Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei. må bare si jeg syns batteriet er elendig på denne telefonen. er skikkelig skuffet.

har prøvd med alle romene på xda forum og kan ikke si noen av deg gjør saken noe bedre. jeg har fulladet mobil på morgen,og rundt fire fem om dagen er telefonen fri for strøm,og det med kansje 15minutts bruk,forutenom standby,med wifi avskrudd. til sammenligning har jeg en nokia n8 som jeg kan høre radio på på,på jobb i ca 10 timer og da har jeg minimum 50prosent strøm igjen.

sjekk om det er android os som trekker mye strøm. såfall reboot (funka for meg)

skal sjekke imårn hva som trekker strøm, wifi gps og blutooth er avskrudd, og er veldig nøye med å avslutte alle oppgaver i oppgavebehandlig for at ingenting skal trekke strøm. likevel holder ikke telefonen en hel dag. må være no galt med batteriet om deres tlf holder så mye lengre.

bare å levere

inn..helt klart noe feil med den

Lenke til kommentar

Er det noen som har en norsk guide eller gidder og forklare meg hvordan man rooter sgs2? Har lest noen guider på engelsk men er litt forvirret med alt det XWKDD 2.3.3 snakket osv.. er det en annen versjon enn oppdateringen på skies? osv osv... har ikke gjort det før så jeg vil ikke herpe tlf helt endå :p

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Vel min kies starter ikke engang. Så for min del virker det som mindre styr.

 

Nå var det vel ikke snakk om (din) Kies som ikke starter.

Har aldri hatt noe som helst problemer med Kies.

 

For meg må folk bruke hva de vil, men den kan være greit å holde seg til fakta.

Å si at det er enklere å bruke Odin enn Kies anser jeg som direkte feilinformasjon.

Noe som i beste fall bidrar til å forvirre "ferskinger" som ikke har hverken lyst til eller kunnskap til å drive å flashe med Odin.

Tro det eller ei, men det finnes faktisk en del folk som ikke ønsker å sette seg inn i "en hel masse styr" for å få oppdatert telefonen sin. De vil plugge den til, starte Kies, oppdatere, ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ikke akkurat en "min funker ikke, derav kan vi alle trekke konklusjonen: Kies starter aldri" type post.

 

Men liker your burning fire, er såklart lettere å bruke kies enn å grave seg fram gjennom informasjon om forskjeller på ROMs og kernels og firmware og CSC og superoneclick og PDA og PIT og alt mulig dall, for så å faktisk finne noe som passer, osv osv osv.

 

Mye lettere.

Lenke til kommentar

 

Det minnekortet passer i telefonen. SDHC=SDHighCapacity

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=631992

 

Dette er raskere og billigere, hvis du tar imot forslag :ph34r:

 

Er ikke på lager før i august da, og det er en ubekreftet dato...

 

EDIT: var litt sen med denne kommentaren :whistle:

 

OT: Etter å ha oppgradert med Kies har batterikapasiteten på min nesten doblet seg, holder to dager nå med relativt mye bruk. Både wifi innimellom, blåtann står på hele tiden. Trenger ikke lade hver natt lenger :-)

Endret av sanztra
Lenke til kommentar

hei. må bare si jeg syns batteriet er elendig på denne telefonen. er skikkelig skuffet.

har prøvd med alle romene på xda forum og kan ikke si noen av deg gjør saken noe bedre. jeg har fulladet mobil på morgen,og rundt fire fem om dagen er telefonen fri for strøm,og det med kansje 15minutts bruk,forutenom standby,med wifi avskrudd. til sammenligning har jeg en nokia n8 som jeg kan høre radio på på,på jobb i ca 10 timer og da har jeg minimum 50prosent strøm igjen.

sjekk om det er android os som trekker mye strøm. såfall reboot (funka for meg)

skal sjekke imårn hva som trekker strøm, wifi gps og blutooth er avskrudd, og er veldig nøye med å avslutte alle oppgaver i oppgavebehandlig for at ingenting skal trekke strøm. likevel holder ikke telefonen en hel dag. må være no galt med batteriet om deres tlf holder så mye lengre.

bare å levere

inn..helt klart noe feil med den

Jeg ville oppdatert til nyeste ROM først hvis du ikke allerede har gjort det.

