Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Ny kies kom i går så på tide å oppdatere. Kanskje din versjon blir bedre da? Angåenge mekking på telefon så er det helt greit det. Kan nok om data til å kunne få fikset det, men jeg vil ikke ødelegge garanti.

 

1. Last ned kies.

2. Koble til telefon

3. Oppdater.

 

Vesentlig enkelere enn odin.

Dette blir vel mest flisespikkeri. Foreslår at vi legger denne diskusjonen død nå. Skal være mer enn nok informasjon her for at alle skal kunne få den hjelpen de trenger for å selv kunne velge om man vil bruke Kies eller Odin. Selv gleder jeg meg mest til jeg kan droppe Odin og heller flashe CyanogenMod :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny kies kom i går så på tide å oppdatere. Kanskje din versjon blir bedre da? Angåenge mekking på telefon så er det helt greit det. Kan nok om data til å kunne få fikset det, men jeg vil ikke ødelegge garanti.

 

1. Last ned kies.

2. Koble til telefon

3. Oppdater.

 

Vesentlig enkelere enn odin.

Dette blir vel mest flisespikkeri. Foreslår at vi legger denne diskusjonen død nå. Skal være mer enn nok informasjon her for at alle skal kunne få den hjelpen de trenger for å selv kunne velge om man vil bruke Kies eller Odin. Selv gleder jeg meg mest til jeg kan droppe Odin og heller flashe CyanogenMod :)

 

Den er god. :)

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til MIUI for some reason.

 

Pros og cons med Cyanogenmod a Sveen, kontra standard og MIUI?

Foreslår at du leser litt om de forskjellige på hjemmesidene deres, men jeg kan dele mine erfaringer.

 

CyanogenMod:

Har selv kjørt dette på en HTC Magic. Kort fortalt en vanlig ROM uten all programvaren du egentlig ikke vil ha og uten HTC Sense/Touchwiz o.l.

 

MIUI:

Installerte dette på samboerens HTC Desire. Veldig iPhoneligende. Den har alle ikonene låst til homescreen. Perfekt for de som liker iOS, men ikke liker Apple. Liker man begge har man gjerne en iPhone.

 

Begge har selvfølgelig root.

 

Personlig liker jeg CyanogenMod klart best (jeg er ikke noen fan av verken iOS eller Apple).

Endret av Sveen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung har oppdatert meg om saken nå også. Den var inne på service i 4 uker. De klarte å legge inn feil firmware. Så da må den inn på service igjen via offisielle kilder. Bare så dere vet. :)

 

Jeg hadde som sagt samme fw som deg etter service, men tok meg bryet å legge inn selv via Odin. Det virker som det var det som skulle til for å få Kies til å gjenkjenne telefonen min. Får etter oppgraderingen beskjed i Kies om at jeg har siste versjon av fw, sammenlignet med tidligere hvor beskjeden var 'This version of the device cannot be updated'.

 

Greit å nevne, iom at det fort tar minimum et par uker å få telefonen tilbake fra service.

 

Hadde du din på service tilfeldigvis hos moobi.com?

Lenke til kommentar

Ja, prior incidents and evidence aside har jeg evnen til å google, jeg tenkte mer på din mening om dem :)

 

Thanks!

Hehe. Godt å høre :) Håper forklaringen min var god nok til å gi den et inntrykk på hva du kan vente deg. Det som er greit hvis du er usikker er jo at du kan flashe den ene og teste litt før du legger inn dataen din. Liker du den ikke er det bare å flashe den andre :)

 

Jeg synes CyanogenMod er så bra nettopp fordi det en ren Android uten ekstra programvare. Alt ligger til rette for at man kan tilpasse det som man vil. I tillegg er det en stor brukermasse som kan hjelpe dersom man opplever problemer o.l.

Lenke til kommentar

snip...

 

Hadde du din på service tilfeldigvis hos moobi.com?

 

Nei, hos Deltaservice, som tar seg av service på mobiltelefoner for bl.a. Elkjøp, Lefdal, Klart Svar, Spaceworld, Telehuset, Telebutikken osv... Er vel stor sannsynlighet for at de også har moobi, iom med at vi begge fikk nøyaktig samme "feilaktige" ROM når vi hadde telefonene våre inne til service/reparasjon sist.

 

Har ingen ting å utsette på reparasjonen (byttet hele frontdekselet pga knust glass), men jeg syntes det tok laaaang tid for dem å fikse telefonen min (over 4 uker). Når det er sagt kan det også skyldes helligdagene i mai + forsinkelser også hos Elkjøp, hvor jeg leverte den inn.

Lenke til kommentar

snip...

