Gå til innhold

Den store iPad 2 tråden


QUiPS

iPad 2  

238 stemmer

  1. 1. Skal du få deg iPad 2?

  2. 2. Hvilken farge er finest/tøffest?

  3. 3. Skal du få deg Smartcover og hdmi adapter?

    • Ja hdmi adapter og smartcover.
    • Bare hdmi adapter.
    • Bare Smartcover.
    • Ingen av delene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer sterkt å kjøpe en Ipad 2, spesielt etter at jeg har sett hvilke muligheter en har med jailbreak. Ang. jailbreak, hvilken firmware kommer ipad med? Er vel bare 4.3 som kan jailbreakes?

 

Har lest at vlc media player finnes for ipad, vil det si at jeg kan spille av avi på ipad?

 

Er det mulig og overføre filer trådløst fra mac?

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe en Ipad 2, spesielt etter at jeg har sett hvilke muligheter en har med jailbreak. Ang. jailbreak, hvilken firmware kommer ipad med? Er vel bare 4.3 som kan jailbreakes?

 

Har lest at vlc media player finnes for ipad, vil det si at jeg kan spille av avi på ipad?

 

Er det mulig og overføre filer trådløst fra mac?

 

 

Filer kan overføres trådløst fra og med ios5:). Vlc har fjernet sin app heldigvis fra appstore. Den lagget sykt. Men finnes bedre aps so m feks avplayer hd som lar deg legge inn mkv og avi fi ler via wifi fra nettleseren til dataen din

Lenke til kommentar

Problemet er vel at skjermen ikke slår seg på i det hele tatt lengre. Har prøvd det aller meste nå. Bare å sende den inn kjappest mulig slik at jeg får den tilbake fort.

 

Har du prøvd det NinjaChriis sier? Det fikset min en gang den nektet å slå seg på. Da virket alt dødt, men etter å ha tatt den reset prosedyren så fungerte den igjen. Har bare skjedd en gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har noen ide til en god PDF-leser som kan rotere ark. Har endel PDFs kopiert fra bøker - dvs. 2 sider på ett ark. Skulle gjerne kunne lest dette landscape modus. Har prøvd iBooks og Goodreader men har ikke funnet noen slik funksjon, og synes forøvrig det er litt merkelig.

 

Kan du ikke slå på rotation lock?

Lenke til kommentar

Jeg kan selfølgelig åpne dokumentet med Pad'en vertikal. Slik at teksten blir sidelengs, sette på rotation lock, og lese horiosontalt, men hadde vært greit om jeg kunne vri dokumentetet i utgangspunktet slik man kan i en PDF-leser på PC/MAC med funsksjonen Clockwise/Counterclockwise. På den måten kunne jeg jo swipe gjennom sidene til høyre og venstre isteden for å dra opp og ned med denne MacGyver-løsnignen, pluss at knappene i PDF-leseren ikke ville vært vertikale sånn som de er nå. :p

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare rotere på Macen før du legger de over? Cmd-A så du får valg alle sider -> Cmd-R for å rotere -> Cmd-S i Preview.

 

Det fungerte forsåvidt det, men selv om jeg merker alle arkene i PDFen og roterer, blir bare det første arket rotert. Jeg må fortsatt scrolle ned å rotere hvert enkelt ark, av en eller annen merkelig grunn.

 

Er det noen som bruker iPad til å notere under forelesninger? Tar det lang tid å venne seg til, eller er det helt umulig å bruke den til det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...