Gå til innhold

Falske brukere på diskusjon.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig føler jeg det er minst like ille med folk som:

 

A) kun er ute etter å krangle, vinne diskusjoner, osv.

B) har et politisk/personlig motiv og driver skitten propaganda for dette.

 

På seg selv kjenner man andre. :roll:

 

Når det kommer til diskusjonene du har deltatt aktivt i så har mine motiver vært svært edle. Jeg var kun ute etter å sette en stopper for grunnløse, svake og til tider latterlige spekulasjoner. Ukvalifisert synsing finnes det mer enn nok av, og det er skadelig for menneskeheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig føler jeg det er minst like ille med folk som:

 

A) kun er ute etter å krangle, vinne diskusjoner, osv.

B) har et politisk/personlig motiv og driver skitten propaganda for dette.

 

På seg selv kjenner man andre. :roll:

 

Når det kommer til diskusjonene du har deltatt aktivt i så har mine motiver vært svært edle. Jeg var kun ute etter å sette en stopper for grunnløse, svake og til tider latterlige spekulasjoner. Ukvalifisert synsing finnes det mer enn nok av, og det er skadelig for menneskeheten.

 

Og hvem har gitt deg rett til å avgjøre hva som er svake og til tider latterlige spekulasjoner ?

 

Det er nok dessverre en del slike som deg både her og på andre fora som mener at alt som de selv ikke er enig i eller som ikke stemmer med den politisk korrekte mening er bare svake og til tider latterlige spekulasjoner, og dermed mener de selv har en slags plikt til å irettesette disse politisk ukorrekte fordi de jo mener at de selv er moralsk overlegne, nettopp fordi de er politisk korrekte og bevisstløst tror på den offisielle versjonen av historien.

 

Egentlig så er det jo disse personene som er ødeleggende for ethvert forum, fordi de jo i utgangspunktet mener at det er ting man hverken kan eller skal diskutere fordi vi allerede vet alt som er verdt å vite, og at den offisielle versjonen som vi alle har hørt på skolen er riktig.

 

Hadde alle vært som deg så ville vi ennå gått rundt og trodd at jorden er flat.

 

Med " Falske brukere" Så må man jo også ta med de som har en agenda om å kvele all diskusjon fordi de ikke liker det som diskuteres fordi de selv tror og mener at den offisielle pk versjonen av historien er riktig, og at de er nærmest "blasfemi" å tro eller mene noe annet..

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tillegger du meg en haug med meninger jeg ikke har. I Holocaust-debatten var jeg kun ute etter å sørge for at folk ikke slapp unna med alle mulige rare påstander de ikke kunne dokumentere. Dere henviste til uklare kilder og dårlige "forskere" hele tiden.

 

Jeg mistenkte at dere hadde noe i mot jødene og at dette kunne svekke deres evne til se alle sidene av saken, og jeg fikk rett (dere har jo alle uttrykt hva dere føler om jødene).

 

Hadde alle vært som deg så hadde vi fortsatt trodd at jorden var flat, for det er jo helt usannsynlig at den er rund. Dessuten, hva slags bevis har vi egentlig for det? :roll:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå tillegger du meg en haug med meninger jeg ikke har. I Holocaust-debatten var jeg kun ute etter å sørge for at folk ikke slapp unna med alle mulige rare påstander de ikke kunne dokumentere. Dere henviste til uklare kilder og dårlige "forskere" hele tiden.

 

Jeg mistenkte at dere hadde noe i mot jødene og at dette kunne svekke deres evne til se alle sidene av saken, og jeg fikk rett (dere har jo alle uttrykt hva dere føler om jødene).

 

Hadde alle vært som deg så hadde vi fortsatt trodd at jorden var flat, for det er jo helt usannsynlig at den er rund. Dessuten, hva slags bevis har vi egentlig for det? :roll:

 

Det er mulig du gjør dette ubevisst men det er ikke din oppgave å "å sørge for at folk ikke slipper unna med alle mulige rare påstander" For hvordan kan du vite allerede i utgangspunktet om det er du som har rett i en diskusjon ?

Om du mener at de tar feil så er det din oppgave å argumentere for at de tar feil og hvorfor, og det er også din oppgave å dokumentere at de tar feil.

 

Din oppgave er også å høre på motpartens argumenter og se på den dokmentasjonen han eller hun legger ut og deretter kommentere den og evt justere din egen mening om saken om det skulle vise seg at du har tatt feil.

Det har jeg selv blitt tvunget til å gjøre i diskusjoner før, og det er ikke lett å innrømme at du har tatt feil, men det er mulig.

