Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samfunnet har liten toleranse for jenter!


Anbefalte innlegg

Ehm, det er som å velge mellom to onder. En dritings fyr er på ingen måte "mad creds". Med mindre man er 16 (som du ikke er) er det ikke kult å være dritings. Så stor forskjell er det dermed ikke. At det er verre for jenter enn gutter skyldes nok forventninger, muligens på bakgrunn av demografi. Og det Zarac skrev.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS her

 

Det var faktisk et par "venninner" jeg kjenner som kom med kommentarer at de ikke var vandt med at jenter drakk så mye og oppførte seg slik. (Flørter mye, tar mye oppmerksomhet generelt, henger rundt gutter ol.) Er aboslutt ikke slik at jeg drikker slik at jeg sovner eller spyr.

 

Har aldri hørt en gutt har sagt noe. Men tror ikke akkurat de ser på meg som "kjæreste materiale" når jeg er så "vill" på en måte..? :innocent: Eller hvor mye bryr dere dere om det egentlig?

 

Jeg synes i alle fall det bare er gøy å gjøre litt ut av seg når man først er ute å har det gøy. Kjedelig å bare sitte i sofaen å se i taket liksom :tease:

Lenke til kommentar

Har aldri hørt en gutt har sagt noe. Men tror ikke akkurat de ser på meg som "kjæreste materiale" når jeg er så "vill" på en måte..? :innocent: Eller hvor mye bryr dere dere om det egentlig?

Hvis du hadde kommet til meg på et utested og vært helt elektrisk og "vill", så ville jeg antageligvis gått fra deg nok så fort. Jeg ville først opptrådt som den høflige og snille mannen jeg er, og slått av en kort prat med deg når du først har fanget min oppmerksomhet. Ut over det ville jeg bare forlatt deg, med mindre du klarer overbevise meg om at du kan oppføre deg.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

TS her

 

Det var faktisk et par "venninner" jeg kjenner som kom med kommentarer at de ikke var vandt med at jenter drakk så mye og oppførte seg slik. (Flørter mye, tar mye oppmerksomhet generelt, henger rundt gutter ol.) Er aboslutt ikke slik at jeg drikker slik at jeg sovner eller spyr.

De er sikkert bare misunnelige fordi du får mer oppmerksomhet enn dem. Typisk jente-hersketeknikk å stemple andre jenter som lause.

Lenke til kommentar

Ts her

 

Er overhode ikke promiskuøs! Roter ikke med flere og diverse. Bare flørter :ph34r:

 

Som regel leder flørting til noe mer. Om gutter ser deg flørte rundt med alle som er der så vil guttene såklart få tanker i hodet om at du hopper i seng med alle som rører seg, og vil derfor ikke se på deg som noe kjærestemateriale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jenter vil ha drittsekker.

 

Jeg er egentlig litt interessert i å høre hva du mener med "drittsekker". På hvilken måte er de det?

 

Gutter liker forsåvidt også å hevde at de har standarder. Virkeligheten kan være noe ganske annet

 

Mulig jeg bare er litt trøtt, men tok ikke helt sammenhengen med det som snakkes om her. :p

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så liten toleranse for dette med jenter?

 

Irriterer meg grenseløst at vi jenter ikke kan "gjøre" disse tingene uten å bli sett "ned på". Hvorfor har samfunnet blitt slik at jenter må være de fornuftige som sitter og sipper av vinglasset om de i det heletatt skal bli sett på som ordentlige jenter?

 

Nå snakket jeg om jenter og gutter i alder 20-25.

 

Saken er nemlig at jeg har en tendes til å bli slik når jeg drikker for mye, og har til og med fått høre i blandt at jeg oppfører meg litt umodent! (Bare fordi jeg gjør litt mye utav meg selv, kanskje på samme måte som gutter ofte gjør med å "fly litt rundt".

 

Har jeg rett og slett møtt alt for sofistikerte mennesker? Eller er det ikke "akseptabelt" noen steder og oppføre seg slikt i en alder av 22?

 

:dontgetit:

 

Du klager på at gutter oppfører seg slik, men samtidig sier du at du selv HAR LYST TIL og du gjør det også sier du, å oppføre deg akkuratt på samme måte...

 

Det er slik at noen gutter gjør dette, men de er ikke i mine øyne noe mindre "umodne" de enn de samme jentene. Dermed mener jeg at hvis du har lyst til å være et rasshøl, så værsågod, men som du ser, så vil du få kommentarer og kritikk på det. At de guttene ikke får refs, det er et overfladisk syn for det vet jeg de får, at de bryr seg, det gjør de kanskje ikke. Men det virker det som du gjør ettersom du spør om dette på forumet og tar til deg kritikken du får av de som du nevnte.

