Gå til innhold

Her er nettet farlig akkurat nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At de hver dag skal oppdatere blokkerte sider etter en liste som blir publisert så blir det veldig mye arbeid for nesten ingenting. Det er også ikke et krav at de skal blokkerer det så hvorfor gjøre noe det når du egentlig ikke må?

 

Hadde DU giddet å blokkere nettsider hver dag bare fordi de er skadelige?

 

 

Dessuten når alt kommer til alt så skal PCene på skolen bli brukt til Skole Relaterte ting.

Ja vi har alle hørt det tusen ganger før, men fremdeles du skal ikke være på noen av de sidene på skolen. Sier ikke at jeg er noe bedre til sistnevnte men :p

 

~ Submit

Lenke til kommentar

Jeg hadde iallefall sikret det mye bedre enn det er nå. Ikke blokkert sider hver dag, men prøvd å få til å oppdatere filter med en ofte oppdatert liste over skadelige sider.

 

Ville brukt mer tid på det enn å blokkere spill-sider. Men mest til på å fikse PCene til elever.

Lenke til kommentar

Hvorfor mener du at de skal være blokkert på skolen?

 

 

Ja, jeg ser tankegangen. Men nei.. det funker ikke slik

 

 

Du lurer virkelig på hvorfor de top 3 farligste sidene burde ha vært blokkert på et skolenettverk?

 

**********facepalm**********

 

Ja jeg lurer på det. Hvorfor? vell, leste du det jeg skrev under?

 

1. Du skal på skole relaterte sider, hvis du går på google og søker etter noe innenfor Litteratur eller Na-Mi, fysikk eller gud veit hva så kommer ikke disse sidene opp.

 

2. De 3 sidene, ut ifra det jeg skjønte fra artikkelen, er dagens mest farlige nettsider. Imorra er det 3 nye. Og veit du hvordan man ender opp på de sidene? ikke via google i hvertfall.

 

OT:

 

 

3. Den facepalm greia kan du holde deg for god til, får deg til å virke som 13 år, men siden du har skevet du har jobbet for CA så regner jeg med at du går VG1, VG2 på utplassering. Maks.

 

Når du først skal skrive facepalm på et innlegg du synes er idiotisk skrevet og personen bak må være stein stokk dum så kan du heller sikte på å evnt. argumentere med han i senk. skrive *****facepalm**** får innlegge (og hvordan du egentlig skrev innlegge ditt i en helhet) til å virke fint useriøst.

/hade

 

Lenke til kommentar

Saken er at en del av disse sidene kan dukke opp ellers også selv om du er å titter på noe annet.

Den første ligner på en ad spesialist, og vi alle vet at ads men siden ballast kan dukke opp på ALLE nettsider som har slike kontrakter.

 

Og de fleste skoler som kjører IE får da en driveby innhenting av de skadelige programmene.

Å sperre disse sidene ute vil da forhindre problemet, på hjemmebasis er ikke dette ett problem lenger, NoScript og Adblock har gjort de til en sagablott.

Lenke til kommentar

 

 

3. Den facepalm greia kan du holde deg for god til, får deg til å virke som 13 år

 

(...)

 

får innlegge (og hvordan du egentlig skrev innlegge ditt i en helhet) til å virke fint useriøst.

 

 

 

Dette er helt riktig. Å bruke facepalm tilsvarer å kaste inn håndkleet. Du taper enhver form med argumentasjon, for du demonstrerer manglende evne til å både motta og sende informasjon.

 

I ditt tilfelle understreker det bare at den andre, her Submit, har tenkt på noe utenfor ditt synsfelt, og at du nekter å ta til deg kunnskap.

 

Den farligste nettsiden i verden er uansett Google. Uten søkemotorer ville svært få noen gang besøkt komprimitterende nettsteder. Hvor smitten er verst akkurat nå er ikke det man bør fokusere på, det man bør fokusere på er hvordan man kan vaksinere seg. Øk sikkerheten i stedet for å forsøke og unngå problemsites. Hvem som helst kan plutselig bli en problemsite. Jeg har opplevd at VG.no har spredd smitte. Da er det viktigere at man er immun, enn at man går og husker en liste over NOEN av de problematiske nettstedene.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Hadde DU giddet å blokkere nettsider hver dag bare fordi de er skadelige?

 

Tror du virkelig at alle de som har funksjonalitet i nettet sitt som blokkerer uønskede sider oppdaterer listene manuelt?

Alle, med mulig unntak av idioter, kjøper en tjeneste som oppdateres daglig og noen også oftere enn det. Det finnes også gratis-løsninger på dette området.

 

At man på skoler som utleverer PCer til elevene ikke har et slikt system vitner om at man ikke har tatt inn over seg hva unger helst bruker PCen til - aktiviteter som har lite med pensum å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...