 

Din oppgave er ikke å sette deg på din høye moralske hest og blindt gå ut fra at du har rett og at den offisielle versjonen av historien er rett.

Du skal ikke i utgangspunktet mistenke noen for noe som helst, Og spesielt ikke når de du diskuterer med selv sier at det du evt mistenker dem for ikke er tilfelle.

 

I den tråden du nevner var det heller ingen som hevdet at de generelt hater alle jøder.

Men jødene er ikke engler som aldri gjør feil, eller aldri kan lyve eller ha en skjult agenda.

De er ganske enkelt ikke et hår bedre enn andre mennesker som følger en politisk ideologi. Og zionisme er en politisk ideologi.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er artig hvordan du må tillegge meg en hel del meninger og egenskaper bare for å bygge under argumentene dine, det viser hvor lite du har å komme med. Jeg har faktisk studert det dere har lagt frem, og har kommentert det jeg har vært i stand til å kommentere. Dette har nesten utelukkende vært av dårlig kvalitet. Dessuten er et ikke slik at jeg trenger å vite fasiten i denne diskusjonen for å komme med en slik påstand - jeg har nemlig min fulle rett til å påpeke diskusjons-tekniske feil hos dere. Dere sliter f.eks veldig med kildebruken, og kommer med påstander som ikke begrunnes.

 

Det handler altså ikke om hvem som har rett, men metodene! Og når det kommer til metoder så finnes det visse retningslinjer!

 

BelzeBob sitt kronargument var jo lenge at gassing av jøder ikke ville være mulig pga. høy brannfare i tilknytning til krematoriene, men så kom det en forumdeltaker med utdannelse innenfor feltet og påpekte en hel del nyttige fakta. Gassen var visst ikke så ekstremt brennbar som BelzeBob trodde (jeg velger å stole på denne forumdeltakeren, men dere kan gjerne dobbeltsjekke det). Dette med brannfaren er et eksempel på at dere aktivt har villedet oss i diskusjonen. Dere utnytter folks assosiasjoner når det kommer til gass og brannfare for å vinne diskusjonen. Samtidig presenterer dere arbeidet til Fred A. Leutcher som om han var en anerkjent ekspert, når det egentlig viser seg at forskningen hans i beste fall er høyst tvilsom. Dette er rett og slett skitne diskusjons-teknikker, og de er åpenbart motivert av deres ekstremt negative følelser ovenfor jødene.

 

Jeg kommer for øvrig ikke til å diskutere Holocaust noe mer med dere, for vi er ikke kvalifiserte til å ta denne debatten her.

Endret av Dux ducis
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er artig hvordan du må tillegge meg en hel del meninger og egenskaper bare for å bygge under argumentene dine, det viser hvor lite du har å komme med. Jeg har faktisk studert det dere har lagt frem, og har kommentert det jeg har vært i stand til å kommentere. Dette har nesten utelukkende vært av dårlig kvalitet. Dessuten er et ikke slik at jeg trenger å vite fasiten i denne diskusjonen for å komme med en slik påstand - jeg har nemlig min fulle rett til å påpeke diskusjons-tekniske feil hos dere. Dere sliter f.eks veldig med kildebruken, og kommer med påstander som ikke begrunnes.

 

Det handler altså ikke om hvem som har rett, men metodene! Og når det kommer til metoder så finnes det visse retningslinjer!

 

BelzeBob sitt kronargument var jo lenge at gassing av jøder ikke ville være mulig pga. høy brannfare i tilknytning til krematoriene, men så kom det en forumdeltaker med utdannelse innenfor feltet og påpekte en hel del nyttige fakta. Gassen var visst ikke så ekstremt brennbar som BelzeBob trodde (jeg velger å stole på denne forumdeltakeren, men dere kan gjerne dobbeltsjekke det). Dette med brannfaren er et eksempel på at dere aktivt har villedet oss i diskusjonen. Dere utnytter folks assosiasjoner når det kommer til gass og brannfare for å vinne diskusjonen. Samtidig presenterer dere arbeidet til Fred A. Leutcher som om han var en anerkjent ekspert, når det egentlig viser seg at forskningen hans i beste fall er høyst tvilsom. Dette er rett og slett skitne diskusjons-teknikker, og de er åpenbart motivert av deres ekstremt negative følelser ovenfor jødene.

 

Jeg kommer for øvrig ikke til å diskutere Holocaust noe mer med dere, for vi er ikke kvalifiserte til å ta denne debatten her.

 

Ja dette var ventet, og akkurat som jeg sa. Du er full av fordommer.

