Gå til innhold

Kommer til andre folk når jeg ringer


Anbefalte innlegg

har den siste tiden hatt problemer med at jeg plutselig kommer til helt andre folk når jeg skal ringe noen.

Trykker på feks: Hans hansen i tlf. listen min når så kommer jeg til noen helt andre som jeg ikke kjenner. Dette har skjedd bortimot 10 ganger de siste 2 ukene og begynner å bli plagsomt. Noen som har noen ide på hva det kan være?

 

Har en HTC desire med Djuice Phone abn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer det så ofte at det er praktisk gjennomførbart å teste med ditt SIM i en annen tlf en stund for å se om du kan gjenskape feilen der?

Om det kun skjer når du ringer fra kontaktlisten så ville jeg forsikret meg om at det kun er det korrekte nummeret som ligger lagret på disse kontaktene. Fjern eventuell +47 som er lagret foran nr.

Om feilen fortsetter uavhengig av kontaktlisten så ville jeg notert meg numrene det skjer med, klokkeslettene du opplever det og prøv å få nummeret til personen du havner hos ved en feil i tillegg.

Med denne infoen burde din operatør klare å spore feilen.

Anbefaler at du kontakter de så kjapt at eksemplene ikke rekker å bli mer enn 2-3 dager gamle. Etter dette begynner det å bli mer og mer problematisk med sporing.

 

BTW: Det kan kanskje være greit å forsikre seg om at det ikke bare er noen som kødder med deg i tillegg og har lekt med kontaktlisten din eller noe slikt :p

Lenke til kommentar

Det skal jeg gjøre, har ikke skjedd siden mandag nå, men skal skrive opp all info jeg kan om det når det skjer. Skal også spørre den jeg kommer til hvile operatør de har.

 

Etter et raskt søk på google så er det flere Android-eiere som har/har hatt samme problem.

Så det tyder jo på at det kan være en softwarefeil på telefonen din. Er det standard kontaktliste du bruker eller en favoritt-app e.l ?

Standard tlf liste.

Lenke til kommentar

Du har ikke tilfeldigvis syncet det telefonnummeret fra Facebook?

Da ser det ut til at +tegnet kan forsvinne om de har lagret nummeret med +47 foran.

Resultatet blir da at om man prøver å ringe (+47)98765432 så ringer man heller 47987654.

Det kan backe opp under at det kun skjer når du ringer via kontaktlisten?

Ville sjekket om de du vet du har opplevd problemet mot har lagret nummeret sitt på FB med +47 først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...