Gå til innhold

Intel i5 gaming pc, til 11k


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Jeg skal bygge meg pc. Har ikke fulgt med på hva som er "in" for tida. Har lest litt på forumet her inne og der fant ut at sandybrigde prossesorer er lurest å kjøpe nå. Derfor bestemte jeg meg for at det er prossesoren jeg skal bruke på dataen. Har lagd et oppsett, men uten hk pga dem ikke er for salgs for tida (sandybridge). Jeg vil kunne kjøre crossfire i full støtte, så jeg må vell ha ett litt dyrt hk? Oppsett Vil ha hjelp til å presse prisen ned litt til hva som er nødvendig :) Kan jeg da få hjelp til dette eller få et bedre oppsett? :D

 

Håper å få god hjelp her på forumet, Takk på forhånd : )

 

Edit: sorry at linken ikke funker, her er et bilde :)

post-215350-0-58029700-1297525601_thumb.png

Endret av freakinout97
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sabertooth P67 ser ganske "gamer" ut og har CrossfireX-støtte på 8x-8x

Det holder forøvrig til alt av gaming, tester har vist at man mister 1-2% ytelse på dette og 5% ytelse med 4x-4x CF/SLI, og det er først i GTX 480- klassen eller sterkere at dette viser seg. Det er derimot vits i å investere i et dyrt hovedkort for spenningsreguleringen på det, da flere kraftige kort kan kreve litt ekstra, og du må overklokke en Sandy Bridge ganske mye for å dra 570 SLI eller sterkere

 

EDIT:

Tom's Hardware SLI Scaling Summary: viser at det er forskjellen mellom "at worst" 180 og 160 fps på COD:MW, som ikke har noe å si uansett.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Handlevognen funker ikke, men jeg snakka med komplett på twitter og de sa at de trodde de skulle få inn hovedkorta i april.

 

Håper dette kommer til salgs igjen. Noen som har en prisantydning på dette kortet?

 

Venter selv på nøyaktig samme kort :D

 

Koster alt fra 900-1300, spørs hvor du handler.

 

Der jeg bestilte det ifra (Amentio.no) kosta det 945kr.

 

 

Men tror det finnes 4 versjoner av kortet: EVO, PRO, DeLuxe og vanlig

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Håper dette kommer til salgs igjen. Noen som har en prisantydning på dette kortet?

 

Det HKet har ikke SLI-støtte, bare så det er sagt.

 

Ser på lista di at du har valgt 1333-minne på 1.6V

1.5V er maks. anbefalt av Intel for Sandy Bridge, på forrige generasjons core i5 og i7 var det 1.65V. Minnespenningen bør du ta seriøst, folk har rapportert om døde brikker med forrige generasjon over 1.65 V, det er ingen grunn til å tro at det ikke skjer med denne generasjonen også.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502745

Eller

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618010

som gir litt mer "gaming"-utseende

 

Intels SSDer er ikke like bra som en Sandforce-basert eller Crucial C300 SSD:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601323

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601325

 

Ikke velg XFX på skjermkort, de er billige på komponentvalget. PowerColor er bra, det samme er Gigabyte, MSI og ASUS. Gainward er også bra hvis du går Nvidia. Og det er ikke verdt det å betale 2500 kr for HD 6950. Når HD 6870 og GTX 560 er nesten like bra og overklokker bedre / er billigere.

 

Strømforsyningen din er dyr og ikke god nok til 1300 kr:

Denne koster 550 kr nå og er et RØVERKJØP!

Jeg bruker den selv og den har fått gode anmeldelser. Den er helt utmerket å kable med også.

Lenke til kommentar

Sabertooth P67 ser ganske "gamer" ut og har CrossfireX-støtte på 8x-8x

Det holder forøvrig til alt av gaming, tester har vist at man mister 1-2% ytelse på dette og 5% ytelse med 4x-4x CF/SLI, og det er først i GTX 480- klassen eller sterkere at dette viser seg. Det er derimot vits i å investere i et dyrt hovedkort for spenningsreguleringen på det, da flere kraftige kort kan kreve litt ekstra, og du må overklokke en Sandy Bridge ganske mye for å dra 570 SLI eller sterkere

 

EDIT:

Tom's Hardware SLI Scaling Summary: viser at det er forskjellen mellom "at worst" 180 og 160 fps på COD:MW, som ikke har noe å si uansett.