Du tenker ikke selv, men dømmer alle ut fra egne fordommer, og tror blindt på alt hva folk med makt og såkalte "eksperter" forteller deg.

 

Holocaust er ikke tema her, men det er jo ikke bare den tråden det gjelder.

Denne tråden handler om Falske brukere med en agenda, og du har jo vist at din agenda er å stoppe alle som stiller spørsmål ved pk versjonen av visse hendelser i historien.

Nå er det jo ikke bare du som har en slik agenda, men også mange andre her.

 

Dette må jo så absolutt kunne karakteriseres som Falske brukere, for slikt er mer ødeleggende for en diskusjon enn brukere med flere brukerkonti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er merkelig at når sosialister eller sosialdemokrater argumenterer for sitt syn i et debattforum er det helt greit, men når liberalister gjør det samme, er det plutselig en konspirasjon og en propagandaaksjon organisert av DLF.

 

Grunnen er at vi har hat 3 tydelige bidragsytere (mest sannsynlig er det en og samme person) som kapret alt av tråder, politiske så vel som ikke politiske tråder. Det er pga dette og 4-5 måneders bidrag fra disse at man er på mange måter sårhent og frykter at dette skal bli en gjenganger.

 

Jeg på min side legger ikke skjul på at er Unge Høyre mann med verv i fylket, det jeg derimot ikke gjør er å opptre ekstrem da dette vil skade mitt partis meninger og ståsted innenfor enkeltsaker. Enn vil alltid komme seg lengre med god retorikk enn søppel retorikk for å unngå å få stemplet seg som uønsket, aka ekstreme ubegrunnede meninger fra enkelte krefter innenfor DLD sine medlems kretser..

Lenke til kommentar

Ja dette var ventet, og akkurat som jeg sa. Du er full av fordommer.

Du tenker ikke selv, men dømmer alle ut fra egne fordommer, og tror blindt på alt hva folk med makt og såkalte "eksperter" forteller deg.

 

Holocaust er ikke tema her, men det er jo ikke bare den tråden det gjelder.

Denne tråden handler om Falske brukere med en agenda, og du har jo vist at din agenda er å stoppe alle som stiller spørsmål ved pk versjonen av visse hendelser i historien.

Nå er det jo ikke bare du som har en slik agenda, men også mange andre her.

 

Dette må jo så absolutt kunne karakteriseres som Falske brukere, for slikt er mer ødeleggende for en diskusjon enn brukere med flere brukerkonti.

 

Jeg skjønner virkelig ikke hvor du tar dette fra. Jeg har ingen fordommer, og min agenda er ikke å sette en stopper for alle som stiller spørsmål til historien. Mitt ønske er bare at vi skal gjøre det på en ryddig måte, og ikke holde på med ordkløyveri og bedrageri. Det er viktig for meg å trekke inn Holocaust her, for den debatten er et veldig godt eksempel på hva jeg snakker om: folk som uttaler seg uten å ha peiling. Dette er i utgangspunktet ikke problematisk, men det blir veldig skremmende når dere kommer med så bastante påstander som ikke alltid kan begrunnes skikkelig. Jeg har skrevet det før, og jeg skriver det igjen: vær så kritiske dere bare vil, men dere må finne dere i tilbakemeldinger hvis dokumentasjonen og kunnskapen deres ikke er god nok. Holocaust-debatten utviklet seg i en retning hvor det ble nødvendig med masse dokumentasjon og ekspertkunnskaper, og dette følte jeg ikke at debattantene respekterte i stor nok grad!

 

Hva er forresten "pk versjonen" av historien?

Endret av Dux ducis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja dette var ventet, og akkurat som jeg sa. Du er full av fordommer.

Du tenker ikke selv, men dømmer alle ut fra egne fordommer, og tror blindt på alt hva folk med makt og såkalte "eksperter" forteller deg.

 

Holocaust er ikke tema her, men det er jo ikke bare den tråden det gjelder.

Denne tråden handler om Falske brukere med en agenda, og du har jo vist at din agenda er å stoppe alle som stiller spørsmål ved pk versjonen av visse hendelser i historien.

Nå er det jo ikke bare du som har en slik agenda, men også mange andre her.

 

Dette må jo så absolutt kunne karakteriseres som Falske brukere, for slikt er mer ødeleggende for en diskusjon enn brukere med flere brukerkonti.