 

Hvis guttene du snakker om skal såkalt "fly litt rundt", så kreves det jo et antall jenter som er like ille som dem selv. Vil du delta i denne gonore&klamydia-exchange børsen på byen hver eneste helg, helle nedpå med sprit og oppføre deg helt udregelig, og hvorfor ikke dra et par linjer med kokain på dassen også.. Er ingen som stopper deg.

 

Uansett er det en ganske virkelighetsfjern tro du har når du mener at det er sosialt akseptert at gutter oppfører seg på en slik måte. Det er jo akkuratt dette opplegget, tilfeldige partnere, fest og kødd, p-piller og dritt. Visste du at prøver tatt av drikkevannet inneholder store mengder østrogen og spor av anti-depressiva? Lurer på hvordan neste generasjons barn kommer til å se ut, men barn, det er jo bare et materiellt produkt ingen har noen som helst interesse av å ha. Det er jo ikke det en vagina og pupper er laget for.

 

Edit: Kom til å tenke på hvorfor det kanskje finnes så mange feminine gutter i dag.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Mulig jeg bare er litt trøtt, men tok ikke helt sammenhengen med det som snakkes om her. :p

En gjenganger her i tråden er at det nevnes at ingen menn hadde rørt en kvinne med annet enn ildtang om hun hadde denne oppførselen. Realiteten er annerledes. Like forutsigbart som en bisverm beruset av feromoner fullstendig omsvermer dronningen, eller en maurkoloni tildekker et bytte, omsvermer fulle menn en løs, dritings jente på byen.

 

Uansett da.

 

Hvorfor gir dette lav "status"? Veldig mange sannsynligvis semi-grunnløse teorier kan forklare det ganske bra. For eksempel at å pule en løs kvinne ikke gir stor sannsynlighet for at du som mann får videreført genene dine. Det vil medføre en "sædkamp" mellom andre partnere av kvinnen, med potensielt mer vital sæd. Menn vil ha en nøktern kvinne for å vite at hun vil frembringe deres eget barn.

 

Menn som allikevel har sex med en løs kvinne, er enten på bunnen av rangstigen (desperate), eller rett og slett bare apatiske. Tross alt koster det godt under tusen kalorier for en mann å ha sex, mens for en kvinne vil den potensielle påfølgende graviditeten føre til flere millarder bortkastede kalorier.

Lenke til kommentar

TS her

 

 

Hvorfor forandret dette seg til at jeg er "løs"? Er langt i fra det. Jeg sier jeg gjør mer ut av meg når jeg drikker i forhold til flere andre jenter, som sitter og ni sipper i hvinglasset sitt.

 

Mulig dere tenker jeg er verre enn hva jeg har klart å forklare meg da...

 

uansett så var poenget mitt at det er faktisk mer akseptabelt for en mann å drikke seg godt dritings og "danse på bordet" uten at noen skal se på han som lavere "standard" for det!

Lenke til kommentar

Spørsmålet TS stiller er helt sant egentlig. Det er forventet at jenter kontrollerer seg selv bedre når det gjelder drikking, samt det er forventet at gutter skal tåler mer (noe som resulterer i at når gutten har fått i seg et minimum av akseptabelt kvantum drikke, er han faktisk langt forbi sin egen terskel og dermed DRITA!)

 

Jeg jobber selv som dørvakt, så er som regel omringet av fulle mennesker mens jeg selv er edru. Det er IKKE sexy med en jente som sovner på byen, samme som det ikke er noe attraktivt for når en gutt gjør det (vil jeg tro..) Men slik tidene er, er det gutten som skal sjekke om jenta. Dette betyr at gutten "må" gjøre mer ut av seg selv enn resten for å skille seg ut. Jenta KAN faktisk bare sitte i en sofa og sippe vin mens hun er pen og fremdeles bli lagt an på. Det som er fordelen til denne typen jenter er at det er faktisk litt de litt mindre fulle og oppmerksomhets syke som vil komme til henne da resten er opptatt med jenta som står midt på dansegulvet og ønsker oppmerksomhet.

 

Uansett, vil du være full på byen og flørte, GJØR DET. Jeg synes selv det er skikkelig gøy å flørte, men mister som regel fort interessen hvis jeg ikke må jobbe litt selv ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jenter vil ha drittsekker.

