Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvilke egenskaper av kjæreste er viktige?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å spørre - hva er mest viktig for dere når dere skal bygge forhold? Hvilke kvinners egenskaper er mest viktige for norske menn? Hvilke menns egenskaper er viktige for kvinner? Hva er deres absolutt krav til kjæreste, noe som er helt nodvendig til at forhold kunne utvikle seg? Hva kan dere tåle og unnskylde? Hva er helt uakseptabelt?

Endret av forglemmegei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

* Ærlighet

* Trofasthet

* Gjensidig respekt

* At han vet hva han vil

* At han er selvstendig

* Klokhet/intelligens

* Å fortsatt kunne elske hverandre etter en krangel

* Han/vi må kunne snakke om følelser sammen; med andre ord, er god kommunikasjon utrolig viktig

* Vi må kunne jobbe oss bra sammen gjennom dårlige tider i forholdet

* God personlighet

* Sjarmen og utstrålingen som kommer av selvtilliten hans

* Begjær

* Romantikk

* Bra utdanning/jobb (hvis noen skulle misforstå: nei, det er ikke slik at jeg ønsker å være en hjemmeværende husmor mens far står for all økonomi og forsørgingen. Jeg har min lidenskap og som jeg brenner for, som jeg ønsker å jobbe med i fremtiden, men hvis han har en god jobb i tillegg til disse kvalitetene, så er det bare et stort pluss).

 

Jeg er nok kresen på menn og forelsker meg ganske sjeldent, men alle disse kvalitetene ovenfor, setter jeg enormt stor pris på. De overgår helt klart det ytre!

 

Alle forhold har sine oppturer og triste nedturer med usikkerhet og frustrasjon, og man kan ikke forvente at alt er rosenrødt hele tiden, så mye av tingene jeg har nevnt, er ganske viktig for å få et forhold til fungere! - Så det handler absolutt ikke om Mr. Right eller ei, hvis noen skulle få inntrykk av det.

 

Utroskap er selvsagt helt uakseptabelt. Jeg forlater ham på sekundet hvis han går bak ryggen min én gang. Da er det ingenting mere å snakke om. Det finnes ingen unnskyldninger for utroskap. Bye bye, ex.

Endret av Frk. Snasen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sier meg delvis enig med Frk. Snasen, dog høy utdanning er ikke så viktig for meg, det er viktigere at hun liker det hun driver med. Jeg tjener såpass greit med penger at jeg kan brødfø en familie alene, men å ha en slik kuet husmor er også uaktuellt, hun må gjøre noe. Dessuten tror jeg ikke på at det er spesielt bra for barn å ikke ha samvær med andre barn før de begynner i skolen

 

Fysisk nærhet og fysisk kommunikasjon er og viktig, jeg er en "doer" ikke en "talker", og VISER at jeg er glad, og VISER affeksjon, med fysiske kjennetegn/handlinger, ikke å sitte å snakke om det

 

Utroskap er det nulltoleranse for

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sier meg delvis enig med Frk. Snasen, dog høy utdanning er ikke så viktig for meg, det er viktigere at hun liker det hun driver med. Jeg tjener såpass greit med penger at jeg kan brødfø en familie alene, men å ha en slik kuet husmor er også uaktuellt, hun må gjøre noe. Dessuten tror jeg ikke på at det er spesielt bra for barn å ikke ha samvær med andre barn før de begynner i skolen

 

Fysisk nærhet og fysisk kommunikasjon er og viktig, jeg er en "doer" ikke en "talker", og VISER at jeg er glad, og VISER affeksjon, med fysiske kjennetegn/handlinger, ikke å sitte å snakke om det

 

Utroskap er det nulltoleranse for

Helt enig med deg!

Det er viktig å trives med det hva man gjor og det er viktig å bli sosialt både for barn og for voksne. Ellers kan det bli lett å være slik "kuet" husmor. Og det er ikke noe tvil om betydningen av fysisk nærhet, den eneste jeg kan si at vi kvinner liker kanskje mer å snakke og at vi er mer romantiske.

Lenke til kommentar

* Bra utdanning/jobb

Litt nysgjerrig men hva er en god utdanning/jobb for deg?