 

Jeg skjønner virkelig ikke hvor du tar dette fra. Jeg har ingen fordommer, og min agenda er ikke å sette en stopper for alle som stiller spørsmål til historien. Mitt ønske er bare at vi skal gjøre det på en ryddig måte, og ikke holde på med ordkløyveri og bedrageri. Det er viktig for meg å trekke inn Holocaust her, for den debatten er et veldig godt eksempel på hva jeg snakker om: folk som uttaler seg uten å ha peiling. Dette er i utgangspunktet ikke problematisk, men det blir veldig skremmende når dere kommer med så bastante påstander som ikke alltid kan begrunnes skikkelig. Jeg har skrevet det før, og jeg skriver det igjen: vær så kritiske dere bare vil, men dere må finne dere i tilbakemeldinger hvis dokumentasjonen og kunnskapen deres ikke er god nok. Holocaust-debatten utviklet seg i en retning hvor det ble nødvendig med masse dokumentasjon og ekspertkunnskaper, og dette følte jeg ikke at debattantene respekterte i stor nok grad!

 

Hva er forresten "pk versjonen" av historien?

 

 

Nei, du forstår nok ikke hvor jeg tar det fra, for slike politisk korrekte personer er ute av stand til å se sine egne feil.

 

Slik var jeg også en gang for lenge siden, helt til jeg selv fant ut at det var for mange ugler i mosen ved den offisielle versjonen av historien, samt en del andre løgner som vi er blitt fortalt opp gjennom årene.

 

Pk-versjonen av historien er den offisielle propagandaversjonen som du bla lærer i den statlige propagandafabrikken som kalles norsk skole.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette forumet har et stort problem, og det er at der er en del politisk korrekte personer her, som faktisk selv tror at de er så mye bedre og mer moralsk enn andre at de mener at de selv kan avgjøre hvilke motiver andre måtte ha for å mene det de gjør.

Og ikke nok med det, men disse personene vil også overprøve enhver form for dokumentasjon, og kun ut fra egne fordommer og høye tanker om seg selv, avgjøre hva som er riktig og hva som ikke er det.

Ikke etter hva som virkelig er sannheten, men etter hva de selv mener skal og bør være riktig.

Mao det politisk korrekte.

 

Dette forumet er desverre fullt av slike pk-personer som jeg vil kalle kalle mobbere, og enkelte moderatorer har dessverre også sluttet seg til rekkene.

Forumet vil sakte men sikkert dø av innavl om ikke slike personer enten blir rensket ut eller forandrer innstilling og blir mer åpne og ærlige.

 

Slike personer må vel så absolutt komme under definisjonen Falske brukere, fordi de er ikke ute etter åpen diskusjon men de er ute etter å sørge for at diskusjonen kommer inn i "kontrollerte former"

Mao det politisk korrekte, dvs at ting kan diskuteres men man må holde seg innenfor rammen av det som er politisk korrekt å diskutere.

 

Slike personer vil ofte selv hevde at de er åpne for diskusjon og at alt kan diskuteres, men diskusjonen må komme inn i "ordnede former" Som egentlig betyr at diskusjonen må komme inn i rammen av det politisk korrekte, mao det som er politisk korrekt å diskutere.

 

Jeg har sett minst et forum før som er blitt ødelagt av slik pk- mobbing av folk med andre meninger, hvor en gjeng pk-ere slo seg sammen for å mobbe de politisk ukorrekte ut av forumet.

Sist jeg sa fra om dette så tok det ca et år til det gjeldende forumet var helt dødt og uten aktivitet.

 

Hvis ikke noe blir gjort, så vil dette forumet også ende opp slik, og evt. bli som en interesseklubb for politisk korrekte hvor diskusjonen består i hvem som er mest politisk korrekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dine antakelser er helt tullete, og jeg vet liksom ikke hva jeg kan si for å få deg til å forstå.. Ekstremt politisk korrekte mennesker er minst like provoserende som dere, nettopp fordi de gjør alle de samme feilene som dere i debatter.

 

Vi kan ta et konkret eksempel: Fred A. Leutcher - Hans studie av Holocaust ble lagt på bordet i debatten. Jeg liker å forsikre meg om kvaliteten på deg jeg leser, så jeg sjekket litt opp rundt hans bakgrunn. Etter hva jeg kunne lese meg til å internett så er han kanskje ikke kvalifisert til å uttale seg, og folk har uttalt at arbeidsmetodene hans kanskje ikke var godt nok. Jeg skal ikke avfeie Leutcher bare på basis av noe jeg leser på internett, men det betyr i hvert fall at vi ikke kan stole blindt på hans arbeid inntil det er avklart. Er dette helt umulig for deg å forstå, eller kan du følge min tankegang? Det er da vel ikke så forferdelig ille å be om at dokumentasjonen vi legger til grunn i debatten er av høy kvalitet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen er at vi har hat 3 tydelige bidragsytere (mest sannsynlig er det en og samme person) som kapret alt av tråder, politiske så vel som ikke politiske tråder. Det er pga dette og 4-5 måneders bidrag fra disse at man er på mange måter sårhent og frykter at dette skal bli en gjenganger.