 

Jeg er egentlig litt interessert i å høre hva du mener med "drittsekker". På hvilken måte er de det?

 

Du så sikkert at jeg også skrev "Å gjøre så mye som mulig med så mange jenter som mulig er noe som hører til den rollen". Du vet hva jeg mener. Menn med den oppførselen blir ofte tatt for å være drittsekker.

Lenke til kommentar

Mulig jeg bare er litt trøtt, men tok ikke helt sammenhengen med det som snakkes om her. :p

En gjenganger her i tråden er at det nevnes at ingen menn hadde rørt en kvinne med annet enn ildtang om hun hadde denne oppførselen. Realiteten er annerledes. Like forutsigbart som en bisverm beruset av feromoner fullstendig omsvermer dronningen, eller en maurkoloni tildekker et bytte, omsvermer fulle menn en løs, dritings jente på byen.

 

Menn som allikevel har sex med en løs kvinne, er enten på bunnen av rangstigen (desperate), eller rett og slett bare apatiske. Tross alt koster det godt under tusen kalorier for en mann å ha sex, mens for en kvinne vil den potensielle påfølgende graviditeten føre til flere millarder bortkastede kalorier.

 

 

Menn har gjerne to sett standarder, ett for å ha sex, ett for en langvarig partner. Det er vel flere kvinner som har brent seg litt på at de tror de er en like attraktiv partner for langvarige forhold som for seksuelt samkvem.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Menn har gjerne to sett standarder, ett for å ha sex, ett for en langvarig partner. Det er vel flere kvinner som har brent seg litt på at de tror de er en like attraktiv partner for langvarige forhold som for seksuelt samkvem.

 

AtW

Mange kvinner har vel det samme. De skal more seg i ung alder, så finne noe mer stabilt når de blir mer voksne. Har litt sammenheng med utrykket "nice guys finish last". De snille guttene er ikke veldig populære før senere i livet.

Lenke til kommentar

Dere snakker om drittsekker og niceguys.. De som er snille gutter er det som regel fordi de ikke har noe valg heller. Og hva er da en drittsekk, det må jo være en gutt som vet han får det han vil, så hvorfor nøye seg med pose når man kan få i sekk også. Jeg mener at det er ikke slik at "nice guys finish last". Jeg tror heller det handler mer om den dagen man innser at livet er mer enn alkohol og kjønnsorganer, at man innser at livet faktiskt ikke er en fest, men hardt arbeid. Ikke misforstå det poenget, men det finnes andre gleder i livet enn hensynsløs og tilfeldig sex og alkohol.

 

Men så finnes det mennesker i den midterste kategorien, som kan se ut som en uteligger eller prinsen selv og de finner du ikke på byen hver eneste helg. Man kan se for seg en pendel her i livet og den burde henge rett ned og det gjelder med det meste, som følelser, tanker, meninger osv. Man kan jo tenke seg at "alle gutter oppfører seg slik", men så får man også tenke på hvor mange det er som IKKE er på byen eller fester også, eller hvem man egentlig legger merke til på byen.

 

Trådstarter ser ned på jentene som "nipper vin", mens hun ikke kan forstå at andre mener de som "danser på bordet" dritings på sprit, er av en lavere standard. Men rart hvordan problemstillingen plutselig forandret seg fra å være å "fly litt rundt" til å "danse på bordet". Jeg ser fortsatt ingen endring i positiv retning når det gjelder moralen. Dette beviser egentlig bare at TS er av det kaliberet som kunne vært villig til å delta i dette opplegget, men som sagt, ingen som stopper henne, men da får man tåle kritikk også.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Menn har gjerne to sett standarder, ett for å ha sex, ett for en langvarig partner. Det er vel flere kvinner som har brent seg litt på at de tror de er en like attraktiv partner for langvarige forhold som for seksuelt samkvem.

 

AtW

Noe som like gjerne gjelder kvinner. Hormonelle forandringer tyder sterkt på dette, ettersom kvinner rett før eggløsning tar veldig lite hensyn til mannens potensiale som forsørger, så lenge fyren har bra nok gener. Når kvinner er ufruktbare (ca alt annet enn rett før eggløsning, spesielt under graviditet) ønsker de seg en stabil forsørger.

 

Som en morsom, uhøytidelig side note er det enkelte forskere som hevder at feminiseringen av mannsrollen skyldes p-pillens gjennombrudd, som skaper hormonelle forandringer som samsvarer med dem som en gravid kvinne opplever.

 

Jeg er ikke helt sikker på hvor langt denne tråden har gått av sporet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...