 

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=ZYgjt71bzlh62Zk9&templete=2

 

Her har du en liten nøtt å knekke. I følge Asus sin informasjon skal dette kortet ha støtte for Quad (4, tallet er fire) med 2 stk PCIExpress 16x slots og 3 stk PCIExpress 1x slots. Sist jeg sjekka var det ikke mange skjermkort som passer i PCIE 1x slots.

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Sabertooth P67 ser ganske "gamer" ut og har CrossfireX-støtte på 8x-8x

Det holder forøvrig til alt av gaming, tester har vist at man mister 1-2% ytelse på dette og 5% ytelse med 4x-4x CF/SLI, og det er først i GTX 480- klassen eller sterkere at dette viser seg. Det er derimot vits i å investere i et dyrt hovedkort for spenningsreguleringen på det, da flere kraftige kort kan kreve litt ekstra, og du må overklokke en Sandy Bridge ganske mye for å dra 570 SLI eller sterkere

 

EDIT:

Tom's Hardware SLI Scaling Summary: viser at det er forskjellen mellom "at worst" 180 og 160 fps på COD:MW, som ikke har noe å si uansett.

 

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=ZYgjt71bzlh62Zk9&templete=2

 

Her har du en liten nøtt å knekke. I følge Asus sin informasjon skal dette kortet ha støtte for Quad (4, tallet er fire) med 2 stk PCIExpress 16x slots og 3 stk PCIExpress 1x slots. Sist jeg sjekka var det ikke mange skjermkort som passer i PCIE 1x slots.

 

Jeg sa vel aldri at det støttet mer enn 8x-8x ?

 

Uansett er det et bra hovedkort.

 

"Quad" kommer vel om du bruker to dual-GPU kort aka HD 5970 og GTX 295?

Ikke vet jeg og ikek bryr jeg meg. Skal du kjøre quad-sli med P67 kjøper du Gigabytes P67-UD7 utgave og overklokker en i7-2600k til helvete og tilbake

 

Vil personlig anbefale å kjøre et kort, og ikke SLI/CF fordi jeg har opplevd en del problemer med dette under spilling.

 

Kjølere til 1156 passer også 1155. Målene er like. Hvis du skal overklokke vil jeg anbefale deg minst P8P67 PRO og ikke sabertooth, fordi dette ikke er laget for overklokking i noen særlig grad. Det har noe med spenningsreguleringen å gjøre.

 

 

baguett: P8P67 støtter CF, står ikke om det er 16x-4x eller 8x-8x da

Lenke til kommentar

ok, da skal jeg kjøpe ett nytt skjermkort når den tid kommer, men hvilket hk anbefaler du meg? Asus hovedkortet virka veldig bra, men visst det er over 2000 kr er jeg redd det vil sprenge budsjettet :( har du noen andre hk å anbefale?

 

Hvilken psu-kjøler skal jeg kjøpe med tanke på oc?

 

Og om jeg ikke skal ha crossfire kan jeg vell gå over til n-vidia ? gtx 570 (?) er vell en sterk kandidat? :p

 

Takk :)

Endret av freakinout97
Lenke til kommentar

OCZ Vertex 2 er gode SSDer, C300 er avhengig av å ha en god SATA-6GBPS kontroller (ikke Marvell) for å yte bedre enn Vertex 2. Corsair Force-serien er like god den også.

 

Skal du overklokke er det ASUS eller Gigabyte som er de beste.

 

Hvis du kjøper et fulltower, så pass på å bestille et kabinett der du kan fjerne harddiskbrønnene som:

Fractal Design Define XL Fulltower

Corsair 600T Midtower

Da kan du fjerne en harddiskbrønn og få mer plass til skjermkort. Du har også rom til vannkjøling om du får lyst en dag.

 

Fulltower pleier å ha dårligere kjøleegenskaper enn midtower, sånn at du vet dette. Det er noe med de større avstandene og at det kan bli områder der det er lite luftflyt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...