 

Kjøpte denne i dag, men får ikke koblet mobilen til KIES fordi jeg mangler CDC Serial Driver, noen som kan hjelpe meg med å finne den? evt poste en link til nedlasting. På forhånd tusen takk

Alle drivere skal følge med Kies så vidt jeg husker. Prøv å installere det på nytt. Kanskje det hjelper.

Lenke til kommentar

Er det noen som har en norsk guide eller gidder og forklare meg hvordan man rooter sgs2? Har lest noen guider på engelsk men er litt forvirret med alt det XWKDD 2.3.3 snakket osv.. er det en annen versjon enn oppdateringen på skies? osv osv... har ikke gjort det før så jeg vil ikke herpe tlf helt endå :p

 

Takker for alle svar.

Var en på forumet som skrev en guide en del sider tilbake, men jeg kan prøve å gi deg en kort oppsummerings av denne.

1. Sørg for at alle drivere er installert og Kies avsluttet (gjerne avinstallert).

2. Last ned Odin.

3. Last ned nyeste ROM beregnet for norske telefoner (XWKF3 NEE) her.

4. Start Odin og trykk på PDA. Velg ROM'en du har lastet ned og pakket ut. Skal være en *.tar-fil.

5. Start telefonen i download mode. Skru den av og på igjen ved å holde inne Volume down + Home + Pwr. Koble telefonen til PC'en. En av ID:COM boksene skal nå lyse gult. Trykk start.

6. Når telefonen har startet på nytt kan du koble fra USB-kabelen.

 

Dersom du ønsker root fortsetter du videre.

 

7. Flash insecure kernel på samme måte som du flashet ROM'en. Du kan bruke denne.

8. Aktiver USB Debugging på telefonen etter at den har restartet dersom du ikke allerede har gjort det.

9. Last ned SuperOneClick her. Start programmet, koble til telefonen og trykk root.

9. Flash stock kernel på samme måte som tidligere. Passord er intratech@XDA.

 

Lykke til :)

 

Jeg installerte kf3 istad, sjekket under batteriet, der det stod 98 % android os bruk? Kan dette stemme? :s

Det hørtes rart ut, men kan stemme om du akkurat tok mobilen ut av laderen. Se det an utover dagen og port gjerne screen capture av About phone - Battery usage her. (Home+Pwr)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm jeg vet ikke hvordan det "skal" være med batteritid osv. Men uten noen fryste applikasjoner, i flight mode, med full skjermstyrke, så jeg Watership Down på sgs2en min i går mens jeg farta på buss til sverige. Det er vel 101 minutter lang. Etter denne filmen hadde jeg 80% batteri igjen.

 

Jeg syntes det var ganske greit, jeg. Hadde forventet kanskje sånn 40% eller mindre igjen. Klart, dette blir vel lite relevant i forhold til batterisynsinga her, men who cares, jeg liker Watership Down.

Lenke til kommentar

Vel min kies starter ikke engang. Så for min del virker det som mindre styr.

 

Nå var det vel ikke snakk om (din) Kies som ikke starter.

Har aldri hatt noe som helst problemer med Kies.

 

For meg må folk bruke hva de vil, men den kan være greit å holde seg til fakta.

Å si at det er enklere å bruke Odin enn Kies anser jeg som direkte feilinformasjon.

Noe som i beste fall bidrar til å forvirre "ferskinger" som ikke har hverken lyst til eller kunnskap til å drive å flashe med Odin.

