Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris på kjøretimer


Wohooo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Kjøreskolene tjener vel ganske greit, med tanke på hvor "vanskelig" jobb kjøreskolelærerne har, men de må nok ha nerver av stål :p

Kjørelæren min hadde godt over millionen i årslønn.

Syns snart det er på tide med statsregulerte priser, for prisen har nådd et latterlig nivå.

Lenke til kommentar

Kjøreskolene tjener vel ganske greit, med tanke på hvor "vanskelig" jobb kjøreskolelærerne har, men de må nok ha nerver av stål :p

Kjørelæren min hadde godt over millionen i årslønn.

Syns snart det er på tide med statsregulerte priser, for prisen har nådd et latterlig nivå.

Så vidt jeg har forstått får man bonus for hver elev man har som består. En bekjent av meg er kjøreskolelærer, og jeg forsto det slik at de ikke tjente noe uhorvelig mye i grunnlønn, men bonusene for beståtte elever var rimelig grei.

Han hadde da i sitt beste år tjent ca 700.000,-, og da hadde han en stykprosent på rundt 2-3%. Han jobber i Bergen om det har noe å si.

 

Må jo også se på bilene en del kjører rundt i. Viktig å trives på jobb, og her i byen er en stor prosentandel av bilene Audi/BMW/Mercedes. Hvis man regner på verditap, drivstoff og verkstedsutgifter, samt lønn til kjørelærer, så ser man kanskje hvorfor det ikke koster 200,- timen.

Jeg betalte ca 15.000-17.000,- for mitt sertifikat i slutten av 2009, og jeg tok bare det obligatoriske. Mye penger for en 18åring, men med tanke på at det er ca. 1mnd lønn og man bare trenger å ta det en gang, så vil jeg ikke si det var blodpris.

 

Er jo såklart noen som er billigere. Kjører en gammel 1996 modell Honda Civic rundt i byen her. Er sikkert billigere for en kjøretime hos han ;)

Lenke til kommentar

Kom til brønnøysund!

 

for hele pakka fordelt på ca 3uker med kjøretimer, langkjøring, glattkjøring, teori og oppkjøring blir det ca 14tusen(Så fremt at du ikke trenger en milll kjøretimer dog)

 

500kr pr kjøretime :)

Risikerer riktignok å få et lite sjokk når man senere skal kjøre i storby, etter å ha fått alt av opplæring på et sted med lite trafikk, én rundkjøring og ingen lyskryss.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

@rublings Det jeg stusser litt på vist bilutgiftene spiller så mye inn, synes jeg det er rart at det er så høy prisforskjell på bilene de kjører på kjøreskolene. jeg kjørte en max utstyrt x3, mens noen andre lærere hadde helt enkle mini coopers, til omtrent halve prisen. vil derfor tro at læreren tar en del av avgiftene selv

Lenke til kommentar

@rublings Det jeg stusser litt på vist bilutgiftene spiller så mye inn, synes jeg det er rart at det er så høy prisforskjell på bilene de kjører på kjøreskolene. jeg kjørte en max utstyrt x3, mens noen andre lærere hadde helt enkle mini coopers, til omtrent halve prisen. vil derfor tro at læreren tar en del av avgiftene selv

Vet som sagt ikke helt hvordan dette fungerer, men jeg kan tenke meg at skolen betaler en viss sum for bilen, og kjørerlærer legger ekstra penger på bordet hvis han vil ha noe tøffere. Du må huske at skolen skal ha en sum også. Alt ekstra går jo ikke til kjørelærer.

Er sikkert noe moms inne i bildet også, men jeg vet som sagt ikke helt hvordan dette fungerer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...