Tipper det er den utdannelsen/jobben Mr. Right har når hun treffer han :). Lister med høye krav til hva en kjæreste må ha faller stort sett vekk når man treffer den rette. Men det viktigste må såklart være på plass som gjensidig respekt, trofasthet og ærlighet/kommunikasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det så sinnsykt mye å be om, det ovenfor...? Alle forhold har sine oppturer og triste nedturer med usikkerhet og frustrasjon, og man kan ikke forvente at alt er rosenrødt hele tiden, så mye av tingene jeg har nevnt, er ganske viktig for å få et forhold til fungere! - Så det handler absolutt ikke om Mr. Right eller ei.

 

En god jobb for meg, er en jobb som krever høy utdannelse. Han bør så klart trives med jobben sin også. Er selvfølgelig ikke et must med god jobb, men det er et stort pluss. Jeg tror ikke at jeg akkurat vil involvere meg med en som f.eks begynte på mekken på vidregående, og droppet ut og jobber som bussjåfør i dag, f.eks. Uff, det hørtes jo sinnsykt overflatisk ut... Når det er sagt, så er det fritt frem for alle forumfolk å slakte meg.

 

De kvalitetene jeg har nevnt litt tidligere i tråden, er utrolig viktig for meg, og for forholdet ikke minst! Føler meg kjempeheldig som har en kjæreste som treffer alle punktene jeg har nevnt ovenfor.

Endret av Frk. Snasen
Lenke til kommentar

hva om du finner en somn har en bra jobb og bra utdannelse.

og senere pga jobben blir han uføretrygda og tjener veldig mye mindre. hva gjør du da?

 

jeg kritiserer ikke dine krav altså:p om det høres ut som det

Jeg er ikke en person som gir opp lett. Jeg ville så klart støttet ham 100%, og hjelpe til med økonomien og annet som trengs.

Lenke til kommentar

-forutsigbart emosjonelt reaksjonsmønster (dvs, ikke drama queen)

-empatiske og omsorgsfulle egenskaper (dvs, ikke kald kynisk megge)

-sunn livsførsel (dvs, ikke røykende forfylla narkovrak)

-trofasthet (dvs, ikke ei billig, skitten hore som ligger med eller har ligget med halve byen)

-vilje til å tilfredsstille mannen (det er en fordel om hun ser det som en prioritet å gjøre meg fornøyd i senga.)

-et sexy utseende (fra naturens side er det en fordel om dama ser særs fruktbar ut)

-hun må ønske seg, og ikke minst like, barn (fler enn ett barn.)

-det må være ei dame som er fornøyd, generelt fornøyd, ikke ei som bare er krevende og ønsker seg mer og mer og mer stash.

-bra om hun har egen jobb og ikke bare er en parasittisk lasaronkjerring, slik mange unge damer er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du er ikke bare en medgangsrotte som bare ville forlatt han dersom han tapte alt på børsen?

Hvorfor tror du det, da? Jobben og penger er ikke grunnen til hvorfor jeg ble sammen med personen, f.eks. Jeg ville aldri forlatt en jeg er kjempeglad i og elsker kun fordi økonomien hans går dårlig.

Endret av Frk. Snasen
Lenke til kommentar

Så du er ikke bare en medgangsrotte som bare ville forlatt han dersom han tapte alt på børsen?

Hvorfor tror du det, da?

Det bare virket litt slik siden du spesielt etterspør en mann med god utdanning, og samtidig erkjente at du ikke ville blitt partner med en bussjåfør. I det hele tatt virker det veldig overfladisk, og kunne tyde på at du kanskje var en såkalt medgangsrotte. En person som kun er der så lenge alt er flott og pent.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Det bare virket litt slik siden du spesielt etterspør en mann med god utdanning, og samtidig erkjente at du ikke ville blitt partner med en bussjåfør. I det hele tatt virker det veldig overfladisk, og kunne tyde på at du kanskje var en såkalt medgangsrotte. En person som kun er der så lenge alt er flott og pent.

Ok. Skjønner at det kunne virke slik, og særlig når jeg ikke var mere spesifikk. Det jeg i hvert fall mente, er dersom han har en god jobb i tillegg til alle de andre kvalitetene jeg har nevnt, så er det et veldig stort pluss, men altså ikke et krav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...