 

Jeg på min side legger ikke skjul på at er Unge Høyre mann med verv i fylket, det jeg derimot ikke gjør er å opptre ekstrem da dette vil skade mitt partis meninger og ståsted innenfor enkeltsaker. Enn vil alltid komme seg lengre med god retorikk enn søppel retorikk for å unngå å få stemplet seg som uønsket, aka ekstreme ubegrunnede meninger fra enkelte krefter innenfor DLD sine medlems kretser..

Det du skriver er greit nok, men det berører for så vidt ikke problemstillingen. For hva har de nevnte debattantene med DLF å gjøre, ut over at de nevner DLF i annethvert innlegg? Jeg er ganske sikker på at dersom DLF sentralt hadde planer om en organisert propagandaaksjon her på diskusjon.no, ville de hatt mer kvalifiserte folk å sende enn dem du nevner. Så for å omformulere mitt spørsmål: Hvorfor er det slik at DLF-velgere automatisk oppfattes som DLF-representanter når de deltar i en politisk debatt?

Lenke til kommentar

Egentlig så har vel dette gått for langt allerede.

De politisk korrekte har fått for stor makt, og de har i tillegg noen av moderatorene på sin side, som kan slette innlegg for dem om de finner dem for ubehagelig.

 

Dette forumet er allerede i ferd med å bli et useriøst forum, hvor politisk ukorrekte meninger ikke aksepteres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette forumet er allerede i ferd med å bli et useriøst forum, hvor politisk ukorrekte meninger ikke aksepteres.

Det er derfor forumet har tillatt en tråd som vel nå er tretti sider lang om holocaustfornektelse? Jeg er enig med deg i at forumet - i hvertfall deler av det - er på vei til å bli useriøst, men det er ikke pga mangel på takhøyde. Heller motsatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette forumet er allerede i ferd med å bli et useriøst forum, hvor politisk ukorrekte meninger ikke aksepteres.

Det er derfor forumet har tillatt en tråd som vel nå er tretti sider lang om holocaustfornektelse? Jeg er enig med deg i at forumet - i hvertfall deler av det - er på vei til å bli useriøst, men det er ikke pga mangel på takhøyde. Heller motsatt.

 

Da kan du jo forklare for oss hvordan forumet kan bli mer seriøst ved å tvinge alle ti å bare diskutere ting som er politisk korrekt?

 

Når det gjelder tråden om holocaustfornektelse, så var det jo tydelig at meningen var egentlig bare å diskutere holocaustfornektelse i seg selv, og hvor forferdelig det er at noen kan finne på å tro at de stakkars zionistjødene lyver og at det aldri skjedde.

Og også hvor forferdelig det var at også presidenten i Iran hevdet dette.

 

Meningen med tråden var ikke å diskutere holocaust og om det faktisk skjedde eller ikke, og at noen faktisk skulle klare å bevise at det ikke skjedde, var slett ikke meningen.

Det ble jo ganske tydelig etter hvert.

 

At vi som har politisk ukorrekte meninger blir tolerert, men blir sett ned på og omtalt som idioter og mobbet pga politisk ukorrekte meninger, betyr ikke at forumet som sådan blir mer åpent eller seriøst.

Det motsatte skjer, og forumet vil ende opp med å bli en diskusjonsklubb for politisk korrekte, hvor de politisk korrekte konkurrerer seg i mellom om hvem som er mest politisk korrekt.

Og til slutt vil det rett og slett dø på grunn av innavl, fordi alle er enige og det er ikke mer å diskuere.

 

Dette forumet er nå på full fart i den retningen. Og det virker som at det skjer med moderatorenes velsignelse.

Lenke til kommentar

Dette forumet er nå på full fart i den retningen. Og det virker som at det skjer med moderatorenes velsignelse.

Flott. Ingenting er bedre.

 

 

Vel, da vil jeg oppfordre alle dem her som ennå er i stand til å tenke selv og som følgelig ikke bare er kanaler for myndighetene for å fremme de offisielle politisk korrekte meninger om å finne seg et seg et annet forum.

Så kan de politisk korrekte få ha sin lille diskusjonsklubb i fred slik at de kan fortsette å diskutere hvem som er mest politisk korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...