 

Hadde du din på service tilfeldigvis hos moobi.com?

 

Nei, hos Deltaservice, som tar seg av service på mobiltelefoner for bl.a. Elkjøp, Lefdal, Klart Svar, Spaceworld, Telehuset, Telebutikken osv... Er vel stor sannsynlighet for at de også har moobi, iom med at vi begge fikk nøyaktig samme "feilaktige" ROM når vi hadde telefonene våre inne til service/reparasjon sist.

 

Har ingen ting å utsette på reparasjonen (byttet hele frontdekselet pga knust glass), men jeg syntes det tok laaaang tid for dem å fikse telefonen min (over 4 uker). Når det er sagt kan det også skyldes helligdagene i mai + forsinkelser også hos Elkjøp, hvor jeg leverte den inn.

 

Da er det nok samme ja, min tok også ca. 4 uker.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til MIUI for some reason.

 

Pros og cons med Cyanogenmod a Sveen, kontra standard og MIUI?

 

Jeg kjørte Cyanogenmod på min SGS en god stund og var veldig fornøyd med stort sett alt. Det store minuset er at man mister hardware video akselerasjon, så HD video etc hadde enormt med framedrops.

 

SGS2 har jeg ikke engang rootet etter at jeg oppdaterte til KF3. Kommer til å roote når jeg trenger Titanium Backup, men inntil da er jeg storfornøyd med denne telefonen rett ut av boksen.

 

Byttet ut TwLauncher med Launcher Pro Plus bare.

Lenke til kommentar

Hva handler egentlig alt snakket om kernel, rom og rooting om? Erstatter man det originale OS-et på telefonen med hjemmelagde versjoner? Synes det høres helt cowboy ut. :)

 

Edit:

Ok, fant denne tråden som forklarer det meste:

http://androidforums...at-rooting.html

 

Et av innleggene:

Everyone should be warned that if something goes awry during the rooting process, like a loss of connection with the pc, a power loss, etc, you will brick your device. Unrecoverable. And if you take it in for a warranty exchange, they will laugh at you and throw you out of the store. You're totally on your own.

 

And if you root your phone and then something else breaks. like the screen, you're on your own. Warranty voided.

 

Såååeehhh... Jeg skal i hvert fall aldri roote min GSII som jeg har betalt litt over 4.500 kroner for. :D

Endret av stiansa
Lenke til kommentar

Edit: Ser du skrev innlegget kl 06:46, så du er herved unnskyldt ;)

 

Har absolutt ikke en dårlig dag! Tvert i mot.

Sola skinner ute (+35) det er 20 meter til svømmebassenget, damene er pene og det koster 5 kr for en øl :) Går vel ikke å ha en dårlig dag da.

 

Syns bare det er idiotisk å "feilinformere" på et slikt forum som dette.

Og når man "oppfordrer" folk til å flashe/roote osv. er det også viktig å få med at man kan miste garantien mm.

 

Unnskyldt for hva??? Det er ikke JEG som feilinformerer....

Ang klokka, så befinner jeg meg i Asia ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Edit: Ser du skrev innlegget kl 06:46, så du er herved unnskyldt ;)

 

Har absolutt ikke en dårlig dag! Tvert i mot.

Sola skinner ute (+35) det er 20 meter til svømmebassenget, damene er pene og det koster 5 kr for en øl :) Går vel ikke å ha en dårlig dag da.

 

Syns bare det er idiotisk å "feilinformere" på et slikt forum som dette.

Og når man "oppfordrer" folk til å flashe/roote osv. er det også viktig å få med at man kan miste garantien mm.

 

Unnskyldt for hva??? Det er ikke JEG som feilinformerer....

Ang klokka, så befinner jeg meg i Asia ;)

Å si at jeg feilinformerer synes jeg er å strekke det veldig langt. Jeg har hele tiden sagt at man bør lese guiden på XDA før man flasher med Odin. At Odin er like lett som Kies er selvfølgelig en subjektiv mening (som du er velkommen til å være uenig i), men jeg står fast på den påstanden med forutsetning om at man har lest og skjønner guiden. Alt jeg er gjort er å veilede og gi folk mine erfaringer.

 

Når det kommer til garanti så har du helt rett. Jeg burdre vært flinkere til å skrive det i alle innlegg hvor jeg har forklart fremgangsmåten. Nå skal det imidlertid sies at så lenge man holder seg til offisielle utgaver for sin region og følger guiden så skal ikke det ha noen betydning for garanti. Flasher man ROM's for andre regioner, custom ROM, root o.l. kan det selvfølgelig gå utover garanti.

