mindre med deg selv, være seg det høyt eller inne i hodet, hadde vært en god plan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har problemer med å tyde hva det er du skriver.

Det jeg refererte til, var at innlegget ditt var veldig meningsløst og uten innhold, og derfor ikke vits å skrive i en forumtråd som har vært "død" siden 4 juni 2011.

 

Må også innrømme at jeg hittil ikke har hørt noe om "snakkende telepati" i media. Ikke vanlig telepati heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...