Tro det eller ei, men det finnes faktisk en del folk som ikke ønsker å sette seg inn i "en hel masse styr" for å få oppdatert telefonen sin. De vil plugge den til, starte Kies, oppdatere, ferdig.

Noen som har en dårlig dag? :whistle:

Men for all del - du har et poeng. Kan man ingenting om telefoner/pc og ikke har noen interesse av å lære det heller så er kanskje Kies det beste (men disse personene er kanskje ikke på dette forumet uansett?).

 

Kies har vist seg veldig ustabilt og kranglete for mange (i tillegg til at det ofte tar tid før alle får tilgang til nyeste oppdatering), og er man i stand til å lese førsteposten på XDA og eventuelt supplere med noen spørsmål der eller her så skal ikke flashing med Odin være noe problem. Leser man hele tråden på XDA vil jeg påstå at man er tilnærmet ekspert. Det er faktisk ikke mange flere tastetrykk enn med Kies.

 

1. Last ned Odin.

2. Last ned ROM.

3. Starte telefonen i download mode og koble til PC.

4. Start Odin.

5. Trykk PDA og finn ROM.

6. Trykk start.

 

Nå har det aldri vært mitt mål å få alle til bruke Odin. Jeg ville bare oppmuntre og forklare hvordan det gjøres slik at alle kan ta i bruk programvaren som tross alt Samsung sine teknikere fortrekker selv. :whistle:

 

Edit: Ser du skrev innlegget kl 06:46, så du er herved unnskyldt ;)

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Vel min kies starter ikke engang. Så for min del virker det som mindre styr.

 

Nå var det vel ikke snakk om (din) Kies som ikke starter.

Har aldri hatt noe som helst problemer med Kies.

 

For meg må folk bruke hva de vil, men den kan være greit å holde seg til fakta.

Å si at det er enklere å bruke Odin enn Kies anser jeg som direkte feilinformasjon.

Noe som i beste fall bidrar til å forvirre "ferskinger" som ikke har hverken lyst til eller kunnskap til å drive å flashe med Odin.

Tro det eller ei, men det finnes faktisk en del folk som ikke ønsker å sette seg inn i "en hel masse styr" for å få oppdatert telefonen sin. De vil plugge den til, starte Kies, oppdatere, ferdig.

Noen som har en dårlig dag? :whistle:

Men for all del - du har et poeng. Kan man ingenting om telefoner/pc og ikke har noen interesse av å lære det heller så er kanskje Kies det beste (men disse personene er kanskje ikke på dette forumet uansett?).

 

Kies har vist seg veldig ustabilt og kranglete for mange (i tillegg til at det ofte tar tid før alle får tilgang til nyeste oppdatering), og er man i stand til å lese førsteposten på XDA og eventuelt supplere med noen spørsmål der eller her så skal ikke flashing med Odin være noe problem. Leser man hele tråden på XDA vil jeg påstå at man er tilnærmet ekspert. Det er faktisk ikke mange flere tastetrykk enn med Kies.

 

1. Last ned Odin.

2. Last ned ROM.

3. Starte telefonen i download mode og koble til PC.

4. Start Odin.

5. Trykk PDA og finn ROM.

6. Trykk start.

 

Nå har det aldri vært mitt mål å få alle til bruke Odin. Jeg ville bare oppmuntre og forklare hvordan det gjøres slik at alle kan ta i bruk programvaren som tross alt Samsung sine teknikere fortrekker selv. :whistle:

 

Edit: Ser du skrev innlegget kl 06:46, så du er herved unnskyldt ;)

 

Ny kies kom i går så på tide å oppdatere. Kanskje din versjon blir bedre da? Angåenge mekking på telefon så er det helt greit det. Kan nok om data til å kunne få fikset det, men jeg vil ikke ødelegge garanti.

 

1. Last ned kies.

2. Koble til telefon

3. Oppdater.

 

Vesentlig enkelere enn odin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...