 

Men som jeg skrev tidligere. Tror vi like godt kan legge denne diskusjonen død. Det er mer enn nok informasjon her nå om denne problemstillingen.

Lenke til kommentar

snip...

 

Hadde du din på service tilfeldigvis hos moobi.com?

 

Nei, hos Deltaservice, som tar seg av service på mobiltelefoner for bl.a. Elkjøp, Lefdal, Klart Svar, Spaceworld, Telehuset, Telebutikken osv... Er vel stor sannsynlighet for at de også har moobi, iom med at vi begge fikk nøyaktig samme "feilaktige" ROM når vi hadde telefonene våre inne til service/reparasjon sist.

 

Har ingen ting å utsette på reparasjonen (byttet hele frontdekselet pga knust glass), men jeg syntes det tok laaaang tid for dem å fikse telefonen min (over 4 uker). Når det er sagt kan det også skyldes helligdagene i mai + forsinkelser også hos Elkjøp, hvor jeg leverte den inn.

 

Da er det nok samme ja, min tok også ca. 4 uker.

 

Samsung Norge tok saken. Fikser den på noen dager i oslo istedenfor køhelvete hos moobi. Samt at de får smekk siden de installerer inn feil programvare på telefonen. :)

 

Slipper å vente 4 uker!. Noen dager eller maks 1 uke! :D

Lenke til kommentar

snip...

 

Hadde du din på service tilfeldigvis hos moobi.com?

 

Nei, hos Deltaservice, som tar seg av service på mobiltelefoner for bl.a. Elkjøp, Lefdal, Klart Svar, Spaceworld, Telehuset, Telebutikken osv... Er vel stor sannsynlighet for at de også har moobi, iom med at vi begge fikk nøyaktig samme "feilaktige" ROM når vi hadde telefonene våre inne til service/reparasjon sist.

 

Har ingen ting å utsette på reparasjonen (byttet hele frontdekselet pga knust glass), men jeg syntes det tok laaaang tid for dem å fikse telefonen min (over 4 uker). Når det er sagt kan det også skyldes helligdagene i mai + forsinkelser også hos Elkjøp, hvor jeg leverte den inn.

 

Da er det nok samme ja, min tok også ca. 4 uker.

 

Samsung Norge tok saken. Fikser den på noen dager i oslo istedenfor køhelvete hos moobi. Samt at de får smekk siden de installerer inn feil programvare på telefonen. :)

 

Slipper å vente 4 uker!. Noen dager eller maks 1 uke! :D

Gratulerer! Godt å se at Samsung tar tak i saken, og du slipper å være uten telefonen i 4 uker.

Lenke til kommentar

snip...

 

Hadde du din på service tilfeldigvis hos moobi.com?

 

Nei, hos Deltaservice, som tar seg av service på mobiltelefoner for bl.a. Elkjøp, Lefdal, Klart Svar, Spaceworld, Telehuset, Telebutikken osv... Er vel stor sannsynlighet for at de også har moobi, iom med at vi begge fikk nøyaktig samme "feilaktige" ROM når vi hadde telefonene våre inne til service/reparasjon sist.

 

Har ingen ting å utsette på reparasjonen (byttet hele frontdekselet pga knust glass), men jeg syntes det tok laaaang tid for dem å fikse telefonen min (over 4 uker). Når det er sagt kan det også skyldes helligdagene i mai + forsinkelser også hos Elkjøp, hvor jeg leverte den inn.

 

Da er det nok samme ja, min tok også ca. 4 uker.

 

Samsung Norge tok saken. Fikser den på noen dager i oslo istedenfor køhelvete hos moobi. Samt at de får smekk siden de installerer inn feil programvare på telefonen. :)

 

Slipper å vente 4 uker!. Noen dager eller maks 1 uke! :D

Gratulerer! Godt å se at Samsung tar tak i saken, og du slipper å være uten telefonen i 4 uker.

 

Jepp hørte at de var ikke kjempegode på service, men etter min erfaring er de veldig gode på å rydde opp så langt. :)

 

 

Lettere og kjappere å få kontakt via sosiale nettverk enn telefonkø.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

skal sjekke imårn hva som trekker strøm, wifi gps og blutooth er avskrudd, og er veldig nøye med å avslutte alle oppgaver i oppgavebehandlig for at ingenting skal trekke strøm. likevel holder ikke telefonen en hel dag. må være no galt med batteriet om deres tlf holder så mye lengre.

 

Første bud, ikke bruk Task Killer eller noe annet oppgavebehandling. De fungerer mot sin hensikt.

 

Les mere blant annet her: http://lifehacker.com/5650894/android-task-killers-explained-what-they-do-and-why-you-shouldnt-use-them

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...